niet willen eten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by francoise, Dec 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. francoise

francoise Lid

Nov 24, 2008
    27
    0
    0
    Italie
    Mijn zoontje van 14 maanden heeft weer eens de zoveelste verkoudheid te pakken, zelfs een beginnende longontstekeing. Maar ookal had hij zaterdag een lelijke hoest ( vastzittend slijm), hij at gewoon normaal, nix aan de hand.
    Ik woon in Italie en veel dingen gaan hier anders als in Nederland.
    Ik ben dinsdag naar onze kinderarts geweest....weer een antibioticakuur voorgeschreven :( . Ik moet zeggen dat ze er vrij makkelijk mee zijn, om zulke kuren voor te schrijven, maar het probleem daarmee is dat mijn kind er helemaal nerveus en kriegelig van wordt :(
    Sinds de dag dat ie antibiotica krijgt eet ie niets meer, hij weigert standaard de lepel. ik krijg er hooguit 3,4 lepeltjes in en dan houdt hij zijn mondje gewoon stijf dicht........

Heeft er iemand tips.......

Bedankt

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben zelf ook geen voorstander van antibiotica, althans, in gevallen waar het niet echt nodig is.

Wat je kunt doen is zijn bedje omhoog zetten zodat hij niet helemaal plat ligt, een doorgesneden ui naast zijn bedje zetten, stomen in de douche. Neusspray gebruiken en wij hebben hier Luuf om het borstje/ruggetje mee in te smeren maar geen idee of jullie zoiets ook hebben. Kijk iig uit met menthol want dat is niet goed voor kindjes onder de 2 jaar.

3. francoise

francoise Lid

Nov 24, 2008
    27
    0
    0
    Italie
    Bedankt voor de tip.
    Misschien kan ik dat Luuf eens mee laten nemen door mijn moeder, die komt nl a.s. zaterdag.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Oh hihihi... ik ben nog niet wakker... ik lees je berichtje terug en zie dat je eigenlijk tips vraagt voor het niet willen eten.

Tja daar zijn niet echt tips voor... je kunt het eten er moeilijk met geweld induwen. Proberen af te leiden of zelf een lepel te geven om te eten, muziekje erbij... ik heb vanalles geprobeerd en de ene keer werkt het en de andere keer niet.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Inderdaad een vervelend probleem.
    Ik zou het eten niet dwingen. Daar bereik je alleen maar een averechts effect mee. Eten komt vanzelf wel weer. Als jij je niet zo lekker voelt, heb je waarschijnlijk ook niet echt veel trek.
    Drinkt je zoontje wel genoeg? Dat is veel belangrijker dan (voldoende) eten. Heel veel beterschap gewenst, en hopelijk knapt je zoontje snel weer op!

6. francoise

francoise Lid

Nov 24, 2008
    27
    0
    0
    Italie
    inderdaad, dat afleiden met een boekje doe ik ook, maar het werkt niet altijd.
    In iedergeval fijn dat ik niet de enige ben die af en toe met een dwars kind zit.
    Dat geeft me dan toch weer moed.
    Bedankt

7. francoise

francoise Lid

Nov 24, 2008
    27
    0
    0
    Italie
    @ Minyaweth, ja gelukkig drinkt hij heel veel, dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken. en het frappante is dat het warme eten ( In italie 2 x warm eten ) wordt standaard geweigerd maar een tussendoortje van yoghurt met banaan dat gaat er wel weer in.

hopelijk gaat het snel weer over

8. Niet meer actief

Hier precies t zelfde gehad maar drinken wilde ze ook niet! Ja een paar slokjes uit een beker, maar meer niet. En ze was dus ook verkouden en had koorts. En idd als je zelf ziek bent eet je ook niet veel. Ik heb het zo gelaten, ik dacht als ze echt honger/dorst krijgt eet ze wel. Wel dr plasluiers in de gaten gehouden. En ze is nu 4 dagen beter en vanaf gister eet ze weer wat ze zou moeten eten. Dus een dag of 5 dat ze bijna niet heeft gegeten of gedronken.

Share This Page