Mijn zoontje heeft een hele tijd een speen 1 van avent op zijn fles gehad en sinds een paar dagen werd het voeden steeds langer tot 3 kwartier a een uur. wij dus speen 2 opgezocht en die gebruiken wij nu maar dan nog kan het een half uur tot 3 kwartier duren en als hij heel goed drinkt 20 min. Waar kan dit aanliggen kan toch moeilijk al een 3 speen erop doen? Zelf dacht ik anders aan een sprongetje maar zou dat het echt zijn? Verder vinden wij hem niet huilerig maar dat komt omdat hij net opknapt na 10 weken huilen dus vergelijken kunnen we niet. Vind het zo zielig dat hij zo lang over zijn fles doet hij valt dan in slaap en wil niets meer drinken omdat hij slaapt. En stoppen in dan geen optie want dan drinkt hij maar 50 cc i.p.v 150 cc. Kortom tips gevraagd [-o<
Hoi, Ik vind 150 cc eigenlijk wel veel voor een baby van 2 maanden. Die van mij dronk lang niet zoveel per voeding met 2 maanden. Wel raar dat het zo lang duurt. Ik gebruik ook spenen van avent, maar die gaten zijn zo groot dat me zoontje veel knoeit. Zitten de gaatjes niet een beetje verstopt? Ik zeg maar een paar dingen hoor . Weet het zo ook niet. Misschien een andere speen? succes!
Dat jou kindje met 2 maanden nog niet zoveel dronk, wil nog niet zeggen dat het voor een ander kindje te veel zou zijn. Het is namelijk heel normaal om rond de 2 maanden op 150cc voeding per fles te zitten hoor Daarbij, ts haar kindje is al bijna 3 maanden, die gaat al bijna over op 180 Ts, je kunt best eens proberen om al speen 3 erop te doen, mss werkt het hartstikke goed voor jou kindje. De 1 drinkt tot een half jaar met speen 1, de ander gaat het liefst wat sneller over op 3. Mocht het wel te snel gaan, dan kun je er ook voor kiezen om de gaatjes van de 2 speen ietsiepietsie groter te maken met een (hete) naald...
Dank jullie wel voor jullie reacties Ik begon al aan mezelf te twijfelen dat ik teveel gaf haha @loetje ik heb het nog 2 dagen aangekeken en nu gaat het al een stuk beter waarschijnlijk toch een sprongetje. Maar wel erg goede tips die ik zeker ga onthouden! Probleem is dus opgelost en deze mag dicht.
Nog even een kleine toevoeging...Heel veel kindjes hebben rond de 3 maanden een drinkdip. Bij de een duurt dat een paar dagen, bij de ander rustig een paar weken. Dus mocht je kindje binnenkort nog een keer een terugvalletje krijgen, dan kan dat daar ook aan liggen... Iig graag gedaan hoor