HoiHoi Ilja Ik heb een paar vraagjes, ik hoop dat jij dr antw op hebt! 1) Ik wil mijn zoontje van bijna 6 weken graag 's middags in zijn bedje hebben rusten. Hij ligt nu altijd overal, dan in de box dan in de kinderwagen dan op ons bed dan houdt iemand hem vast etc.. Maar ik wil graag dat hij standaard smiddags van 12.30 tot 14.30 ong. gaat slapen in zijn eigen bedje zodat ik dan wat dingetjes voor mijzelf kan doen, en hij er aan kan wennen om 's middags te rusten. Want dat zou hij ook moeten als hij wat ouder is. Maar als ik hem 's middags in zn eigen bedje leg, huilt hij en blijft hij huilen.... hij wil volgens mij altijd bij mij in de buurt zijn, 'snachts gaat het wel goed in zn eigen bed slapen, maar als hij smiddags huilt en blijft huilen ga ik hem dr weer uit halen.. hoe kan ik dit het beste aanpakken? en is het verstandig om hem dit aan te wennen? 2) Mag een baby van 6 weken al in een slaapzakje slapen ipv dekentje en lakentje? zoja, welk slaapzakje moet je gebruiken? hoe zie je welke goed is? 3) Mn zoontje heeft al wel langer dan 3 weken last van hormoonpukkeltjes (volgens mij) wanneer gaan die weg? kan het geen allergie zijn? mn vriend en ik zijn beide bekend met astma/bronchitus en allergieen.. 4) Mn zoontje heeft ook al n hele poos vanaf vlak na zn geboorte last van n pussig oogje.. wat kan ik hier het beste aan doen? Alvast bedankt voor het beantwoorden van mn vragen! groetjes CB
1) Wat je kan proberen is om dan samen met je kleine op zijn kamertje te verblijven. Je kan hem troosten en weer proberen in z'n eigen bedje te leggen. Maar dit kost vaak tijd en geduld. Laat het wat lichter in de kamer dan snachts. 2) Slaapzak mag zeker. Belangrijk is dat de mouwsgaten en hoofdopening goed aansluiten en niet veel ruimte over laten. Hema verkoopt kleine slaapzakken. 3) Hormoonpukkels kunnen maanden aanhouden. Gezien jullie allergieen heeft hij wel een verhoogde kans. Maar ik kan je zo via internet niet zeggen wat hij heeft. 4) Als je borstvoeding een druppel Bv in het oogje doen. Ilja