Sinds een paar weken is het een drama hier bij tandenpoetsen (2j2m). Kaken stijf op elkaar of wat ie laatst weer had: hand in mond steken. Tandenpoetsen is nooit echt zijn hobby geweest (die van mij trouwens ook niet ), maar nu lukt het echt niet meer. Alle 'standaard' tips hebben we al geprobeerd, zoals liedjes zingen, afleiden, voor spiegel poetsen, tandjes tellen, electrisch poetsen Wie herkent ook zo'n drama? Wat was bij jullie dé oplossing.
Hier hebben we dat ook gehad rond die leeftijd.. Na lieve methodes (stickers, vrolijk liedje zingen, zelf laten poetsen etc.. ) bleef voor ons nog 1 optie over: dwingen.. Niet echt schattig, maar het werkte wel. Na 2-3 dagen waren we er ook weer doorheen, en ging het tandenpoetsen weer als vanouds. Alsof hij even wilde kijken of hij ons de baas kon op dat moment.. Ik ging dan in kleermakerszit zitten, hij op mijn schoot met de rug tegen mijn buik. En dan zijn voorhoofd vastpakken en zelf achterover buigen, dan gaat het bekkie wel open. En anders toch even met een vinger zijn wang induwen tussen zijn kiezen, zodat hij zijn tanden wel open moet doen.. Ik zeg: leuk is echt anders, en ik zat achteraf ook met tranen. Maar ik kende mijn jochie goed genoeg en na 3 keer was het ook over. Hij heeft daarna niet meer moeilijk gedaan, en vindt het ook leuk (smaakt lekker volgens hem)
Boos worden/dwingen zijn wij nu ook aan het proberen, maar het gaat wel een beetje tegen ons gevoel in. Misschien toch nog even volhouden.
mijn zoontje had het rond die tijd ook even, ik had ook alle normale dingen geprobeerd en niks werkte meer, toen heb ik hem mijn tandenborstel een keer gegeven, en mocht hij mij poetsen terwijl ik hem poetste, en dat vond hij wel leuk. dat heb ik een paar dagen gedaan en daarna was het wel weer goed en kon ik hem weer normaal poetsen, wel een beetje oppassen dat je de tandenborstel niet te ver in je mond geduwd krijgt hihi, misschien vind hij het ook wel leuk om zelf de tandpasta uit te zoeken in de winkel. eerst wou mijn zoontje altijd een teletubie tandpasta, en nu is het bobo
Hmm wij kijken regelmatig een tekenfilm over hoe er gaatjes in je gebit Met leuke blauwe mannetjes die met een drilboor op je gebit los gaan
Ik lees even mee aangezien ik er ook zo 1 hier thuis heb.Madam heeft het nooit als leuk ervaren(eerste tandjes door met 4 mnd) maar van de zomer heeft ze een klapper gemaakt op haar mondje waardoor het nu echt drama is...We krijgen haar zover dat ze zelf gaat zitten "kauwen"op de tandenborstel en enkele dagen in de week zien we kans tot poetsen maar ooh wee als ze haar ik doe het toch niet modus aan heeft.Helaas meerdere dagen in de week.
Hahaha ben eigenlijk wel benieuwd naar het filmpje. Link? Of is die voor 2 jarigen wat te heftig. Wat hier werkt is dat zijn beer ook gepoetst moet worden. Beer is van pluche en heeft geen tanden, maar we doen dan alsof en hij ligt dan helemaal in een deuk. Eerst moet beer zn 'tandjes' poetsen, en ik doe er dan gekke stemmetjes bij. En daarna komt hij zelf aan de beurt. Daarvoor begon hij ook al weg te rennen als hij de tandenborstel zag, en dwingen wou ik als laatste redmiddel gebruiken. Beer, heeft het tanden poetsen drama hier opgelost, lange leve beer.
Ik heb dr verteld dat beestjes anders dr tandjes op gaan eten. Nu is t drama als dr tandjes niet gepoetst worden Was een keer dr tandenborstel vergeten toen ze bij oma ging logeren..
samen tanden poetsen hielp hiet erg. Ik een in me handen en me dochter een. Of een knuffelbeer in de handen stoppen of iets anders. Dan kunnen ze aandacht ergens anders op vestigen.
Hier was het bij ons zoontje ook een drama! Mijn man heeft 'm in de houdgreep genomen en zo z'n tanden gepoetst (vreselijk hoor, ben zelf weggelopen..) Maar het werkte wel, want het hoefde maar 1 keer en meneer laat nu z'n tanden netjes poetsen door ons. Hoezo eigenwijs!
Houdgreep helaas ook al geprobeerd, maar dat gaat eigenlik tegen mijn principes in Poetsen van tanden van knuffels doen we ook al (hij heeft een krokodillenkamer: tanden genoeg ), maar misschien eerst knuffels doen en dan hem. Beestjes die zijn tanden opeten: dat zal ik hierna proberen.
Hier ook drama geweest. Hier hebben we het altijd over de tandenmonsters die haar tanden op eet als ze niet goed poetst en als dat ze haar tandjes opeten en zij niets lekkers meer kan eten dan . Toen niets werkte was het hier ook in de houdgreep dat heeft een week geduurd en daarna ging het perfect. En we dreigen hier nu nog met niet voorlezen als ze gaat huilen en weglopen. Dat gebeurt in periodes en dan is het na 2 avonden niet lezen weer voorbij.. De aanhouder wint zeg ik altijd maar Succes