Ik zit steeds te twijfelen wat ik nu moet doen. Mijn zoontje is 14 weken en ik geef hem 5 voedingen op een dag van 200 cc. Ik moet hem vaak wakker maken voor de fles en dan nog heb ik niet de indruk dat hij honger heeft, soms wel maar lang niet alle flessen. Hij wordt nu ook vervelender met fles geven schudden met z'n hoofd en zo. Misschien heeft hij niet zo'n trek. Maar om nu z'n avondfles weg te laten vind ik hem te klein voor en hij slaapt nu lekker door dus waarom daar aan rommelen. Ik kan om de 5 uur een fles gaan geven dan zit hij op 4 flessen, of is dit weer te weinig? Of geven op verzoek, maar dat heb ik tot nu toe nooit gedaan. Iemand tips vind het zo lastig, of gewoon zo laten als het is. Uiteindelijk maakt hij de fles vaak wel leeg. Maar vraag me af of ik het wel goed doe op deze manier. Hij is namelijk aardig fors 7 kg bij 12 wk misschien prop ik hem te vol. Graag hoor ik jullie mening/ideeen.
Hoi Irene, als ik het zo lees dan lijkt het erop dat je zoontje aangeeft dat hij aan 4 flessen genoeg heeft. Ik zou toch zeggen probeer maar de laatste fles over te slaan. Als hij er nog wel behoeft aan heeft dan komt ie een keer 's nachts en dan weet je meteen dat hij nog niet toen is aan een fles minder. Qua gewicht kan het prima hoor. En hij is niet te fors hoor. Mijn zoontje van 13 weken zit ook op op 7 kg en hij ziet er echt niet te mollig uit (hij is ook aardig lang, 68 cm). Succes!