Fles ipv borst

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door josephinevh, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Vind 't zo flauw dat er een taboe op heerst of je nou fv of bv gaat geven?! Als je tijdschriften leest en interviews etc.
    Ik ga zelf proberen bv te geven. Voor de eerste weken. Lukt t niet, dan niet. Ik ben ook een gezond mens geworden met fv!
    Je moet doen waar jij je fijn bij voelt. Of dat nou bv of fv is!

2. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Ik ga fles geven ipv borst, dit door mijn medicatie. Ik nag namelijk beslist geen borst geven met 1 van mijn medicijnen.

Had ook best wel borst willen geven, maar helaas mag dit niet. Ach, fles is ook goed! :)

3. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Respect voor de moeders die borstvoeding geven!!
    Zelf de fles gegeven ik twijfelde te veel en doordat we de fles gaven zagen we al snel dat de kleine man niet goed dronk en bijna alles teruggaf.. Op tweede dag naar ziekenhuis en bleek hirschsprung te hebben... We waren er super snel bij...
    Nu wil ik voor het gevoel toch weer fles geven... Puur gevoel van controle wat erin gaat...
    Ik word hierom niet met de nek aangekeken maar merk wil dat sommige mensen het raar vinden dat ik geen borstvoeding heb gegeven en ik het idee krijg alsof ik me moet verantwoorden

4. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik geef al 6 maanden borst en vind het heel fijn! Scheelt ook gigantisch in de kosten ( al Is een kolf aanschaffen ook een dure grap) Heb er ook weinig problemen mee om het openbaar te doen, als ze moet eten moet ze eten. De nadelen van de borst Is wel kolven onder werktijd en mijn vergeetachtigheid, dat het op werk blijft liggen en ik me dan een melkkoe vindt. En dat je partner het niet van je over kan nemen bijv. 'S nachts ivm stuwing, of dat wanneer je ziek bent de productie terug loopt.
    Of je nu kiest voor bv of fv, er is geen foute keuze!
    We mogen juist blij zijn dat er fv is, hoe vaak hoor je niet de productie terugloopt of van de 1 op andere dag stopt. Dan is het maar goed dat dit bestaat!
    Doen waar jij je het prettigste bij voelt, levert voor jou en de baby minder stress op!

5. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik had het graag willen proberen, maar helaas is borstvoeding geen optie voor mij door de medicatie die ik slik :( Ook moet ik na de bevalling weer aan medicatie die ik nu niet mag gebruiken.

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Meteen fles net als bij onze eerste.

Ik vind het niet prettig om mijn borsten bloot te doen. Dus ook nog nooit gedaan. Ik werd ook al zenuwachtig bij de gedachten dat het zou moeten voor borstvoeding. Voor de rust , voor mezelf voor flesvoeding gekozen.

7. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik durfde niet tegen de VK te zeggen dat ik Fv wil geven maar zo te lezen ben ik niet de enige!

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Je moet echt doen waar JIJ je fijn bij voelt meid!

9. Ikke1990

Ikke1990 Actief lid

6 dec 2015
    198
    1
    0
    Ik ben 20 weken zwanger van de eerste en heb gelijk kenbaar gemaakt fles te willen geven. Dit omdat ik best onzeker van mezelf ben, als straks de kleine huilt na de voeding zal ik mezelf altijd afvragen:heeft het wel genoeg gedronken? Ik heb liever de controle erover voor mijn eigen rust zodat ik weet dat de kleine genoeg binnen krijgt en zo voorkom je onzekerheid en stress. Kortom; niets om je voor te schamen! Mijn verloskundige deed er ook echt niet moeilijk over. Eigen keus hoor. Ik vind mensen die daar raar over doen die zijn zelf niet goed. In sommige gevallen kan het ook gewoon niet altijd en bovendien is elk mens anders!
    Fijne zwangerschap!

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Echt wel doen hoor! ze vinden het niet raar en zo wel dan vind ik dat niet profesioneel. Snap je wel hoor ik heb het geprobeerd maar werd er super ongelukkig van en het is totaal niet mijn ding ( bv) Besproken met de kraamzorg en die vond dat het mijn keuze is en mijn lichaam. Dus na 5 dagen gestopt en gaan afbouwen. Bij een evt volgende ga ik gelijk fv geven.

11. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier juist andersom.
    Ik heb BV gegeven, maar kreeg vragen waarom ik dat ging doen want FV is zoveel makkelijker.......

Zucht.
    Ik heb gewoon BV gegeven, tot ik droog viel ivm zwangerschap.

De volgende krijgt ook BV en als ik helemaal tureluurs ga worden omdat de oudste ook zijn aandacht nodig heeft en dit niet kan krijgen, ga ik het samen doen, zowel BV als FV.

BV is echt iets fantastisch, vind ik maar als iemand zegt dat diegene FV gaat geven, dan maak ik daar geen opmerkingen over, het is haar keuze en niet de mijne.
    Stiekem hoop ik altijd wel dat de kleine evt het colostrum krijgt, maar zelfs daar hou ik mijn mond over.

