Ik ben vast niet de enigste moeder die zo voor het babyvoedsel schrap staat in de super : Er zijn tegenwoordig zoveel keuzes aan potjes, pap, opvolgmelk, toetjes etc etc. En het een nog zoeter en duurder dan het ander volgens mij. Ik zou graag weten wat jullie kopen voor je baby en waarom....
Wij kopen altijd Nutrilon. In het begin hadden we Friso maar dat klonterde te veel, was mijn ervaring. Nutrilon bevalt gewoon goed. Daarnaast pap van Bambix. Potjes waren in de eerste instantie van Olvarit. Maar laatst heb ik Friso-potjes geprobeerd en die zijn veel lekkerder en minder gepureerd. Mijn zoontje vond het in ieder geval veel lekkerder dan Olvarit potjes. Wij bezuinigen in ieder geval niet op de babyvoeding. Ik heb een keer potje van Kruidvat en een potje van Bonbebe geprobeerd, maar dat zag er zoo vies uit, het was waterig en het smaakte echt nergens naar. Dus we blijven gewoon bij de A-merken. Maar dat is uiteraard heel persoonlijk.
Het enige wat ik aan babyvoeding koop in de supermarkt zijn de danoontjes. Daar krijgt Eva er ongeveer 1 per week van, omdat ze ze zo lekker vindt . Voorheen kocht ik ook nog Bambix rijstwafeltjes. En dat was het wel, al die speciale producten zijn helemaal niet nodig voor baby's.
Ik heb nog nooit babyvoeding gekocht : dwz geen melkpoeder,potje ,pap,yogolino o.i.d. Vanaf 7 maand kreeg mijn zoontje wel de minirijstwafeltjes van Bambix.
flesvoeding heb ik zowel van friso, etos als kruidvat gehad en ze bevielen allemaal prima. Warme potjes heb ik meestal van olvarit (meer keuze) helaas zijn sommige varianten van olvarit erg dun. Fruitpotjes van Etos en kruidvat bevallen mij prima en vind zoonlief ook erg lekker.
Ik heb altijd Nutrilon (AR) gebruikt, toen we de standaard zijn gaan gebruiken, zijn we overgestapt op Kruidvat.Doet ze het prima op!We zijn op Kruidvat overgestapt vanwege het prijsverschil. Qua potjes koop ik 't liefste Olvarit, Friso als ik een keer in NL ben.Of van die platte 'schaaltjes' zeg maar van Nestlé ofzo, vind ze erg lekker! Fruit koop ik altijd potjes van 100%fruit, bijvoorbeeld Frutapura.Omdat in de gewone potjes dingen toegevoegd zitten en ik vind ze zelf erg smerig en chemisch ruiken.
Ik gebruik nutrilon, omdat ze dit in het ziekenhuis had gehad, een dopje de eerste dag en toen ze over ging op flesvoeding hebben we daarvoor gekozen. Ook erg makkelijk vind ik de kant en klare versie. Zeker in het begin hebben we het veel gebruikt. Daarnaast kopen we altijd de frutapura van olvarit omdat ze die wel lekker vind en de rest niet. Maar gewoon fruit vind ze het lekkerst. Potjes hebben we wel geprobeerd, maar dat lust ze niet, ongeacht welk merk we gebruiken. Ze eet dus gewoon met de pot mee. In het begin maakte ik het nog fijn, maar dat vind ze nu ook niks. Ik heb ook pap van bambix en nestlé geprobeerd, maar dat vind ze niet lekker, dus die kopen we ook niet meer. Voor tussendoor hebben we gehad, de rijstewafeltjes van bambix, nijntje biscuit van bolletje en de diverse stappen liga's.
