Wat een verschillen in wat men fijn vind! elk kindje is natuurlijk ook anders. Fijn al die tips. Ik zal de avent natural in mijn achterhoofd houden, voor geval de difrax niet bevalt, want je weet maar nooit of de 2e ook zo graag uit de difrax drinkt....
Hier dronk dochter niet uit Avent en wel uit difrax. Later met de handvatten bij de fles zodat ze het zelf kon doen. Heb de Avent flessen (2 die ik had gekregen) nog liggen en de difrax ook. Dus even aftasten wat dit ukje fijn vind en zonodig koop ik wat nieuwe onderdelen voor difrax of een paar extra flessen Avent (of welk merk ook maar gaat bevallen).
Ligt echt aan je kindje. Ik zou dus eigenlijk eerst proberen met wat je makkelijkste in huis hebt en dan kijken hoe je kindje reageert. Mijn oudste heeft 5 merken/modellen moeten proberen voordat we voor hem de juiste fles vonden: Dodie (met een smalle lange speen). Avent was een ramp ... Mijn middelste was iets minder kieskeurig, 2e merk dat we probeerden ging goed: Difrax (smalle fles). Mijn jongste was echt weer even zoeken , hebben 6 merken/modellen moeten proberen en toen kwamen we uit op: Breastflow. Dus tja ... avent werkte bij geen van mijn kinderen, difrax maar bij 1 van de 3, terwijl mijn broer/schoonzus alle drie zijn kinderen met avent gevoed heeft en erg tevreden was.
hier difrax mee begonnen. En ben helemaal om. ideale fles, wat jij benoemt herken ik niet. Over scheurtjes in het ventiel en dat hij droog moet zijn. Nadat ik de fles uitgekookt heb, doe ik het ventiel eigenlijk altijd nat in de dop. Nog nooit gehad dat de fles lekt. Heb nl. maar 1 fles van difrax die dus dagelijks gebruikt word. En er is nog niets kapot gegaan.
Sorry, Dr Brown fan hier Vind het trouwens best opvallen hoeveel mensen van Avent afstappen, hier op ZP en in mijn eigen omgeving; misschien tijd voor hen om e.e.a te gaan aanpassen Difrax(gratis in een box ergens), kleinste flesje eerste weken gebruikt, met een Dr Brown speen(nr 0) erop, prima. Na enkele weken overgestapt op de lange smalle fles van Brown.
Mag ik hier ook een vraag stellen? Hebben alle Avent classic+ zuigflessen (brede flessen) blauwe ring tussen de afsluitdop en de fles zitten?
Onwijs tevreden afgelopen keer met de philipps Avent Natural, gebruikte het eerst naast de bv en daarna volledig over op de fles. Mijn meisje vond het prettig drinken en nooit last van luchtbelletjes. De fles is ook heel simpel met maar 3 delen en een 'natuurlijke' vorm van de speen, zodat ze toch soort van het gevoel hebben aan de borst te zitten. Wij hebben de nieuwe spenen straks wel op tijd in huis tegen de tijd dat ik nu weer uitgerekend ben, want dit keer wil ik vanaf dag 1 ook bv via de fles gaan geven om mijn borsten (tepels) rust te gunnen. Door de natuurlijke vorm van de speen is heen en weer wisselen geen probleem.
Avent classic of Avent Naturel, want er zit een enorm verschil in de classic zou ik nooit gebruiken en de Natural zweer ik bij. Trouwens ook bij hun peuterflesjes, vooral die van 18+ maanden.
De oudste: Avent (de gewone standaard brede fles). Altijd prima gegaan. De jongste: Eerst weer de Avent geprobeerd, ging niet. Toen de Avent Natural, ging even goed maar al snel ook niet meer. Uiteindelijk de Dr. Brown brede fles, dat ging wel goed. Difrax fles nooit geprobeerd, de speentjes van Difrax moesten ze allebei niks van hebben, werden meteen uitgespuugd. Allebei Avent speentjes gehad.