olie/boter vraagje

Discussie in 'Voeding' gestart door sweet978, 3 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

ik heb van t cb een mooi schema gehad met de dingen die kids van 7 maanden en ouder mogen hebben..
    Nu staat er alleen bij ta vond eten.. 2 theelepels vloeibare margarine/olie voor t bakken/braden
    Ehm.. met 7 maanden mogen ze toch nog geen gebakken vlees hebben?
    Maar.. omdat mijn mutsefluts zo slecht poept dacht ik dat t misschien wel handig was.. de olie er dan gewoon bij te stoppen als ik een prakje maak.

Iemand ervaring en of informatie over?

Alvast bedankt:)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons CB adviseerde juist om een klein beetje olie/boter door het prakje te doen. Dus niet erin bakken, maar achteraf door de prut roeren. Wordt het ook wat smeuiger van. En gezonde vetten hebben die kleintjes ook nodig voor de ontwikkeling.

Ik denk niet dat we 2 theelepels erin deden. Echt een paar druppen olie, maar wat meer kan natuurlijk helpen bij de ontlasting..

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    dank je ... dan ga ik idd wat druppels er aan toevoegen.. grin..misschien glijdt t dan ook wat makkelijker naar binnen.

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    #4 yenolah, 3 apr 2010
    Laatst bewerkt: 3 apr 2010
    Olijfolie is nog beter en gezonder. Ik doe meestal een krappe eetlepel vol. Wel doorheen doen nadat het prakkie klaar is, dus niet meekoken.

5. caroline16

caroline16 Niet meer actief

geen gebakken vlees? kindjes vanaf 6 maanden mogen al vlees hoor.. neem niet aan dat dat rauw is..

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Rundvlees vanaf 9 maanden, varkensvlees vanaf een jaar volgens borstvoeding.com (geldt ook voor flesvoeding).

Tja, het zit wel al in die potjes babyvoeding vanaf 6 maanden, geloof ik (ik heb zelf nooit potjes gegeven).

7. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    geen gebakken vlees dacht ik... wel gekookt:)

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vanaf 6 maanden 'mag' echt vrij veel hoor maar het is de vraag of jij je er als mama je er prettig bij voelt. Het zal ook erg afhangen van hoe je kindje eet. Maar margarine en olie zijn gezonde vetten en er dus geen reden om geen gebakken vlees of vis te geven. Vetten geven ook veel meer smaak aan eten dan koken.

Als je kindje niet gemakkelijk poept kun je inderdaad een drupje door het prakje doen.. dit helpt vaak wel

9. caroline16

dus mag gebakken vlees wel? of moet ik het koken?
    want indd, in de potjes zit het ook..

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja het mag. Als je met vlees begint is het handig om te starten met koken en dan te kijken hoe het gaat. De darmen hebben wel weer werk aan vlees. Gekookt maakt het allemaal wat zachter. Als je kindje er goed op reageert, dan kan je ook best gaan bakken. Geen zout of peper toevoegen en niet teveel vetten toevoegen. Vet geeft veel meer smaak aan vlees dan koken.

11. caroline16

ze heeft tot nu toe potjes met vlees gehad en dat lust ze gewoon.. maar weet niet of dat gebakken of gekookt is?

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Geen idee of dat gekookt of gebakken is...hier krijgt Finn het allebei.
    Hij krijgt alleen nog kip omdat we meer gewoon nog niet geprobeerd hebben. Maar de ene keer is het meegestoomd in de babycook en de andere keer bak ik het (als ik toch aan het bakken ben voor onszelf bijvoorbeeld)

Ik doe ook altijd een beetje olie door de prak heen...hij heeft ook vaak last met zn ontlasting gehad en sinds hij meer vetten rijgt gaat dat eigenlijk goed!

13. caroline16

dus ik hoef niet bang te zijn dat dr darmpjes overstuur raken ofzo, als ik het vlees bak?

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, bang hoef je natuurlijk niet te zijn maar hou het goed in de gaten. Het gaat ook niet zozeer om het vet maar om vlees in z'n algemeenheid. Sommige kindjes zijn daar eerder aan toe dan andere.

Deel Deze Pagina