fles eerst weigeren en dan weer niet

Discussion in 'Flesvoeding' started by Justy, Nov 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    hier iets heel geks. Als ik hem de fles wil geven danngaat hij huilen. De fles is niet te warm en hij heeft niks zichtbaars in zn mond. Ik moet hem dan eerst troosten, weer proberen en ditnzo ongeveer een kwartier lang. Dan gaat hij wel morrend drinken en na heel even morrend drinken drinkt hij gewoon zn flesje leeg.

T is me een raadsel wat dit is.

Iemand ideeen?

2. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Dit heeft ons mannetje ook gehad, hij raakte steeds overstuur als ik met de fles alleen al aan kwam en als ik zelf rustig bleef dan na ongeveer 15min ging hij wel normaal drinken. Dit heeft echt een hele tijd geduurd bij hem, ik ben er ook voor bij huisarts en kinderarts geweest omdat het echt vreselijk was hem een fles te geven. Er is geen verklaring voor gevonden en het is uiteindelijk vanzelf over gegaan en nu is het een hele vlotte en grote drinker geworden:D
    Als er geen medische oorzaak voor is dan is een hoop geduld heel belangrijk...

3. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Gelukkig was er niks mis. Ikhoop ook dat het een fase is. Ik denk inmiddels dat het vermoeidheid is. Hij had een uur geslapen vanmorgen maar dat mocht blijkbaar niet baten wantde fles van 12 uur zit er nog niet in en hij slaapt nu op mijn buik....

De eerste fles dronk hij zonder problemen dus zou hetdan toch vermoeidheid zijn?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier regelmatig ook wel. Soms gewoon nog even geen honger genoeg, soms dwarszittende lucht, soms gewoon moe.... kan van alles zijn en is wel normaal babygedrag :)

5. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Wel fijn te horen dat het normaal is, haha. Hij had dat eerder nooit ;)
    Hopen dat het een fase is dan maar...

Vanmorgen had hij een uur geslapen zeg van 10 tot 11 en om 12 uur toen ii de fles wilde geven gebon het fiasco. Hij was duidleijk moe maar als hij al zo ver is dat hij de fles niet wil door de moeheid dan slaapt hij niet meer in bed. Ik ben tot kwart over 1 met hem bezig geweest lopen, in slaap laten vallen, weer wakker worden fles proberen enz. En toen EINDELIJK dronk hij zn fles. Om half 2 op bed gelegd na zn fles. Toen is hij nog een half uurtje wakker geweest maar vanzelf in slaap gevallen en hij slaapt nu nog (wel een keer tussendoor ff wakker geweest)

Hij heeft gisteren zn prikken gehad dus zal wel veel slaap nodig hebben. T is niet zo een slaper overdag dus ja....

6. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    Hi Justy!

Hier ook....en ik denk dat het bij ons een sprong is in combinatie met een zware verkoudheid.
    vorige week zondag is ze heel veel gaan hoesten, groene snottebellen en veel slijm. Vanaf afgelopen maandag drinkt ze minder, hoest ze na de fles slijm op en daarbij spuugt ze dan soms ook iets mee .
    De afgelopen dagen gaat het met het hoesten wel beter, ze is super vrolijk maar de flessen drinkt ze echt niet op...en ze weigert inderdaad in het begin de fles...

hilarisch dat jou ventje dit ook heeft....:D

maar ik ga ff een ander topic openen...want ik twijfel wat te doen...

7. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Bij ons is het toch wat anders pertra. Als hij eenmaal de fles heeft drinkt hij hem namelij wel leeg. En met de eerste fles is ook niks aan de hand. Ik vrees toch te moe zijn om te willen drinken ook door die prikken want dat had hij nooit. En miss idd een sprong...

Suc6 met je meisje!

8. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    tja, t blijft aftasten. hier ook wel eerst weigeren en vervolgens wel de fles pakken en goed doordrinken maar nooit helemaal op.

misschien is je ventje nu toe aan iets meer slaap overdag?

en idd die prikken kunnen ook roet in t eten gooien. Hier de prikken vorige week donderdag gehad dus t zijn roerige 2 weken zo.:D

9. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Nou idd die prikken, pffff.

En meer slaap dacht ik inderdaad ook maar nu heb ik hem dus vanmorgen op bed gelegd en heeft hij maar een kwartiertje geslapen en net in de wagen na 10 minuten alweer wakker ;) hij oogt nu niet moe meer. Dat was de twee dagen hiervoor wel. Hij heeft de twee dagen hiervoor ook echt behoorlik wat uurtjes geslapen op de dag dus dat komt denk ik door de prikken...

Dat met die fles zal wel een sprong zijn dan. Ik zie ineens meer topics hierover ook...

Share This Page