baby slaapt door

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door TanjaK, 17 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    832
    638
    93
    Vrouw
    Misschien iets waar de meeste moeders alleen maar van kunnen dromen, maar is het niet slecht voor een kleine baby (2 maanden oud) als die bijna de hele nacht doorslaapt zonder te drinken? Ze drinkt om ongeveer 10 uur, daarna wordt ze even wakker om een uur of twee, maar wil dan alleen even gerustgesteld worden en niet drinken en dan pas weer om 6 uur 's morgens. De hele nacht blijft de luier ook droog, pas als ze om 6 uur weer drinkt, plast ze ook.
    Ze komt eerder "te veel" dan te weinig aan, krijgt uitstluitend borstvoeding en is verder levendig genoeg overdag, want dan slaapt ze nauwelijks.
     
  2. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.458
    2.274
    113
    Nee hoor helemaal niet. Mijn moeder heeft drie keer borstvoeding gegeven en zei dat wij alle drie de keren heel snel door sliepen.
    Geniet ervan! (Want er kan ook wel eens een keer een terugval komen)
     
    Roos12 en TanjaK vinden dit leuk.
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zolang ze voldoende plasluiers en ontlasting heeft, en goed groeit volgens haar curve is dat niet noodzakelijk een probleem. Houden je borsten dat wel uit, acht uur zonder voeding?
     
  4. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.580
    1.203
    113
    randstad
    Hier ook wel eens zulke nachten gehad tussen 5 en 7 maanden zelfs elke nacht n u inmiddels weer 1 a 2 voedingen per nacht. Dus kan ook weer veranderen. Zo lang de groei en plasluiers goed zijn lekker zo laten.
     
  5. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    801
    113
    Zo lang ze inderdaad goed groeit, kan een gezonde baby over het algemeen prima zijn behoeftes aangeven. Ik zou haar hier dus gewoon in volgen.
     
  6. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Mijn zoon sliep ook hele nachten vanaf een week of 6. Zolang ze overdag levendig is en laat merken wanneer ze honger heeft, zou ik op haar vertrouwen.
     
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mijn meisje is nu ruim 6 weken, en heeft er vannacht 9 uur tussen gelaten, meestal is t hier ook de nacht doorslapen :)
    Ik schrok vanmorgen wel van de 9 uur ertussen, maar ze geeft zelf aan wanneer ze wel en jet wil drinken, dus ik volg haar :)
    Ik voed volledig op verzoek, maar overdag komt ze om de 3 a 4 uur :)
    Ik zou dus als ze goed groeit en voldoende plasluiers heeft, en niet anders dan anders reageerd haar gewoon lekker volgen :)
     
  8. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    832
    638
    93
    Vrouw
    Voor alle duidelijkheid: Ik ben de oma. Het gaat om de baby van mijn dochter, die zich nogal snel ongerust maakt als iets niet volgens het boekje gaat. Toen ik zelf net moeder was wist ik niets over babies en deed alles "op gevoel". Gelukkig is dat goed gegaan :), maar als ik nu lees hoe het zou moeten heb ik heel veel verkeerd gedaan.
    Ik dacht zelf ook dat als ze maar goed groeit het goed moet zijn,maar het is geruststellend om te lezen dat doorslapen vaker voor komt. Ze gebruikt trouwens wel de pomp 's nachts want anders staat ze op springen.
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Tip1: als je dochter kolft s’nachts, hoeft ze echt alleen maar de druk er af te halen.
    Als je de borst elke keer helemaal leeg kolft, blijven de boobies denken dat er in de nacht een baby wil drinken, en hou je de nachtvoeding (die baby niet drinkt) in stand. Door alleen de druk er af te halen, zal ze steeds minder last krijgen van het “op knappen staan”. En zal kolven in de nacht niet meer nodig zijn.

    Tip 2: bij borstvoeding heb je een paar basisregels maar vooral: kijk naar de baby. Komt ze goed aan? Heeft ze goede poep/plasluiers? Is ze happy? Dan gaat het goed. Borstvoeding is ook echt een deel loslaten van controle.Vertrouwen op jezelf en de baby.

    Tip 3: komt er toch een moment dat het niet helemaal lekker loopt...niet bij alle consultatie buro’s
    zijn ze goed geïnformeerd over borstvoeding en hoe het werkt. Vaak foute adviezen.
    Neem bij twijfel eens een kijkje op de FB site van La Leche League, of neem contact op met een lactatiekundige
    :thumup:
     
    TanjaK, nizzie86 en Shakes vinden dit leuk.
  10. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Persoonlijk zou ik, Als haar borsten het niet trekken, kiezen voor een droomvoeding. Dus baby al slapend aanleggen.
    Maar doorslapen mag best, mits baby geen speen heeft, niet is ingebakerd en bij mama op de kamer ligt.
     

Deel Deze Pagina