Hoi Allemaal, Onze zoontje krijgt nu 6 voedingen van 135cc, echter hebben wij al twee keer vandaag 30cc extra gegeven omdat hij nog honger had, dat merkte we door huilen, smak geluiden en op zijn handjes zuigen. Hij weegt nu 4300 gram. Kan het kwaad dat wij hem extra gegeven? Neem aan dat hij het nodig heeft of moeten wij hier over overleggen met CB want vandaag zit hij in totaal toch op 835cc vraag me af of dat nu teveel is? Nou ik hoor graag jullie advies!
Vanuit het ziekenhuis kregen wij als richtlijn mee: minimaal 150 ml maal lichaamsgewicht, maximaal 180 ml (voeding, dus water + poeder). Bij 4,3 kilo dus minimaal 4,3x150=645 ml en maximaal 43,x180=774 Daar zit je wel boven..... maar ik weet niet in hoeverre dat kwaad kan. Misschien inderdaad goed om even te overleggen met CB? Zou het trouwens kunnen dat hij niet echt honger heeft, maar zuigbehoefte? Heb je al een speentje geprobeerd? Misschien is hij daar tevreden mee?
Hoi, bedankt voor je bericht. Moet er wel bij zeggen dat hij er vandaag voor het eerst boven zit, dus misschien morgen ook nog even aankijken. Bel CB wel aangezien weekend voor de deur staat en hij vaker meer behoefte heeft. Speentje proberen wij inderdaad ook, maar die gooit hij er weer vrij snel uit omdat hij denk ik weet dat daar niets uitkomt. Ik weet ook dat er voeding is voor hongerige baby's maar zijn juist ook vandaag al begonnen met Friso comfort i.v.m. spugen weet niet of dat bij elkaar kan? Het vervelende is ook dat hij gewoon ook niet slaapt als hij honger heeft en met een huilend kind zitten lijkt mij dan ook geen optie. Als wij 2 broodjes eten en we hebben daarna nog honger nemen we er ook nog 1. In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Ik heb wel eens gehoord dat juist die aangepaste voedingen zoals comfort minder verzadigend zijn.. En van die voeding voor hongerige kindjes gaan ze vaak iets meer spugen.. Ik weet niet of je ze kunt mengen... Wat je zou kunnen proberen (en bij mijn zus haar kleintje goed werkte) is Nutriton (johannesbroodpitmeel) aan de voeding toevoegen. Dat helpt tegen het spugen, en verzadigd soms ook. Dat zou je in de gewone standaard voeding kunnen doen. Nog wat vraagjes: Doet hij minimaal 20 minuten over de fles? Helpt het niet als je 10cc extra water in de fles doet?
Ik geef nu ook flessen van 135 cc maar deze drinkt hij niet altijd helemaal op. Meestal 4x 135 en 2 x 120. Ik heb hetzelfde probleem als jou gehad met de honger... bij ons in het april mama topic zijner meerdere die dit hebben. Je kan met flesvoeding ook overvoeden, waardoor hij ook kan gaan spugen en krampjes krijgen. Dat was hier het geval......Drinkt hij snel? Het kan zijn dat hij wel genoeg zou hebben aan de voeding, maar dat hij niet verzadigd is door o.a te snel drinken. Daarom doen wij door elke voeding 2 schepjes johannesbroodpitmeel (nutriton) en wat een wereld van verschil!!!! Gebruik je Omneo op aanraden van het CB?
Wij hadden ook zo'n hongerlapje die geregeld boven de toegestane hoeveelheid voeding kwam... IOM het CB werd dit toch geaccepteerd. Een baby moet gewoon geen honger lijden! Liefst wel onder de 1000 cc blijven per dag... Ik gebruikte voorheen hypo allergene voeding en dat verzadigd ook een stuk minder. Ik gebruik nu nutrilon forte en dat scheelt wel een boel hoor! En dat spugen was hooguit een week, daarna was hij gewend. Nog steeds drinkt mijn zoontje gulzig en best veel voor zijn leeftijd ( 11 weken, drinkt nu 5x200cc) maar goed... Het CB vertelde me voorheen dat je ze best wat meer mag geven, op een gegeven moment gaat hij/zij van 6 naar 5 flessen en dan compenseert t weer redelijk. Ze geven het meestal zelf aan. Wees er wel zeker van dat het honger is en geen zuigbehoefte of aandacht vragen. Soms huilen ze na de voeding en denk je dat ie niet genoeg heeft gehad terwijl hij juist huilt vanwege een volle buik/ een krampje/ boertje etc... Als je hem/ haar overvoed dan spugen ze vanzelf Als ie heel snel drinkt kun je ook nog een langzame speen proberen zodat ie er langer over doet en eerder verzadigd is (nog voor dat zn fles op is dus...)