Fles introduceren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Kathl1, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Vanaf welke leeftijd kan een flesje geïntroduceerd worden? Ik zou graag live borstvoeding willen geven, maar in verband met mijn zelfstandige activiteiten zou ik graag ook zo snel mogelijk een flesje introduceren voor de momenten dat ik echt niet kan voeden.

Of zijn er eventueel andere betere alternatieven?

Alvast bedankt.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

als het goed gaat met borstvoeding (lees: je hebt het allebei geleerd en het aanleggen en goed drinken vergt geen buitengewone aandacht) kun je starten met beetjes kolven en een flesje. Dit kan al met 4 weken. Blijf het flesje vanaf dat moment ook dagelijks of om de dag aanbieden om te voorkomen dat je kindje er na een week toch maar weer van af ziet...

Veel succes!

3. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Wat is dan een goed schema betreffende het kolven, dus wanneer best? En hoeveel cc probeer je dan in een flesje?

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    om af en toe een flesje te geven kolf je makkelijk na het voeden, of tussen de voedingen door. Vaak heb je in de eerste weken in de ochtend meer melk: dan kun je makkelijk vooruit kolven, of kolf aan 1 borst wanneer je kindje aan de andere borst drinkt. Lekker makkelijk!

Om te oefenen start je met zo'n 30-40 cc. Als dat goed gaat opbouwen.

Vraag je kraamverzorgende om praktische handvatten: zij is er voor je voor dit soort vragen! Of bestel of download 1 van de folders van La leche league of vereniging borstvoeding natuurlijk: informatie en tips en tricks! Je vindt ze via Borstvoeding.nl | Home

Veel succes!

Deel Deze Pagina