ervaringen gevraagd, peuterbed of 1 persoonsbed

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by rodelief, Feb 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rodelief

rodelief Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    1,527
    0
    0
    Wat hebben jullie gedaan na een ledikantje.
    Eerst de overstap naar een peuterbedje of gelijk een 1 persoonsbed?
    Alle ervaringen zijn welkom.

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben bij youame een eenpersoons bed op de kamer gezet die had ik altijd in huis als logeerbed maar kon deze niet kwijt dus dan maar bij haar op de kamer

we zijn begonnen om haar smiddags te laten slapen in bed en trots dat ze was
    en pas nadat ze 2 was schreewde ze mama die en wou niet meer slapen in der ledikant
    dus hebben we haar daar uit gehaald en in het grote bed gelegt en ook dat ging goed

ze is met 2 jaar uit der ledikant gegaan

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier gelijk overgestapt op een 1persoonsbed en dat ging zonder problemen!

4. Happymam

Happymam Fanatiek lid

Feb 7, 2009
    1,251
    306
    83
    onze oudste ligt in een peuterbedje, meer omdat die beter in haar kamertje past. Staat wel erg leuk.
    Als wij meer ruimte hadden gehad, had ik gewoon 'n leuk 1-persoonsbed gekozen. Denk dat ik dat in 't begin wel laag/kort op zou maken.
    Groetjes, Happymam

5. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Hoi,

Onze dochter is met 18 maanden in haar grote bed gegaan. Langs de ne zijde is er een muur en aan de andere zijde zo'n hekje.
    Op vakantie heeft ze voor de eerste maal in een groot bed geslapen. Toen ze thuiskwam had mijn ma haar matrasje uit het babybed gehaald opdat ze zou zien dat ze thuis ook in eht grote bed moest. Odnertussen slaapt haar 4 maanden oude zusje in het babybedje bij haar op de kamer en ze heeft geen piep gegeven.

Staat natuurlijk wel mooi zo'n peuterbedje. Maar wij hebben meteen na de babykamer 2 tienerkamers gekocht met grote kleerkast en bureau. Zo heb je meteen veel bergruimte en hoef je geen extra kosten te maken. Haddene erst ook een babykamertje maar hebben die snel weg gedaan en een babybedje bij in de tienerkamer gezet.

Liefs
    Kitty

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Wat doen jullie dat al vroeg :eek:

Wat is de reden daarvan?

Mijn zoontje is nu 2 en ik begin er nu pas langzaam aan te denken.

7. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Bij ons was de reden dat er een zusje op komst was en dat er daardoor andere meubels werden aangekocht. Onze vakantie in de zomer leek dan ideaal om haar aan het grote bed te laten wennen. En aangezien ze daarin meteen goed sliep hebben we dit thuis verder gezet.

Ik wou het ook enkele maanden voor mijn bevalling doen opdat ze meteen na de bevalling niet zou denken dat ze uit haar babybed vloog opdat er een nieuwe bewoner was (al is dit eigenlijk wel het geval).

8. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben gekozen voor een groter peuterbed 160 lang (ipv 150) van Ikea.
    Gaat helemaal prima.
    Dekbed is warmer als een deken, en daar was hij echt aan toe.

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik vind m nog zo'n klein droppie... :(

10. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Helemaal mee eens! Ik moet er ook nog niet aan denken hoor ik vind het nu nog super lief eruit zien :)
    En ik weet 100% zeker dat die constant uit bed gaat en naast me neus staat en nu kan die de ledikant nog niet uit.

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Nou ja, mijn zoontje klimt er al wel uit, maar ik dacht ook dat ledikantjes gemaakt waren tot +/- 3 jaar?
    Hij past nog prima in zijn ledikantje en in zo'n groot bed verdwijnt ie helemaal :confused:

T gaat allemaal al snel genoeg voor mij hoor pffff

Ik wacht er nog ff mee.

ps. hij ligt meestal toch bij mij in bed.

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier is Joris met bijna 18 maanden overgegaan naar een peuterbed. Dit omdat ik een eenpersoonbed meteen wel een hele grote overstap was!

Hier is Joris trouwens van ledikant naar bedje gegaan omdat ik toen een zware operatie moest ondergaan en ik hem dan 6 weken niet mocht tillen. We hebben het toen gewoon geprobeerd en dat ging meteen goed. Was ik ook heel blij mee, kon ik al snel na de operatie bijna de volledige zorg weer overnemen van Joris!

13. rodelief

rodelief Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    1,527
    0
    0
    Ik ben er nu al over aan het nadenken omdat ik een waardebon terwaarde van 250 euro heb gewonnen die ik voor 1 mei moet besteden aan een peuterbedje of een 1 persoonsbed. Voorlopig hoeft hij dan nog niet in dat bed want hij slaapt nog prima in zijn ledikant. Als de 2e zich aan dient dan gaat hij pas over.
    Dat is hopelijk begin volgend jaar. en dan is meneer 2,5 ongeveer.

14. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    kyana ligt ook alwer een maand of 6 in een peuterbed

de reden?
    omdat z in hara ledikantje niet meer lekekr sliep en ik niet wist wat ik ermee aan moest en we dat uit wilde proberen. we weten nog steeds niet of het dé oplossing is geweest maar ze slaapt er sinds die tijd heerlijk in dus tja, ideaal.
    nu helemaal nu ik niet goed kan tillen

15. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    hier meteen een 1-persoonsbed maar hij was toen ook al 2.5 jaar oud

16. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    wij hebben gister een nieuw bedje gekocht bij ikea, een meegroeibedje. eerst is het een peuterbedje en daarna wordt het een 1 persoonsbedje, het ging trouwens super vanacht! en ook nu s'middags ligt ze er lekker in te slapen.

17. esme

esme Actief lid

Nov 22, 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    Hallo

Onze 2e dochter van 26 maanden slaapt nu sinds 2 weken in een meegroeibedje prinssesenbedje van Ikea (dit bedje hadden we nog van de oudste bijna 6 die ligt nu in een hoogslaper )
    We hebben hem op de kleinste stand ze kan er haast niet uitvallen.

Reden ? om eens te kijken of ze dan beter zou gaan slapen. Ze heeft nl de eerste 5maanden doorgeslapen en daarna niet meer! :( .Toen we verhuist waren was ze 14 maanden en kreeg een eigen kamertje (in vorige huis sliep ze altijd in ledikantje naast ons bed door ruimte gebrek)
    Soms ging het een weekje goed en sliep ze heerlijk maar nu eigenlijk de laatste maanden was het een ramp. Dus hebben we 2 weken geleden een andere kamer voor haar ingericht en het meegroeibedje erin gezet. Ze vind het leuk is wel rustiger maar slaapt nog steeds niet goed. Ze komt er snachts uit en komt dan naar ons op zolder toe.We zijn dan te moe om haar terug te leggen en mevr ligt dan heerlijk tussen ons in. Dit breekt ons wel op zo. Dus heeft iemand tips van hoe je je peuter in zijn/haar bedje kan laten slapen?En dat ze er niet steeds uit komt het is soms op een avond zeker wel 20x terug naar bed brengen. pffff we zijn het echt zat.

groetjes esmeralda

18. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi wij hebben zaterdag een peuterbedje gekocht bij de ikea de ijzeren die je ook groter kan maken. ze vind het bedje super en slaapt er heerlijk in, nu de derde nacht hopen dat het zo blijft gaan.

Share This Page