Advies Avondvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door SterretjesMama, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Hoi moeders,

Onze dochter is bijna 10 week en weegt op dit moment 4150 gram.
    Ze krijgt flesvoeding Standaard 1 en dan 5 flessen van 160 cc.

Nu komt het altijd zo uit dat ze om 9u/half 10 haar laatste fles krijgt 's avonds en daarna lekker gaat slapen tot half 4/4u 's nachts.
    Voor haar laatste fles aan gaat ze altijd nog in bad of onder de douche met ons.

Tussen haar fles van half 6 's middags en de laatste van half 10 's avonds is ze altijd aan het huilen en onrustig.

Nu zou ik graag willen proberen of ze rond half 11 (als wij ook meestal op bed gaan) haar laatste fles kan krijgen, zodat ze misschien de hele nacht door slaapt!

Alleen hoe krijg ik dit schema omgegooid?
    En hoe doen jullie dat dan met in bad gaan/douchen?

Ze zou dan dus haar fles om half 7 's avonds krijgen en dan om half 11 's avonds weer ..
    Wat te doen in die tussen tijd? Haar op bed brengen? Douchen/in bad?

Ik kom er even niet uit hoe ik het schema omgegooid krijg en wat ik met die avonduren moet doen ..

Iemand tips of adviezen voor mij? :(

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik weet niet of het voor jouw dochtertje geldt, maar hier merk ik dat ze vanaf een uur of 7 zich wel wil overgeven aan de slaap (als ze hier dan vlak voor een flesje heeft gehad). Dus ik probeer het meestal zo te plannen dat ze rond die tijd een fles krijgt.
    Leg ik haar daarna in bed, slaapt ze meteen. Leg ik haar een uur eerder in bed is het huilen.

Ik laat haar iig dan niet uren beneden terwijl ze hartstikke moe is, dus het komt ook wel eens voor dat ze om 6 uur een fles krijgt en dan om 8 uur alweer. Dan zit er maar 2 uur tussen, maar gaat ze vervolgens de nacht in tot een uur of 5/6 de volgende morgen.

Weet niet of dat voor jullie ook een idee is? Om die fles van 10 uur juist iets te vervroegen ipv later?
    Maar kan me voorstellen dat veel het niet met me eens zijn hoor, je hoort vaak dat de meeste baby's rond een uur of 11 nog een fles krijgen. (wat hier af en toe ook gebeurt, als ze maar 4 flessen heeft gehad, en die niet helemaal leeg heeft gedronken)

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik denk gewoon de flesjes wat voller doen. Dan gaan ze vanzelf hun tijden iets verleggen. Als ze onrustig zijn, kan het een teken van honger zijn.

Ik zoe zelf trouwens onze zoon nooit vlak voor een voeding in bad. Dan heeft ie vaak al honger, en kan hij er niet echt van genieten.

4. SterretjesMama

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Maar ze drinkt haar flesjes juist nooit helemaal leeg .. Meestal blijft er 20 tot 30 in zitten.
    Maar soms drinkt ze ook wel eens een hele fles leeg! Erg wisselend.

Ze heeft niet eerder honger dan na 3/4 uurtjes.

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    wij doen t t zelfde als caithlyn (weet niet of ik t goed schrijf) we hebben gemerkt dat haar nacht al zo tegen 19/20uur begint en dan slaapt ze lekker door soms tot 7 uur, vaak tot 5/6uur. ze krijgt bij ons geen 'avondfles' meer, omdat we haar niet echt wakker krijgen en ze weinig drinkt en omdat ze dan toch nog om 5/6 uur komt.

dus nu hebben we een gezellig meisje s avonds, 5 uur half 6 ongeveer de fles en dan tegen half 8/8 uur weer, lekker slapen!

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ow, en voor de laatste fles lekker af en toe masseren en een warm badje (of met papa onder de douche)

7. SterretjesMama

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Wij doen haar ook altijd in bad en daarna babymassage en dan laatste fles .. Maar ze heeft altijd nog erg honger snachts!
    We hebben het net zo gedaan:

- half 7 onder de douche met papa
    - 7u flesje
    - nu ligt ze lekker te slapen
    - als wij op bed gaan tegen 11u/half 12 nog een flesje
    En hopen dat ze dan lekker doorslaapt!

Normaal krijgt ze dus rond 9u haar laatste flesje en dan slaapt ze door tot half 4 snachts .. dan heeft ze echt weer honger!

We kijken wel hoe het nu gaat .. wil het niet dan doen we het gewoon weer zoals eerst ..

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    TS: mijn ervaring is dat het juist niet werkt om de laatste fles heel laat te geven. Dan ligt je kindje in zulke diepe slaap, dat ze veel minder drinken, en daarom 's morgens juist eerder honger hebben. Maar wie weet werkt het bij jullie wel.

9. misa

misa Niet meer actief

Wij hadden toen met 5 flesjes ongeveer dit schema:
    7:00-11:00-15:00-19:00-23:00 uur.
    Als je iets wilt veranderen, kun je er soms het beste s'ochtends mee beginnen. Ook al is ze om 4 uur nog geweest, dan tegen 7 of half 8 beginnen met de dag (1e fles) en dan de rest van de dag je nieuwe schema proberen aan te houden. Een keer een half uur eerder of later moet je niet op kijken. :)

En het badderen zou ik sochtends of voor het flesje van 19:00 uur doen. En daarna lekker slapen of bij je houden als ze dan haar onrustige moment heeft.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar flesvoeding.
    Elmo

11. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Tot 2 weken terug hadden wij hetzelfde schema bij onze zoon. Ik merkte dat eigenlijk niets hielp om dit om te gooien. Heb hem een paar keer rond 23:00 wakker gemaakt, maar dan was het voor hem gewoon een extra voeding en kwam hij evengoed rond 4:00/5:00 uur. Ik denk dat er even niets anders op zit dan afwachten tot er een ander ritme komt, vaak helpt het helemaal niet om een kindje in een bepaald ritme te 'dwingen'. Als je zelf op een bepaald tijdstip geen honger hebt eet je ook niets....

Veel kindjes van deze leeftijd zijn trouwens 's avonds erg onrustig, gaat vanzelf wel over. Hier merkte ik dat onze zoon juist extra onrustig werd van een badje/douche in de avond terwijl veel baby's daar juist weer rustig van worden en dan heerlijk slapen ;)

Misschien kan je proberen de dag rond 7:00 te beginnen en dan kijken hoe je in de avond uitkomt?

Eigenlijk geen tip dus..... Succes! Hoop voor je dat er snel een beter ritme in komt!

Deel Deze Pagina