slapen voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door asmama, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo

Hier een mama van een zoontje van nu 12 weekjes "oud". Ik heb een vraagje. Mijn zoontje weegt ongeveer 5,5 kilo en was bij de geboorte 6 pond. Hij krijgt 5 voeding per dag van 170. Zijn schema ziet er ongeveer zo uit: 7.00 11.00 15.00 19.00 23.00 Als ik hem om 23.00 wakker maak voor de laatste fles drinkt hij deze meestal helemaal op en valt dan lekker diep in slaap. (Is dan ook heel moe is overdag een HELE wakkere baby) Alleen dan moet ik hem s'morgens om 7 uur weer wekken omdat ik anders niet op die 5 voeding per dag uitkom.. Hij is het hier dan ook vaak niet mee eens en drinkt zijn 7.00 flesje dan ook altijd heel slecht. Hij laat meestal rond 70 staan en soms nog meer. Krijg er dan ook niks meer bij in ook niet na een boertje. Hij drinkt ook dan heel onrustig. Als ik hem daarna in bed leg slaapt hij als een blok verder hij is dan ook nog moe. De laatste 2/3 weken is het toch dat hij best veel laat staan hij drinkt nog maar 1 a 2 voedingen per dag ECHT leeg. Hij laat de laatste tijd steeds tussen 30 en 50 staan. Maar de fles van 7.00 drinkt hij echt weinig. Net of het TE veel is.. Alleen dronk hij voorheen wel alles op.. En na zon lange nacht zou je toch ook verwachten dat hij honger heeft. En na 4 voedingen overschakelen lijkt mij nog te vroeg? :( dus weet niet goed wat te doen

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Overgaan op 3 voedingen is inderdaad wel wat vroeg, dat doe je vaak met 4 maanden. Je kunt wel even aankijken hoeveel je kindje precies drinkt per 24 uur. Tijdelijk minder drinken is niet heel erg, maar als je kindje slecht blijft drinken, kun je het beste even contact opnemen met je CB.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina