willen jullie even meedenken? t gaat super met ons dochtertje, na wat slaap problemen en verborgen reflux, waar ze nu geen last meer van heeft, alleen heeft ze een schema die ik graag anders zie... ze geeft zo tussen 19u en 20u aan naar bed te willen voor de nacht, dit is prima, lekker badje en dan flesje en dan in dr mandje dan slaapt ze tot 5uur of 6uur, en afgelopen week 2x zelfs tot 7uur! (dit omdat ze overdag erg druk is, en niet heel veel slaapt) ze wordt dan wakker want ze heeft honger, en wil na dat flesje niet meer slapen (geef haar eens ongelijk, ze heeft een flinke nacht achter de rug!) alleen mama en papa denken er anders over, kijk om 7uur of half 7 wil ik wel mn dag beginnen, maar om 5/6 uur vind ik een beetje vroeg. de laatste fles een uur later geven lukt niet, want ze heeft dan echt honger en is moe, dus geen land mee te bezeilen. een fles zo tegen 23uur lukt ook niet, dan slaapt ze heel vast, of ze drinkt m wel maar komt toch tegen 5/6uur... ook spuugt ze na dr flesje best wat, veel meer dan een 'mondje terug geven' maar niet dat t halve flesje eruit komt, ook drinkt ze best gulzig, niet qua tijd, maar ze morst enorm. dus... is t een idee om haar flesje ietsjes in te dikken, ten eerste tegen t spugen en ten tweede om haar net dat uurtje extra te laten slapen, wat ze op zich wel kan al een paar keer tot 7uur. of moeten we hier gewoon even door? (ook best, niet dat jullie denken dat ze door moet slapen omdat moeders haar uurtjes nodig heeft)
Ja, daar worstelen wij ook vaak mee. Begin je om 5 uur je dag? Ik vrees dat er niet echt iets aan te doen is, zeker omdat je al het een en ander hebt geprobeerd. Ik vraag me af of indikken helpt om een uur extra te slapen. Misschien wel voor het spugen hoor, maar je kunt het proberen natuurlijk. Ook bij ons slaapt hij de ene keer wel tot 7 uur en soms weer tot 5 uur. Maar ook daar zit verschil in. Soms slaapt hij na 5 uur meteen weer verder en soms is ie klaarwakker. Ik denk dat je er doorheen moet, sorry, heb geen beter advies!
ik denk echt dat indikken niet zal helpen, althans, misschien wel tegen het spugen, maar echt niet van langer slapen. Je zou wel kunnen proberen om de laatste fles wat te verhogen. Dat al geprobeerd?
Nou, ik wil niet lullig doen, maar verwacht je niet veel van een 2,5 maand oude baby? Onze dochter is bijna 6 maanden en slaapt van 19 uur tot een uur of 6 in de ochtend. Ik prijs mezelf harstikke gelukkig, want het kan ook heel anders
ik ben al erg bij dat ze zo lekker slaapt, dus het is geen probleem, maar omdat ze af en toe wel tot 7uur slaapt, vroeg ik me af of t zou helpen. ik biedt haar s avonds al iets meer aan, maar vol is vol. t spugen viel vandaag mee, maar wel nutriton gehaald, als t spugen erger wordt gaan we dat proberen
Ik weet hoe lastig dat is, maar ik denk dat je er toch doorheen moet. Als je weer aan het werkt bent kan ik me voorstellen dat dat erg zwaar is, maar hier heeft ze ook zo'n periode gehad. Ze sliep van 19.30-05.00 en was dan wakker. Wakker! Maar ik bleef dan echt met ze op bed liggen, wel lief doen en kroelen maar niet spelen, en steeds maar zeggen: "Liefje, papa en mama willen nog even slapen" vaak viel ze dan tegen 06.30 wel weer in slaap tot een uur of 9. Doordat we niet uit bed gingen werd geen van ons 3en echt klaar wakker en koud enzo ( Was toen tenslotte winter ) en daarna sliepen we nog eventjes een uurtje of wat zodat het niet zo ontzettend vroeg was. Toen ze een maand of 3,5 was begon ze ineens iets langer te slapen, tot een uurtje of 6, later 7 soms zelfs 7.30. Echt, meestal komt het vanzelf wel goed!