Fles ipv borst

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door josephinevh, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Zijn er aanstaande mams die straks de fles willen geven ipv de borst? Durf je daar voor uit te komen?

2. Deniisee

Deniisee Lid

12 jan 2016
    87
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heeey!

Jaa ik wil idd voor de fles kiezen ipv de borst. Ik heb eerst erg getwijfeld. Maar als k de voor en nadelen voor mezelf op een rij zet geef ik liever de fles. Misschien wil ik in het ziekenhuis wel de eerste melk via de borst geven. Puur en alleen om die eerste belangrijke afweerstoffen etc. Maar eenmaal thuis ga ik toch de fles geven. Ik vind dat het volledig je eigen keuze moet zijn. En je absoluut geen slechtere moeder bent als je de fles geeft. Je moet doen waar jij het beste bij voelt. En je er ook zeker niet voor schamen!

Groetjes Denise

3. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Dank je voor je reactie! Fijn.

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hier ook flesvoeding gegeven hoor.
    Wel een paar dagen borstvoeding geprobeerd, maar door een aantal oorzaken overgegaan op de fles.
    Bij een eventuele tweede zou ik direct beginnen met flesvoeding.

5. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik vind dat je je niet hoeft te schamen als je flesvoeding geeft dus ja natuurlijk durf ik daar voor uit te komen!
    Ik vind dat de keuze borst of fles een persoonlijke keuze/ afweging is... Waarom zou je daar niet voor uitkomen?

6. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoi,

Hier ook direct flesvoeding gegeven. Ik heb met begeleiding geprobeerd de nare associaties die ik heb met borstvoeding om te buigen maar ik kwam maar niet van dat gevoel af. Uiteindelijk gekozen voor rust en de beslissing gemaakt om borstvoeding niet te proberen. Ik ben daar door niemand raar op aan gekeken. Het was mijn keus en ik stond daar volledig achter. Deze keer wil ik graag het colostrum kolven en geven. Als dat goed voelt hoop ik langer te kolven. Als niet, dan stap ik weer over op flesvoeding.

7. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Hier ook direct flesvoeding ipv borst en ik schaam me daar echt totaal niet voor. Heeft te maken met zowel mijn anatomie (vlakke tepels), de stresserige eerste weken bij mijn oudste (zeg maar gerust traumatisch) en dat is het me allemaal niet waard. Dit is de laatste keer dat ik kan genieten van die bijzondere eerste weken en die wil ik niet nog een keer zo doorbrengen.

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Hier ook fv! Bij de eerste ook en nu ook!
    Ik waardeerde bv mamas maar nee dat is niet voor mij om te doen echt niet. Ben zo een ongeduldig, onrustig type.

9. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Ik sowieso na m'n verlof. Zie het niet zitten te kolven op werk en oppas of kinderdagverblijf flesjes moedermelk te overhandigen haha. En wil dat m'n borsten nog een beetje goed blijven.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb vier keer de fles gegeven ( ivm medicatie die na zwangerschap meteen herstart moesten worden en dit niet mag bij bv ) maar die reden heb ik nooit gezegd alleen mensen die oprecht geïnteresseerd waren, bij meteen oordelen zei ik de reden gewoon niet :p

Maar ik vind fles voeding niet iets om voor te schamen, ik heb moeders gezien die kapot waren, gesloopt door de bv en er depressief van werden omdat ze eigenlijk niet wouden en zich toch een beetje gedwongen voelde

Ik ben van mening dat wanneer je er eigenlijk al niet voor open staat de bv ook niet echt zal vlotten.

11. Dehi

Dehi Actief lid

18 mei 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Ik heb bij de eerste bewust voor fv gekozen en doe dat nu ook weer. Reden? Puur omdat het niks voor mij gaat zijn/is. Het staat me tegen. Het enige wat ik jammer vind is dat m'n kinderen de eerste stoffen van mama niet binnen krijgen. Ik heb een heel gezond zoontje dat bijna nooit ziek is en dus groot is geworden op fv. :)

12. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Ik ga ook meteen voor flesvoeding.
    Bij mijn zoontje een week geprobeerd en vond het niks, geklooi met tepelhoedje zelf helemaal verkrampte en daarna week gegolfd voelde me net een melk koe.
    Bij mijn dochtertje gelijk fles gegeven en dit voelde voor mij zoveel beter. Ik was veel relaxter ontspannen en zekerder. Straks bij de derde ook meteen aan de fles.
    Ik denk maar zo liever een blije relaxte mama dan een verkrampte ongemakkelijke ongelukkige mama en aan de borst.

13. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Goed zo dames dat jullie dit zeggen.
    Natuurlijk moet t gewoon kunnen, maar ik merk toch vaak een bepaalde druk om borstvoeding te geven.
    Eerste zwangerschap paar dagen, daarna pakte ze borst niet meer en was ook nog probleem dat ze te hard afviel. Toen paar weken gekolfd maar dat was echt energie vretend.
    Voor nu gezegd dat ik t wel weer ga proberen, maar alleen de eerste paar weken. Vind ook voordelen zitten aan flesvoeding en niet minder goed, dus waarom niet. Daarbij wil ik niet risico lopen dat na mijn verlof de baby niet uit fles wil drinken. Plan is nu om daar na paar weken mee te beginnen en dan bv af te bouwen. Mocht t weer zo moeizaam gaan als bij oudste dan stap ik direct over op fles.

14. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja hoor, ik ga straks meteen met flesvoeding beginnen. Bij de eerste heb ik wel geprobeerd borstvoeding te geven, maar dit lukte niet. Nadat er 3 dagen 6 verschillende mensen aan m'n borsten hadden zitten trekken en knijpen heb ik besloten over te gaan op flesvoeding. Wat een opluchting! Nu ga ik meteen beginnen met flesvoeding.

15. Veera

Veera Niet meer actief

Zelf wel aan bv begonnen maar zag de fles destijds juist als "normaal". Nooit een druk gevoeld van wie dan ook richting de bv! Iedereen in familie en omgeving geeft ook flessen en pas toen ik mij wat ging verdiepen dacht ik hey borstvoeding kan ik eerst ook wel proberen.
    Er geven zoveel mensen flesvoeding en logisch, want je kind groeit er net zo goed gezond van op en het is in veel opzichte een stuk makkelijker. Mijn sz is zwanger en gaat ook direct flessen geven
    Ik denk dat t dus meer ligt aan je omgeving en hoeveel je je daarvan aantrekt.

16. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik geef volledige bv ... Doe waar jij je lekker bij voelt. Bij mijn eerste kwam ik er achter dat ik zoveel melk had dat ik gekolft heb en dat in een fles gaf ... Nu bij mijn tweede uk geef ik live en merk ik dat ik daar helemaal niks meer erg aan vind.

Fv of Bv doe waar jij je lekker bij voelt.

17. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fv is niks om je voor te schamen hoor. ik kies zelf voor bv. Bij de eerste twee ook gedaan alleen niet lang volgehouden zeg maar en toen over gegaan op de fles. Het is een hele persoonlijke keuze om de fles of de borst te geven en vind het echt belachelijk als iemand op je neer kijkt omdat je de fles geeft.

18. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Bij de eerste gelijk fv gegeven, nu wel getwijfeld omdat ik het wel keer wil meemaken maar ga toch maar voor fv denk ik, bang dat straks lastig overstappen is van bv naar fv en dat ze dan niet meer drinkt ofzo.. en ik hou zoiezo niet van dat gefrunnik aan me tepels dus lijk me daar dan ook niet mee.

19. Bijnamamavan2

1 mrt 2016
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste direct met fv gestart en bij deze straks weer.
    Ik zie niet in waarom je er niet voor uit zou komen.. Er is niks mis met flesvoeding. We hebben nu een gezonde knul van bijna 2 die eigenlijk nooit ziek is en goed groeit.

Doe waar jij je goed bij voelt!

20. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

1 mei 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn eerste bv gegeven, 4 maanden met veel tegenzin. Bij de 2e kreeg ik vasospasmen na de bv waardoor ik zelfs flauwviel van de pijn dus na 1 week overgestapt op fv. Bij de 3e direct fv en daar ga ik me never nooit niet voor schamen dus ja, daar kom ik gewoon eerlijk voor uit.

Deel Deze Pagina