Klontert Friso extra?

Discussion in 'Flesvoeding' started by guppie81, Apr 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ymke krijgt 5 schepjes nutriton in haar fles van 180 cc bereide voeding. OVerdag ging dat prima (2 schep extra, 3,5 standaard) maar de nachtfles klonterde ontzettend! (helemaal extra)
    Ligt dat aan de extra? Moet ik dat anders bereiden misschien?

2. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik heb er moet ik zeggen totaal geen last van...
    Zoë krijgt van mij op de dag friso standaard, en de laatste fles geheel friso extra (sinds ze beter is en weer goed drinkt ook 180) en ik heb nergens last van...

ik warm het water op of heb een half uur vantevoren de nieuw gevulde waterkoker alweer aangezet zodat de temp goed is en doe dan via het bakje de poeder erbij, dop erop draaien, speentje ff dichtknijpen goed schudden, ff in mijn mond om de druk er af te laten gaan en om er voor te zorgen dat ik het plafond niet wit, en daarna nog gewoon met mijn vinger op het gaatje doorschudden tot ik boven ben..

dus waar het bij jou aan ligt?

succes meid....

gr.smoekie

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Guppie, toen ik nog extra gaf roerde ik met een vork en had geen klontjes. Maar jij gaf toch ook nutriton erdoor?

4. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Smoekie, geef je ook nutriton?
    Dat is vaak de klonterboosdoener ;)

5. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    nee ik gaf in het begin met de standaard wel nutriton omdat het "te snel" ging (nu niet meer) in de voeding bereid met friso extra deed ik er geen nutriton in omdat deze zowieso al wat dikker is dan de "normale" voeding...

het je het al eens geprobeerd zonder nutriton? anders zou ik het zeker eens proberen meid...

dus nee wbt nutriton met extra kan ik je idd niet helpen...

succes

6. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    zonder nutriton slapen we zeker niet vannacht. Maar dat de extra sowieso al dikker is wist ik niet. Vanavond maar eens proberen met wat minder nutriton, want met die klonten van gisteravond kon ik echt kleien!

7. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Ik mengde de nutriton altijd eerts door de poeder. Gewoon van die poederbakjes vullen met melk en nutriton, even schudden en dan pas aan de fles toevoegen.
    Geen klontjes meer.

8. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    De fles bereiden zoals normaal en dan goed door roeren met een vork, dan roer je de klontjes eruit.

9. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    en hoe is het gegaan meid?

heb je weer kunnen kleien of viel het mee ;)

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hahaha die smoekie!

11. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    FF een ander vraagje over de Friso EXTRA :)
    Ik ben overgestapt van Omneo naar Friso Comfort !
    Zou ik voor de nacht dan ook kunnen mengen met de extra ?
    Zodat hij lekker vol zit ?!
    Of kan dat niet met de comfort ?!

-x-x-x-

12. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Ja hoor dat kan wel. Je moet er alleen op letten dat extra een andere bereidingswijze heeft.
    Dus de helft van het water koken, de Comfort oplossen, dan andere helft koud water toevoegen en dan pas de extra oplossen.
    Zo doe ik het iedere avond. Ik voeg alleen dan nog wel Nutriton toe want de Extra is dunner als de Comfort.
    Als m'n bus Extra leeg is ga ik trouwens over op de Comfort met Nutrix, maar daar is jouw kindje nog een beetje jong voor.

13. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Ok, Thanks !

-x-

Share This Page