Hoi, Omdat voeden aan de borst te pijnlijk was en ook met regelmatig kolven mijn tepels maar niet wilden genezen van de kloven, ben ik gaan afbouwen met de bv. Op advies van de verloskundige eerst naar twee a drie keer per dag: na het opstaan, voor het naar bed gaan en tussentijds om de druk eraf te halen. En dan 1 keer per dag goed leegkolven. De productie liep al heel snel terug, ik had al snel dat ik maar een keer per dag leeg hoefde te kolven. Inmiddels kolf ik nog 1 keer per dag, maar er komt nog nauwelijks melk. Een beetje, nog geen 10 cc. Maar er komt nog steeds. Ook lekt er in de ochtend uit een borst nog wat melk, als mijn dochter bij mij op de borst heeft gelegen (lekker warm natuurlijk). Mijn borsten voelen soepel aan, ik masseer ze voor het kolven en ik heb geen last meer van druk. Kan ik nu dan ook stoppen met het een keer per dag kolven, of moet je daarmee echt doorgaan totdat er helemaal geen melk meer komt? Alvast bedankt voor je antwoord!
Nee hoor je kan nu gewoon stoppen met kolven. Het lichaam lost het verder zelf wel op. Dat er af en toe nog wat melk lekt kan nog best een tijdje aanhouden. vr gr Linda