Wat doe ik verkeerd? ik geef 2.5 maand volledige borstvoeding maar wil het nu rustig gaan afbouwen. Maar als ik mijn dochtertje probeer de fles te geven weigert ze hem en zet het flink op het huilen. Ik gebruik nu de Avent fles maar ik heb het idee dat die speen een beetje groot is voor haar mondje...kan dat? of ligt het aan iets anders? ze gaat zo dadelijk 3 dagen naar de creche en zal daat toch echt uit een flesje moeten drinken....help!
Hallo, Wat je bechrijft is iets wat (helaas) heel vaak voorkomt. Heb je eerder al geoefend met het geven van een flesje? Rond 3 maanden (wanneer de meeste moeders weer aan de slag moeten) hebben veel kindjes die niet aan de techniek van het drinken uit een flesje gewend zijn ineens erg overstuur raken van een flesje. Wat wil je ook, je hebt honger, wilt drinken en dan krijg je een fles met speen waarvan je geen idee hebt hoe je daar nou die melk uit moet krijgen. En vaak is tot overmaat van ramp mama zelf degene die het flesje geeft of soms papa maar dan zit mama er naast............en daar zitnou juist die lekkere melk in...... Klinkt stom natuurlijk.... Een feit is dat de drinktechniek om uit een flesje te drinken enorm anders is als het drinken uit de borst. Aan de borst maakt de tong een beweging van de top naar achteren om zo de melk uit de borst te masseren. Bij een flesje moeten ze een naar voren duwende beweging maken (net tegengesteld) om de melkstroom uit de speen te doseren. Rond een week of 4-6 is het geen probleem en kunnen de meeste kindjes naast elkaar die techniek oppikken. Dat moet je dan bijhouden. Vaak is het zo dat wanneer je dit niet bijhoudt of te laat begint, dan weten ze niet wat ze er mee aan moeten. Ik stuur je nog wat tips die je wellicht nog kan gebruiken. Succes Ilse
Hoi Ilse, Bedankt voor de tips. Ik heb inmiddels een Tommee Tippee fles gekocht en dat vond ze ineens wel goed! Het was even oefenen maar ....dan heb je ook wat! Groetjes