Hallo ik zou graag willen weten hoe en wanneer jullie de voedingen doen en wanneer laatste fles. Dit is lieke haar schema ze is 4 maand 7 uur 1e fles 9.30 fruithapje 10 uur fles 13 uur fles 16 uur fles 7/8 uur fles 10/half 11 laatste fles Moet haar met laatste fles altijd wel wakker maken. Nachts komt ze nog 1x meestal 3 /4 uur Hoe doen jullie de laatste fles? Maken jullie je kindje ook wakker of laat je haar slapen? Ik heb haar gister avond om half 8 fles gegeven en haar niet om half elf wakker gemaakt ze werd pas 5 uur wakker. Zou misschien ze dat nu altijd doen of is het toevallig? ? Groetjes emmie
Ik denk dat jij je kindje nog wat kleinere flessen geeft dan wat ik op die leeftijd deed, geeft niet, als dat voor jou kindje werkt, maar ik had dus een heel ander schema, aangepast op mijn kindje. Hier begon hij toen de dag ook rond een uur of 5.00 (sliep erna nog wel verder hoor), dus hier hebben we toen een poosje het volgende schema gehad. 5.00 180/6 9.00 180/6 10.00 fruithap 13.00 180/6 16.30 180/6 17.30 groentehapje 21.00 180/6 Ik zou kijken wat werkt voor jouw kindje, als dit zo goed gaat is het prima toch. De hapjes zijn echt alleen nog maar om te oefenen. En of je kindje nu de nacht zo gaat doorslapen weet niemand, daar kan je alleen maar achter komen door het uit te proberen Hier duurde het wel een maand voordat hij later wakker werd 's morgens, maar ik was erg blij met het feit dat ik op tijd naar bed kon
Ik zou gewoon eens proberen om niet wakker te maken. Bij mijn zoontje maakte het niets uit of ik hem om 22 - 22:30 - 23 - 23:30 uur wakker maakte, hij werd steeds om 05:00u wakker. Daarom op een gegeven moment maar gestopt met wakker maken en kijken wat er gebeurde.. ZL sliep nog steeds tot 5u! Dus toen ben ik de laatste fles naar 20:00u gaan verschuiven en 5u werd 6u, 6u werd 7u enz.. Dus nu krijgt hij nog steeds om 20u de laatste fles en dan ergens tussen 7 en 8 de eerste weer. Als je ze wakker maakt haal je ze uit hun diepe slaap, bij mijn zoontje werkte dat dus niet. Hij dronk die laatste fles ook erg slecht. Dus daarom ook maar gewoon laten liggen en kijken wanneer hij zelf zou komen. Dat pakte dus erg goed uit
Bedankt voor jullie reacties. Ik bied haar altijd 180 +6 scheppen aan de ene keer gaat ie op andere keer niet. Ja ik denk dat ik ook maar haar niet meer wakker maak ze drinkt die fles dan ook niet helemaal leeg en soms wil ze helemaal niet meer hebben.
Maar ik lees in jouw schema dat ze 7 flessen krijgt op een dag. Dan krijgt ze toch veel te veel binnen? Stel dat ze het allemaal op zou drinken, dan krijgt ze 42 schepjes voeding op een dag, terwijl het max. 30 schepjes is. Teveel voeding is erg slecht voor de niertjes. Dus ik zou zeker op zoek gaan naar een schema met 5 flessen op een dag als je 180/6 wilt geven en anders misschien kleinere flesjes aanbieden? Maar dat zou dan maar 120/4 zijn, anders ga je ook alweer over de maximum hoeveelheid heen. Ik bedoel dit niet rot hoor, maar het is gewoon niet goed voor de nieren van zo'n baby'tje om zoveel voeding binnen te krijgen
Ja als ze altijd die flessen zou leeg denken is dat veel te veel ja Toevallig sinds maandag doe ik haar 8 uur laatste fles nu 2x gedaan. Dinsdag ochtend werd ze 5 uur wakker. En vanmorgen half 7 toen had ze gepoept dus misschien had ze nog wel langer gedlapen. Dis dan zou ze op 5 voeding gen van 180 zitten + half potje fruithap dat klinkt beter toch? Ik hoop dat ze nu voortaan zo laat wakker word hihi we zullen maar afwachten
Haha, ja dat lijkt me prima! Zou lekker zijn als ze nu de nacht door zou pakken. Misschien dat je toch haar ritme verstoorde met de laatste fles? Maar zoals je in eerste instantie opschreef met een late fles rond 23.00 en nog een nachtvoeding, rekende ik 7 flessen, dat leek me een beetje veel Ik ging er hier ook wel eens overheen hoor, maar niet structureel. Een enkele keer kwam hij 's nachts, dan kreeg hij een flesje 100+2 ofzo en meestal sliep hij daar wel weer mee verder tot zijn eerste fles tussen 5.00-6.00.
Ja dat denk ik ook want ze moest dan ook altijd echt van ver komen want ze sliep zo diep. Ben benieuwd hoe ze het vannacht gaat doen!!
Ik vind zelf 4 maand wel vroeg om de laatste fles niet te geven. Ik heb dl tot 6 maand wakker gemaakt en toen eerst de laatste fles wat eerder gegeven om te kijken hoe dat ging.
Tja... maar als je kindje beter lijkt te slapen als je haar niet wakker maakt om 23.00? Dan zou ik daar geloof ik ook voor kiezen. En volgens mij krijgt kindje van TS overdag wel gewoon 5 flessen, omdat ze er geen 4 uur tussen laat. Dus melk genoeg op een dag lijkt mij 4 flessen, die ook niet allemaal leeggedronken worden, is in mijn ogen ook een beetje weinig, maar als ze gewoon nog 5 flessen krijgt lijkt me dat prima.
Als ze beter lijkt te slapen en het verder goed doet, dan zou ik er gewoon voor kiezen om die fles te laten vallen. Mits ze goed groeit en overdag dan wel haar flessen goed drinkt. Mijn zoontje dronk overdag ook zijn flessen niet goed leeg, totdat ik dus ook die laatste fles liet vallen. Nu gaan alle 4 de flessen van 200 goed op en tussendoor krijgt hij nog een flesje van 60+2. Zo krijgt ie toch genoeg binnen.
Dit! Je hebt kans dat je kindje iets eerder komt 's ochtends, maar dat vindt zn weg ook wel weer. Dat duurt soms maar eventjes.