peuterbed of grootbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door M28, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    wat hebben jullie gedaan en waarom? en tot welke leeftijd kunnen kinderen in een peuterbed??

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij kopen morgen een peuterbed. Zoontje wordt overmorgen 2. We hadden 'm graag nog even in het ledikant gehouden maar hij klimt eruit. De overgang naar een groot bed is wel heel groot en we hebben er nog een dus we recyclen wel weer. De komende twee jaar zal hij in het peuterbed liggen. Met 4 jaar (of wat ouders afhankelijk van het klimgedrag van zijn zus) gaat hij over naar een groot bed. Kleutertijd!

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Net iets voor haar 2e verjaardag is Kyra naar een gewoon 1 persoonsbed overgaan en zonder problemen. Wij vonden een peuterbed onnodige uitgaven.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid ligt nog steeds in een ledikantje, maar daarna gaan we meteen over naar een groot bed. Ik vind een peuterbed wel heel schattig, maar je doet er maar zo eventjes mee en het is een grote uitgave, zonde van het geld!

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    onze meid ligt sinds een maandje in haar grote bed. Vind een peuterbedje eigenlijk een beetje onzin of het moet een hele kleine kamer zijn of zo.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben voor een peuterbedje. In 1e instantie omdat zijn (nu oude) kamer niet groot genoeg was voor een groot bed. Nu, in zijn nieuwe kamer, had een groot bed wel gepast.

Maar ik vind het wel lekker knus nog. En zijn peuterbed heeft iets opstaande randen (50cm hoog, 50cm om uit te stappen, 50 cm hoog), dat vond ik wel fijn bij onze draaikont.

Dit bedje is 150, en voordat hij zo groot is, zijn we zeker in kleuterleeftijd. dus 2-4 jaar verder. En zo'n bedje kan voor een nr2 ook weer gebruikt worden, dus ook niet zonde van het geld.

7. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik vind het geldverspilling, een peuterbed. Ons manneke slaapt sinds dat hij 2 jaar en 2 maanden is in een eenpersoonsbed met uitvalbeschermers en hij vindt het geweldig. Leuk overtrek erop, knuffels erin, net zo knus hoor!

8. luuus

luuus Niet meer actief

hier een peuterbed maar eig meer omdat haar kamertje niet zo heel groot is nu..

9. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Wij hebben een peuterbedje via mp voor Nilo gekocht, aangezien we het ledikantje waar hij in sliep voor onze jongste zoon wilden gaan gebruiken. Uiteindelijk gaan ze samen op hun kamer in een stapelbed, dus we vonden het zonde om een 1persoonsbed aan te schaffen, ook omdat hij toen pas 1 jaar en 8 maanden was, echt een heel klein mannetje nog dus. Tegen de tijd dat hij 3 1/2 - 4 jaar en z'n broer rond de 2 1/2 is gaan ze over naar een stapelbed.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben getwijfeld, als we voor een peuterbed zouden gaan, zou dat zijn tot een jaar of 6/7 .
    Maar we hebben gekozen voor een groot bed, maar dan wel een 'knus' bed. De lovely cottage (te zien bij Babysuperstores) . Dus een soort huisje. Simpelweg omdat ik dat zelf zó leuk en schattig vond. En ik wilde niet wachten tot ze 6 of 7 jaar was ;) .
    De 2e krijgt waarschijnlijk wel een peuterbedje, vanwege ruimte gebrek en daarna waarschijnlijk een hoog of middenslaper.

11. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    dank je meiden.. ik ga ook voor een groot bed. wil hemelbedjes voor de meiden

12. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Ik heb ene peuterbed Bopita Belle voor mijn dochter gehaald. Super lief en schattig!
    Vanaf volgende week kan ze erin slapen.

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik heb de grote versie van de Bopita Belle voor mijn zoontje, de zilveren. Hij ligt er heerlijk in, en de opstaande rand maakt het lekker knus. Tussen de randen hebben wij nog een uitvalrekje geplaatst, en hij kan er dus ook niet uitvallen. De peuterversie heeft dat niet nodig. Wij hebben voor een groot bed gekozen omdat mijn zoontje heel erg groot is voor zijn leeftijd (16 kilo en 1,02 bij twee jaar en twee maanden) en veel ruimte nodig heeft tijdens het slapen. Zijn lange benen liggen alletwee helemaal uit elkaar als hij slaapt. Zijn armen ook trouwens.

Deel Deze Pagina