wat voor flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door bulldog, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hoi meiden,

dit zal waarschijnlijk het zoveelste topic zijn over welke flesvoeding;)..

bij mn zoon heb ik nutrilon gebruikt en eigenlijk was ik daa rniet zo tevreden over hij heeft heel veel krampjes gehad en deed heel veel spugen tot een maand of 8.
    heb toen ook nutrilon omneo gebruikt.

nu wil ik eigenlijk een andere proberen in de hoop dat deze niet zoveel spuugt en krampjes heeft (ik weet elk kindje is anders)

welke flesvoeding zouden jullie mij adviseren??

al vast bedankt...

groetjes bulldog

2. misa

misa Niet meer actief

Ik gebruik sinds Simon 6 maanden is etos standaard. Bevalt prima!

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nestlé groeiestart word hier gebruikt.

4. Jo77

Jo77 Actief lid

13 jul 2006
    412
    0
    0
    Friesland
    Ja of je 2e kindje ook krampjes zal krijgen of spuugt kan je nooit van te voren weten, ieder kind is anders inderdaad.

Maar als je geen Nutrilon wil geven zijn er genoeg andere merken/huismerken flesvoeding, die in kwaliteit weinig van elkaar verschillen. Er is een site waar je verschillende merken babyvoeding met elkaar kan vergelijken, maar ik weet niet of ik die site mag noemen. Mocht je de naam van deze site willen weten stuur me maar een PB.

Mijn dochter had na de bv eerst ook Nutrilon, maar daar dronk ze slecht van. Nu drinkt ze Friso.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat verschilt per kindje, wat werkt. Mijn zusje is net friso begonnen, maar haar jochie deed het het best op kruidvat-omneo-versie. Haar 2e jochie begon op kruidvat, en dat viel erg slecht. Die is op friso groot geworden..
    De ene had een spuugprobleem, de andere lustte kruidvat niet..

6. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    bedankt voor de reacties,

ik lees veel over de kruidvat voeding dat dat wel goede is..

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik gebruikte eerst Nutrilon HA maar ben overgestapt op de Kruidvat Extra Care en die bevalt prima. Ze heeft geen last van krampjes meer en bijna elke dag wel een poepluier.
    Wat betreft het spugen kan ik weinig over zeggen aangezien ze dit tot voor kort bijna elke dag wel deed. Waarschijnlijk door de Infacol. Hier nu al een paar dagen mee gestopt en ze heeft niet meer gespuugd.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Persoonlijk zou ik als ik flessen moest geven voor afgekolfde melk kiezen.
    Verder krampjes, dat ligt zo persoonlijk. Je kunt niet van te voren zeggen of een kind ze wel of niet gaat krijgen, en of een kind wel of geen krampjes krijgt valt ook niet te sturen met het merk kunstvoeding dat je aanschaft.
    Krampjes zijn gewoon HEEL vervelend, je ziet je kind pijn lijden en je bent vrij machteloos. Maar heel veel valt er niet aan te doen.
    Als de oudste het erg had en je wilt niet gaan kolven, dan zou je kunnen beginnen met HA voeding, omdat er regelmatig een verband is tussen een lichte vorm van koemelkeiwitallergie en kramp. Verder kun je kijken naar de manier waarop je kind drinkt. Het beste is als een kind een minuut of 25 over een fles doet, halverwege boert etc. Met het soort fles valt het soms ook een beetje te sturen.

Veel spugen kan te maken hebben met flessen die te vol zijn voor het maagje, vaker een kleinere portie heeft dan al effect, maar het kan ook reflux zijn, en daar bestaan medicijnen voor. Mocht je nieuwe kindje veel spugen, wacht dan vooral niet te lang met naar de huisarts gaan, want er is heel wat te doen aan spugen!

9. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier voor de tweede keer Nutrilon HA, bevalt goed. Voor eventuele krampjes kun je altijd nog Infacol of iets dergelijks in huis halen. Want van krampjes worden jullie allebei niet blij

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik heb een test gedaan via internet en die zegt dat ik beter HA kan geven ik heb weleens last van exceem en mn man van hooikoorts.

11. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    waar moet je een beetje na kijken op de etiketten van de voeding wat is belangrijk?

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je HA gaat geven is het enige andere waar je op hoeft te letten de prijs en beschikbaarheid in je omgeving. Qua samenstelling is er geen echt verschil tussen alle merken.
    Kijk hier maar eens, dan zie je dat het allemaal vrijwel hetzelfde is:
    Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs

Deel Deze Pagina