Fles in de nacht

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Merlijn1981, 5 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlijn1981

1 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag over de combinatie van borst- en flesvoeding.
    Hier een zoon van 7 weken, die ik volledig bv geef. Dit gaat goed, hij heeft wel spruw. Maar dat lijkt met hulp van gentiaan violet weg te gaan.

Nu mijn vraag, ik twijfel nogal of ik in de avond een fles wil geven met kunstvoeding. Ik ben nogal moe ( weinig geslapen ook tijdens zwangerschap en andere persoonlijke factoren) dus wil graag even bijslapen. En wil soms ook even de deur uit zonder de kleine. En ga binnenkort weer werken.

Nu wil ik graag nog langere tijd bv blijven geven. Wat zijn de gevolgen voor de productie. Zijn er andere voor en nadelen. Hoe moet ik omgaan met de stuwing die natuurlijk gaat komen.

Dank.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je zou 1 voeding kunnen afbouwen, voedt je wel in de nacht of ook niet? Dan kan het zijn dat je te lang tussen de voedingen krijgt, waardoor je hele productie komt te wankelen. In dat opzicht zou ik zeggen nog even doorgaan. Kijk of je wat extra uurtjes slaap kunt pakken: overdag of met hem mee het bed in 's avonds. Dat helpt vaak al. En spreek af dat je bijvoorbeeld een dag in het weekend bij kan slapen.

Met 12 weken zie je vaak een ander beeld ontstaan. Als je zou kunnen wachten met afbouwen tot dan of het nodig is? Misschien zie je dan al mogelijkheden om langer van huis te kunnen....;)

Deel Deze Pagina