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik ben bij de eerste toch overstag gegaan om bv te geven (druk omgeving etc). In het ziekenhuis hebben ze haar verkeerd aangelegd. Kortim beide tepels helemaal kapot binnen 24 uur.

Mijn dochter hapte niet goed aan. Slecht opstarten door de eerste kraamverzorgster en vervolgens had mijn dochter 24 uur geen urine gehad en toen ging dr één of ander protocol in werking :x. Ik en mijn man helemaal in de stress en superverdrietig. Niet meer getwijfeld en overgestapt op flesvoeding.

Nu ga ik lekker mijn eigen gevoel volgen en direct flesvoeding geven. Iedereen die er commentaar op heeft?? Tja dikke vinger dan maar :cool:

13. Babystew

Babystew Niet meer actief

Dat moet je toch helemaal zelf weten..

14. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @goblins..nee daar hou je dus niet je mond over,want je komt het hier even melden. Zo irritant :(

Mensen moeten doen wat ze zelf willen. Bv of fl het maakt niet uit. Heb respect voor elkaars keuze.

15. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil bv proberen, maar heb voor mezelf besloten dat als het echt niet gaat en ik weer een kind krijg die honger heeft en af valt, ik gewoon Fv ga geven :) het is jouw kind, jouw keuzes!

16. mamalap

mamalap Niet meer actief

Wij hebben ook gekozen voor flesvoeding. Bij de 1e heel lang getwijfeld tijdens zwangerschap omdat BV inderdaad iets beter blijkt te zijn. Terwijl het echt niks voor mij is, maar je wilt beste voor je kind. Tijdens intake kraamzorg mijn tweestrijd kenbaar gemaakt en die dame zei als het je eigenlijk tegenstaat leert de ervaring dat het meestal geen succes word en dat flesvoeding iets is om je absoluut niet voor te schamen. Toen heb ik de keuze gemaakt flesvoeding te geven en hier geen spijt van gehad. Wij hebben een super gezonde dame van 3 rond springen.

Bij de 2e was de keuze dus zo gemaakt ;) daarbij zat ik na de bevalling nog een paar dagen aan de morfine ivm longproblemen eind zwangerschap.

Dus doen waar jij je goed bij voelt en zeker niet schamen.

17. neveah

neveah Actief lid

10 feb 2016
    230
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook beide kinderen begonnen met flesvoeding. En de derde straks ook gewoon. Niets om je voor te schamen.
    Als mensen je daarom veroordelen, zegt dat meer over hen dan over jou

18. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Wij gaan de tweeling ook fv geven. Heb er echt over nagedacht, maar die keuze is juist voor ons. De druk die er heerst is niet echt fijn te noemen nee, maar merk dat als je gewoon zegt "dat ga ik doen" er toch ook best veel steun is ook. Toen de vroedvrouw en mijn birth buddy het vroegen, zei ik het heel stil "flesvoeding", want ik bereide mezelf al voor op de preek over hoe fout ik wel niet begin als moeder en beide hadden meteen iets van, oh ok en noteerde het. De vraag kwam zodat ze weten welke steun te geven wanneer ze er zijn. Geen veroordeling niks. Vroedvrouw zei zelfs dat het erom gaat dat ze eten, dat is het belangrijkste voor ze. En zo zie ik het nu dus ook. Ik ga ze niet verwaarlozen ofzo, maar eten geven op de manier die juist is voor ons. En als anderen daardoor net willen doen alsof ik hun niet het beste geef wat ik kan, whatever, dan hebben die echt tijd teveel om handen als je het mij vraagt. ;)
    Mij maakt het persoonlijk geen moer uit hoor wat iemand doet, ik zal ook nooit tegen iemand die bv geeft zeggen dat ze de fles moeten doen. Daar heb ik toch geen bal mee te maken? Zolang het kleintje eet, dat is belangrijk en zelf voel ik me hier beter bij.

19. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Ik vind het altijd zo jammer dat er zoveel (voor)oordelingen zijn over flesvoeding of borstvoeding.

Je doet gewoon wat het beste lijkt voor jou en je kind en dat is en moet joun eigen keuze zijn.

Ikzelf wil Bv gaan geven maar respecteer de keuze van moeders die voor Fv gaan. Moeders worden al meer dan genoeg veroordeeld door andere mensen/moeders op hun keuzes. Laten wij in iedergeval proberen elkaar in de waarde te laten en elkaar te steunen. :) Moeder zijn lijkt mij al zwaar genoeg zonder al die discussies. :p

20. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    De eerste heeft direct de fles gekregen beviel me prima! Bij de tweede toch bv geprobeerd wat een hel! Om het uur aanleggen en die kleine bleef maar huilen na een week bleek ik dus nauwelijks aan te maken en ben overgegaan op de fles heerlijk! Nu absoluut geen twijfel en gaan we gelijk voor de fles.

Je moet dien wat jij wilt! Een relaxte mama is ook heel belangrijk tijdens voedingen!

Deel Deze Pagina