fles en borstvoeding verwarmen

Discussion in 'Voeding' started by lisa333, Apr 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

Jul 11, 2011
    208
    0
    16
    hallo meiden

onze baby is nu 6 weken oud en ik geef gedeeltelijk (afgekolfte) borstvoeding en flesvoeding
    De afgekolfde borstvoeding verwarm ik in de flessenverwarmer.

Mijn vraag is, hoe kun je de flesvoeding het beste verwarmen?
    Ik pak s nachts (omdat de flessenverwarmer beneden staat) lauwwarm water uit de kraan en meng het daarna met het poeder maar toch twijfel ik hieraan. Is dit goed?

En als ik straks een dagje op pad ga, hoe verwarm ik dan het beste de fles en borstvoeding? au bain marie of kraanwater of in de magnetron?
    Hoe werkt au bain marie precies?
    Sorry voor mijn vragen, alvast bedankt voor jullie antwoord meiden..

Groetjes Lisa

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Borstvoeding kun je het beste au bain marie verwarmen. Je kunt wat water koken, in een bakje doen en daar het flesje in zetten.
    Flessenwarmer is ook prima maar wel goed op letten dat de voeding niet te heet wordt.

Flesvoeding kun je het beste klaarmaken met koud kraanwater. Warm water wordt afgeraden, hoewel het door sommige mensen wel geadviseerd wordt, wat ik een raar advies vindt. Voor volwassenen is warm kraanwater ook niet goed.
    Je kunt koud water prima even in de magnetron opwarmen en dan het poeder toevoegen. Of gekookt water in thermosflesje doen, mee naar boven nemen en aanvullen met koud water.

3. lisa333

lisa333 Actief lid

Jul 11, 2011
    208
    0
    16
    ok dank je wel

er zijn namelijk zoveel manieren en ik snap er zelf helemaal niets meer van haha

maar kun je ook water in de waterkoker koken en dan au bain marie verwarmen? dit geld dan eigenlijk voor beide voedingen, zowel fles als borst.

en beide in de flessenverwarmer verwarmen dan?

Groetjes

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Borstvoeding inderdaad en een 'badje' heet water zetten of in de de flessenwarmer... gaat prima!
    Flesvoeding maakte ik altijd met koud kraamwater en dan opwarmen in de magnetron (maar kan ook net als bij borstvoeding). In (lauw)warm kunnen meer bacteriën en zo zitten/ legionella etc.
    Hoorde ook dat het nu wordt geadviseerd, maar zou het persoonlijk niet doen....

Ik nam voor 's nachts altijd een thermosfles gekookt water mee naar boven, voorraadbakje met melkpoeder en de fles. Zodra ze wakker werd deed ik ongeveer half gekookt water en de rest koud water erbij en dan kon het nog wat afkoelen als ik haar uit bed haalde en verschoonde... Zocht het niet om 's nachts dan ook nog naar beneden te gaan om water op te warmen!

Share This Page