Ik ben van bv naar fv gegaan. Tot nu toe nog niet echt een succes . Ze drinkt nu meestal maar 130 cc per keer, daarna gaat ze huilen. Soms drinkt ze iets meer, maar dat duurt heel lang. Ik zat te denken dat misschien een andere fles en dus speen zal helpen. Nu heb ik dr. Brown en Tommee Pippee geprobeerd. Misschien heeft een van jullie nog een andere optie? Ze wil ook nog de hele tijd mijn borst pakken. Zo zielig. Maar ja borstvoeding gaat ook niet meer....Ik heb het er wel moeilijk mee.
Wij zijn overgestapt met Difrax flessen en dat ging prima. Maar ik heb nooit volledige BV gegeven, dus kan er niet over meepraten. Maar als je dochtertje tot nu toe alleen BV heeft gehad kan het ook zijn dat ze helemaal niet gewend is om grote hoeveelheden melk in 1x naar binnen te krijgen. En KV ligt zwaarder op de maag dan BV. Dus waarschijnlijk zit ze na die 130cc tjokvol. Dan zou ik haar ook niet vol gaan proppen. Succes met overstap!
Ah, wat sneu, kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is om te zien. Hoe lang duurt het voordat ze 130 cc op heeft? Misschien gaat het te snel, voor bv moeten ze tenslotte veel harder werken en dat is ze gewend. Ik had bij mijn dochtertje toen ik van bv naar fv ging de Bfree flessen (heet nu geloof ik Born Free) met een 1 speen. Dat ging echt lekker langzaam, ze was er zo 20 minuten zoet mee. Nu heb ook ik voor mijn zoontje de Difrax S fles met een kleine speen en dat gaat ook prima. Succes en geef het even tijd. Ze moeten waarschijnlijk gewoon wennen en dat 'borsten zoeken' gaat vanzelf over.
Zoë kon vanaf het begin niet goed drinken aan de borst, dus moesten we heel snel een oplossing bedenken. Ze had ontzettend veel dorst (natuurlijk) dus drinken deed ze wel. We hebben 3 soorten flessen, waar ze geen enkele moeite mee had / heeft: de Nuby, Tommee Tippee en later de Difrax S fles. Ik denk dat het bij jou net even wat anders ligt dan bij mij omdat wij gelijk al wat anders moesten verzinnen om voeding naar binnen te krijgen bij Zoë. Succes in ieder geval!
Mijn dochter heeft nooit meer dan iets van 100cc per keer uit een fles gehaald (ze dronk uit een fles als ik werkte). Je hebt nu eenmaal kleine snackers, die het beter doen als ze wat vaker een kleinere portie krijgen. Ik zou voor nu dus gewoon flesjes van 120/4 maken en aanbieden. En als ze je borst zoekt: gewoon aanleggen joh! Aan een borst drinken is echt niet verboden als je fles geeft hoor! En het geeft zoveel troost en gevoel van veiligheid aan je kind.
wat dirksmama zegt... ik ben ook langzaam over gegaan op een fles. Anna groeide niet goed van de bv.. ik vond dat maar moeilijk te verkroppen.. dus ik heb t op de volgende manier gedaan.. Bij iedere voeding eerst aangelegd.. tot ze onrustig werd na de bv een flesje aangeboden van 120/4.. ene keer ging ie op.. andere keer niet.. heb me nooit afgevraagd of ze dan genoeg had.. kennelijk.. want de bv kreeg ze natuurlijk eerst ook nog binnen.. Door het flesvoeden zit je (tenminste ik) snel op een vast ritme en dat is bij mij minder dan de normale bv voedingen dus de bv liep hierdoor rap terug.. maar ik bleef gewoon voeden voor de fles.. ik had besloten dit te doen tot t op was.. ben hiermee begonnen met 12 wk en gestopt toen ze 17 wk was.. toen kreeg ze er niets tot weinig meer uit... ik geef nu 4 of 5 x 180/6.... zo heb ik afscheid kunnen nemen van het idee bv en bleef zij goed groeien.. konden we samen nog genieten van die intens fijne momenten en kreeg zij toch nog de fijne voedingstoffen binnen.. al was het niet reteveel... elk slokje is er 1 dacht ik maar.. kwaad kan t sowieso niet... Misschien kun je er iets mee.. weet natuurlijk niet waarom de bv niet meer gaat.... dus eerst borst aanbieden en laten drinken.. dan andere borst.. (ging hier ongeveer 5 minuten per borst) en dan een flesje er achteraan.. Ik ben er blij mee dat ik t zo heb kunnen doen...(al had ik stiekem nog veeeeeel langer bv gegeven.. maar goed.. niet ten koste van alles en wat niet gaat, gaat niet..).. Veel succes.. en als je een vraag hebt dan hoor ik t wel... pb staat open!!!
Oh en ik gebruik de s fles van Difrax.. speen S.. werkt hier prima.. en Anna dronk ook zeker maar 130 cc hoor met 12 wk.. ook als ik moest werken en zij alleen een fles kreeg dronk ze die vaak niet helemaal leeg.. is echt niet heel erg hoor..
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een difrax fles gekocht met een medium speen en het gaat nu veel beter. Ook leg ik haar in het wipstoeltje tijdens het voeden. Ze pakte gisteren zelfs 200 cc. En het gaat ook veel sneller. Vandaag ging iets minder, maar dat komt omdat ze koorts heeft door de prikjes
Wat vind jij snel? Op deze leeftijd is het vrij normaal om ongeveer 25 minuten over een fles te doen.
@Dirksmama: Ze deed er meer dan een half uur over, Nu zo'n 20 minuten, maar op een gegeven moment wil ze echt niet meer. Helaas, het gaat nu nog steeds erg moeizaam...maar dat ligt volgens mij niet meer aan het soort speen/fles, want in het begin drinkt ze goed, alleen niet voldoende.... Ze wil dan gewoon niet meer. Donderdag maar even naar het weegspreekuur van het CB.
Ze drinkt wel voldoende, maar ze krijgt te veel! Ze geeft gewoon aan wanneer ze genoeg heeft voor die keer. Gewoon minder geven en vaker aanbieden. Zou je aan de borst toch ook gewoon gedaan hebben?