Fles duurt een eeuwigheid, tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door TiToTam, 23 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wij hadden dat hier ook. Hij had eerst de smalle halsfles en smalle speen van dr Brown. Toen over gegaan naar de bredehalsfles en brede speen van dr. Brown. Toen was het over.
    Je kan ook proberen om het gaatje van de speen wat groter te maken. Een sateprikker erdoorheen halen. Dat was hier de oplossing.

2. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Bijzonder, dus bredere fles beviel hem beter? Groter gaatje durf ik niet aan, heb nu al de fase 2 speen erop die vanaf 3 tm 6 maanden is en hij is vandaag 2 maanden. Dan gaat het te hard vrees ik, loopt er nog meer langs zijn mond.

Bedankt ook voor de andere reacties :) Ik ga eens proberen wat filmpjes te maken hoe de fles gaat en dan een lactatiekundige inschakelen.

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja de bredere speen vooral.

4. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Hier was de bredere fles ook de oplossing :)

De speen is wat meer gevormd als een borst/tepel waardoor het natuurlijker aanvoelt voor de baby om te drinken.

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Als er bij het drinken uit zowel de Dr Brown als de Difrax melk uit zijn mondje stroomt en het speengat is niet te groot, dan past de vorm van de speen niet bij zijn mondje? Wellicht iets breders proberen? Anders een prelogopediste mee laten kijken die zien vaak snel wat dan wel gaat werken.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Verwacht je niet gewoon te veel? Je kindje is 8! Weken.. het maagje nog zo klein.. doorslapen is heerlijk maar je kleintje kan dat zo omgooien..
    Misschien een andere fles idd en anders accepteren dat t zo is en ook zo weer overgaat.
    Een nachtvoeding of 2 is heel normaal op due leeftijd.

7. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Ho ho je doet net alsof ik dat van hem verlang en hem laat huilen als ie ‘s nachts wakker wordt. :confused: Dat is absoluut niet waar. Toen hij na elke fles van 90+3 nog honger had, heb ik de flessen langzaam opgehoogd naar 120+4. Vanaf dat moment is hij steeds later wakker geworden waardoor hij uiteindelijk doorsliep. Maar dat is pure luxe, had rekening gehouden met een paar maanden nachtvoedingen nog. Maar sorry, ik ga hem dus niet wakker maken in de nacht voor een voeding nee. En daarom dacht ik de fles nog iets op te hogen zodat ie wel genoeg zou krijgen voor zn gewicht in de flessen die hij wel pakt, maar ben inmiddels weer terug naar 120+4. Als ie meer lust, maak ik bij. En dan zie ik wel wanneer het weer 150+5 wordt.

8. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Het gaat toch niet om de nachtvoeding? Het gaat erom dat hij de speen niet goed lijkt te pakken of iig loopt te klooien met drinken. Daar vroeg ze advies om naar mijn idee.

TiToTam vindt dit leuk.
  9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik zeg toch niet dat t om de nachtvoeding gaat? Ts je geeft aan dat je geen zin hebt om snachts 2 uur bezig te zijn met een fles? Snap ik maar soms is t niet anders. Je kunt een andere fles proberen of de voeding splitsen maar veel meer niet..
    Een baby is niet voorgeprogrammeerd om op uur en tijd te drinken of om binnen een half uur klaar te zijn. Het feit dat hij melk laat lopen kan ook een teken zijn dat t te snel gaat en hij t niet weggeslikt krijgt.
    Hier kon een voeding ook gerust een uur duren om na 2 uur weer honger te hebben. Tsja so be it..

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ze geeft toch aan dat ze snachts geen zin heeft in een voeding die 2 uur duurt?

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Nee dat zeg ik niet..
    Wat ik zeg is dat je geen zin hebt in lange voedingen ( snachts) maar met 8 weken geen voeding meer snachts is pure luxe hoor. Ik zeg helemaal niet dat je hem wakker moet maken. Hij is zi verzadigd dat ie geen kik meer geeft. Misschien is t juist teveel ineens. Meer kleine voedingen zijn voor een baby veel makkelijker te verwerken dan een paar grote. En dan kan t zijn dat ie idd snachts komt. Dat is veel normaler dan doorslapen..

12. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Tsja ik hoor toch aan alle kanten dat een fles 15-20 minuten mag duren. Dat lukte bij oudste ook prima. Een half uur vind ik ook prima maar als elke fles een uur duurt ga ik me afvragen wat ik daar aan kan doen. Met de uitleg die je hierboven geeft snap ik je eerdere reactie beter maar het ging niet alleen om die nachtvoeding maar om alle flessen. Ook vanwege m’n peuter, waar ik niet van kan en wil verwachten dat ie zich zo vaak op een dag een uur volledig zelf redt. We redden ons daar prima mee maar ik zocht vooral tips om de balans wat meer te herstellen zodat ik ook wat meer speeltijd overhou met m’n jongste en jongste ook eens toe komt aan zelf spelen i.p.v. alleen bij mij op de arm liggen.

13. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    #33 TiToTam, 29 okt 2018
    Laatst bewerkt: 29 okt 2018
    Dat valt volgens mij wel mee, dat verzadigd zijn waardoor ie niks meer kan. Je weet het wel te brengen, nu alsof ik hem maar willens en wetens vol prop. Maar dat zal mijn manier van lezen wel zijn. Als ie binnen een half uur nadat de fles aangeeft dat ie weer honger heeft en vervolgens na 30cc extra wel verzadigd is, ga ik niet tig kleine flesjes geven van 30cc maar dan bied ik iets meer aan in de fles zelf. En als ie dat pakt, prima, wil ie het niet, ook goed. Als ie eerder komt voor de volgende fles, krijgt ie die ook gewoon. En het maakt me niet uit om in de nacht te voeden, maar een uur per voeding lijkt me onnodig.

Leesteken vindt dit leuk.
  14. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    je pikt er 1 zin uit. Dit was niet de hoofdvraag

TiToTam vindt dit leuk.
  15. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik zou toch echt eens gaan kijken voor een bredere speen :) hopelijk heeft hij er baad bij.

TiToTam vindt dit leuk.
  16. Troeeeelaa

Troeeeelaa Actief lid

15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Plus dat een voeding ook gewoon geen 2uur hoeft te duren. Zowel overdag als in de nacht niet...

Leesteken en TiToTam vinden dit leuk.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Klopt wij hadden hier een zwaar reflux/kramp gevalletje en die fles ging in 20 minuten weg maar daarna zaten we nog een half uur tot 45 minuten met dr te boeren. Dat je dan een uur bezig bent is gewoon niet anders, het is vervelend maar als dat er voor zorgt dat je kind minder ellende heeft doe je dat met liefde. Maar het drinken zelf hoort geen uur te duren.

Je voeding is maximaal een uur houdbaar (aldus de verpakking). 15-20 minuten voor het drinken is prima, sommigen zijn sneller anderen langzamer maar in mijn beleving vroeg TS gewoon om tips om dat uur drinken (lees klooien) naar een respectabelere tijd te krijgen.

Leesteken en TiToTam vinden dit leuk.
  18. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Bedankt :) Dat was inderdaad mijn vraag, naar mijn beleving volg ik mijn kind zoveel mogelijk in wat hij nodig heeft. Alleen hoop ik dat op een manier te kunnen doen die voor ons allemaal werkbaar is. Voor hem, voor mijn oudste, voor mezelf.

19. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Voedingen die 2uur duren hoeven inderdaad niet en zijn ook niet goed, dat put kinderen uit. Hier het advies gekregen max een half uur aan te houden. Is het eens 5-10 minuten meer zal dat vast geen ramp zijn, maar hier lijkt het er inderdaad op dat de fles niet helemaal passend is voor het kindje.
    Ik zou ook een brede fles proberen al vonden beide kinderen dat hier niks, ik vind het er ook altijd mega groot uit zien, maar wellicht werkt het voor jullie wel!

Hier uiteindelijk met beide kids bij Difrax smalle fles uitgekomen.

Deel Deze Pagina