zoontje 21 mnd wil geen fruit meer eten

Discussion in 'Voeding' started by muisje14, Oct 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Mijn zoontje van 21 maanden eet sowieso heel slecht stukken fruit en daarom krijgt hij heel vaak een fruithap. Beter dat dan helemaal geen fruit. Maar nu wil hij zijn fruithap ook niet meer en ook geen stukken fruit. Het maakt ook niet uit of dat hij zelf eet. Hij wil het gewoon niet.
    Het is ook niet zo dat hij geen honger heeft, want wanneer hij dan een soepstengel krijgt eet hij die wel op.
    Het is misschien fout om dat als vervanger (om toch wat te eten te geven) te geven maar hij is al niet groot en weegt ook niet zo veel. Hij is nu iets van 87 cm en 11,5 kilo. Voor 21 maanden is dat wel klein. In verhouding is hij wel goed hoor.

Het avondeten is ook al minder aan het worden, maar met appelmoes eet hij het wel op. Dit is allemaal sinds dat ons tweede kindje is geboren. Ik denk wel dat het hiermee te maken heeft, maar ik vind het moeilijk om hier een oplossing voor te vinden.

Heeft er iemand een goede tip?

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Wat hier nog wel eens wil helpen als zoonlief een keer zo'n fase heeft, is het gewoon in een plastic bakje op de salontafel te zetten, verder volledig te negeren (ook geen aandacht aan geven als hij er van gaat eten) en vaak begint hij er dan toch aan.

En anders wellicht als saus door de yoghurt? Of gewoon maar accepteren dat hij het voorlopig niet eet en over een weekje of wat (als hij ook wat meer gewend is aan de baby) opnieuw proberen? Evt. zou je nog een vitaminepil kunnen geven. Of vruchtensap zonder verdere toevoegingen. Maar op deze leeftijd lopen ze echt niet zo heel snel een tekort op, het hoort er ook een beetje bij.

Overigens is 87 cm voor een kind van 21 maanden echt supergemiddeld en zeker niet te klein! Check TNO Preventie & Zorg - Groeicalculator

Maar goed, het blijft altijd lastig hè, als je kind ineens niet meer wil eten...

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

linda2 je zoontje is alles behalve klein hoor ;)

En gewoon aanbieden, eet hij het niet dan niet! Je kan ze toch niet dwingen...

4. tulip

tulip Niet meer actief

ja wat een dilemma's zijn dat, eigenlijk wil je geen strijd, maar je wilt wel dat hij het opeet. Misschien zou je als tussenoplossing het knijpfruit van zonnatura kunnen proberen, dat ziet er leuk uit en is ook nog spannend met zo'n soort rietje.

Over zn grootte, ik ben het met lovely eens hoor, toen ik het las dacht ik: als hij klein is, wat is mijn dochtertje dan (81 cm met 24 maanden)???:p

Share This Page