Hier alleen kunstvoeding van Nutrilon (nutrilon ha 1 en nutrilon ha 2) en sinds kort Bambix groeiontbijt (om smorgens door de fles te doen). Trouwens sinds een week of 4 ook af en toe koekjes van Liga (tweede stap, maar vooral omdat mama die zo lekker vind ) Meer van speciale babyproduchten niet eigenlijk, potjes groente, potjes fruit, bakjes fruit, bakjes yoghurt oid !
Potjes koop ik van olvarit. Dit omdat mijn kids ze erg lekker vinden (bon bebe en andere merken gaan er duidelijk minder goed in) en omdat ik nogal van het gemak ben. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat ze niks te kort komen op deze manier. Opvolgmelk hebben we nutrilon standaard 2. Eigenlijk gewoon omdat we daar een goed gevoel bij hadden. Luiers heb ik altijd pampers, die bevallen hier het best. Voor mijn dochtertje heb ik luierbroekjes van het kruidvat, omdat die pasvorm erg goed is. Doekjes heb ik altijd etos eigen merk, ruiken lekker en blijven niet aan elkaar plakken. BOvendien zijn ze een stuk voordeliger dan bijvoorbeeld zwitsal of pampers.
Ik heb nog nooit speciale babyproducten gekocht. Groente en fruit geef ik altijd vers, en verder krijgt Milan gewoon bv. Brood eet 'ie ook al, dus hier ook geen pap.
Sinds ik zwanger ben kijk ik mn ogen uit naar al die "nieuwe" producten voor babies. Wat n hoop overbodige rommel! Nu ga ik me ff heeel oud voelen maar...Dat had je vroegah niet hoor (toen die andere 2 van mij zo oud waren) Ik denk niet dat ik buiten de doorsnee dingen die ik voor die andere 2 kocht iets zal kopen van alles wat er nu te koop is. En dat is: bambix, fruithapje (even kijken welk merk dit keer) en groenten hapje(zelfde verhaal) als ik toevallig even niet vers geef. En liga op den duur als ze dat mogen. Dat ze tegenwoordig wat later met vast voedsel beginnen geeft mij de kans om dat hele potjes gebeuren lekker te minimalizeren en gewoon vers te geven. En al die pap zooi enzo...pyama papje is misschien nog wel handig. Hoef je niet eerst opvolg melk en dan nog eens pap te maken (maja ik kolf de melk wel af...) maar verder... Oja danoontje...wil dat lekkere mummel mondje wel weer eens zien als ze zoiets lekkers krijgen Maar ook echt niet elke dag!
Nutrilon omdat we direct na de geboorte moesten beginnen met bijvoeden (naast BV) en hiervoor was de kant en klare melk van Nutrilon 1 handig. Potjes gebruiken we niet. Verder hebben we hier Nutrix in huis, Bambix granen vanaf 6 maanden, rijstwafels van Bambix en Liga tweede stap, Roosvicee. Luiers zijn van Pampers en natte doekjes ook. Verder heel veel van Zwitsal omdat ik dat lekker vind ruiken en we hebben het vanaf het begin gebruikt. We hoeven niet op de centjes te letten dus we kopen wat we denken dat goed is (al is dat natuurlijk niet bepaald onderbouwd) en wat gemakkelijk te krijgen is. Verder niets... toetje is gewoon volle yoghurt en warme maaltijd en fruit maak ik vers
Producten die ik altijd in huis heb: - Bambix groei ontbijt (omdat mijn zoontje dat een heerlijk ontbijtje vindt) - Bambix muesli (voor de afwisseling als ontbijt) - Diksap en Roosvicee (tja, om te drinken natuurlijk) - Een enkel potje Olvarit (voor als het eens anders loopt met het eten dan gepland, het merk Olvarit koop ik vanwege de grote keuze in smaken) - Nijntje koekjes en rozijntjes (als tussendoortje) Poedermelk gebruik ik niet meer en verder zorg ik dat ik voldoende fruit, soepstengels en ontbijtkoek in huis heb. Avondeten eet hij meestal gewoon wat wij eten.