Sinds kort drinkt mijn zoon (3 maanden) overdag de fles niet meer in 1 keer leeg. Hierdoor drinkt hij ongeveer 80 cc als hij net wakker is en de rest wil hij dan wanneer hij weer gaat slapen. Het liefst valt hij dan met de fles in slaap. Mijn idee is dat dit de reden is dat hij hazeslaapjes doet. Hij slaapt elke keer 40 minuten. Gisteren was het me gelukt om er een hele fles in te krijgen direct na het slapen, toen sliep hij het volgende slaapje gelijk 2,5 uur! Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij na het slaapje direct zijn fles helemaal leeg drinkt? Hij weigert namelijk echt de fles op een gegeven moment. Zelf 's ochtends om 7 uur drinkt hij maar een beetje, terwijl het dan toch een tijd geleden is. Bedankt alvast voor de reacties!
Mijn dochter, nu 6 maanden, heeft dit ook erg lang gedaan. Alsof de fles ineens teveel is. Maar ze had de hoeveelheid wel nodig. Ook zij dronk de eerste etappe maar 80 a 90 cc. Toen ze een maand of 5 was is ze ineens de voedingen weer in een keer gaan drinken. Ik heb me er gewoon bij neer gelegd dat ze twee etappes had voor een voeding en daarmee waren we allebei tevreden. Niet ideaal, maar ja.
Bedankt voor je reactie. Hoe sliep je dochter tijdens deze periode? Ik vind het namelijk niet zo erg om in 2 etappes de fles te geven, maar hij slaapt zo slecht. Tussendoor kan hij dan echt mopperig zijn.
Hoi hoi, hier ook een dame die bijna altijd een deel van dr fles niet meer hoeft (tenminste zo lijkt het) Wat blijkt, ze wil haar melk echt goed warm drinken dus even opwarmen en ze drinkt vervolgens de rest. Misschien heb je dit altijd geprobeerd... Maar je weet het maar nooit... Ze is nu ruim 4 mnd en drinkt soms nog steeds niet de hele fles, even pauze en opwarmen en madame drinkt de rest.
Hier ook dat probleem gehad en zijn we er ook achter gekomen dat madame graag haar melk warm drinkt. Nu warmen we het indien nodig iets op en gaat het drinken een stuk beter en vlotter!
In kleinere porties willen drinken is heel normaal. En het is toch ook niet erg als je kind bij wakker worden en voor slapen drinkt? Check inderdaad boertjes en speel eens wat met de temperatuur.
Bedankt voor de reacties! Ook als het flesje lekker warm is, gaat het er niet in. Ik vind het dus ook helemaal niet erg om de flesjes in etappes te geven, alleen hij slaapt hierdoor zo slecht. Hij heeft volgens mij nooit echt honger, omdat hij altijd wel wat binnen krijgt.
Nee, op het moment dat ik de fles in etappes ben gaan geven is ze juist beter gaan slapen. Ik gaf haar de tweede helft met slaapzak aan op haar slaapkamer en legde dromerig in bed. Dan sliep ze iedere slaapje anderhalf tot twee uur. Vervelend dat jouw kindje dan zo slecht slaapt.
Hier heeft ons meisje ook tijdje zo gedronken en ook hazenslaapjes overdag. Maar ze was sowieso erg onrustig en had veel klachten, huilde ook erg veel. Nu ze medicatie krijgt tegen haar verborgen reflux gebeurt het maar zelden meer dat ze haar fles in etappes leeg drinkt. Bij ons was het één van een heleboel tekenen dat er iets mis was...
Hier hetzelfde! Ook 3 maanden kaar ze doet dit nu al 2 weken. Wel geef ik haar nu 2 dagen geen tussentijdse flesjes meer. Ik kreeg geen hongersignalen meer aangezien er ook geen regelmaat in zit enmze toch elke x beetjes kreeg. Brak me lichamelijk wel op vandaag dag 2 dronk ze der ochtend fles minder daarna 2e fles 110 uur later honger toen dronk ze 100 toen kwam ze zelf net honger na 3:45 dronk haar fles binnen no time leeg voeding erna ook dus ofdat ze het nu door krijgt of gewoon iets tijdelijks is dunni.. Miss gewoon proberen ik geef dan nu zoals vanmorgen als ze 2x niet leeg drinkt wel iets tussendoor want ze had gewoon echt honger. Hier helpt ook soms slapen spelen fles ipv slapen en fles energie verbruik wekt denk ook wel hoger op
Ik ben werkelijk ten einde raad, ik heb bij ieder flesje spanning om het te geven: gaat ze het leeg drinken of niet? Onze meid is ondertussen 16 weken, maar vanaf week 4 ongeveer is ze wisselvallig gaan drinken. Toen kreeg ze 120/4 6x en nu 180/6 4x. Het slapen gaat wel heel erg goed, maar iedere keer rond die 100ml stopt ze met drinken en weigert ze vervolgens de fles. Soms drinkt ze haar koude melk op maar het is ALTIJD een STRIJD. Haar fiepje wilt ze wel hebben maar drinken ho maar. Sinds een week zijn we ook begonnen met groentehapje erbij, dat vind ze enorm lekker en vanaf vandaag ook fruit. Dat viel ook goed. Maar het is verschrikkelijk om telkens met haar die strijd aan te gaan. Ze gaat met der hoofdje van links naar rechts, gaat belleblazen met spuug, trappelen met de voetjes... Tips?