Hoi, Ander vraagje van mij... Ik blijf bezig zo Sinds mijn zoontje 3 weken oud is krijgt hij Nutriton door zijn voeding vanwege het spugen. Hij spuugde niet heel veel en het kwam er ook niet in bogen uit, maar wel vaak 3 uur na de voeding nog. Inmiddels hebben we het gebruik van Nutriton al gehalveerd, eerst kreeg hij op een fles van 180+6 4 schepjes Nutriton, nu nog zo'n 1,5 schepje. Als ik er minder in doe dan begint hij toch weer een klein beetje te spugen. Ik dacht alleen dat baby's vaak rond de leeftijd van 6 maanden al wel zo ver waren dat er gestopt kon worden met de Nutriton, althans bij de kindjes die niet zo ernstig spugen. Jurre is inmiddels bijna 8 maanden... Ook als hij wat anders te drinken krijgt, water o.i.d. dan spuugt hij gelijk daarna weer wat eten uit. Heeft hij verder geen last van maar het is niet altijd even handig Op welke leeftijd zijn jullie gestopt met de Nutriton? En herkent iemand dat ze bij ander drinken dus ook gaan spugen? Groetjes!
Noor begint nu juist weer te spugen. een beetje zoals jij aangeeft. Dus ik heb in de fles nu alleen comfort (is ook met jbpm en eerst verdeelde ik dat met de standaard). Heb ook geen idee waar het van komt. Dus ik blijf even meelezen.
ik heb ook nutriton gegeven, dit omdat hij met standaard 1 plus de s speen erg veel moeite had om het eruit te krijgen. dus standaard 1 met nutriton en de m speen, ging beter. maar gaandeweg ben ik erachter gekomen dat thijs er wat forte doorheen mocht. standaard en forte past wel door de s speen. dus heb geen nutriton meer nodig.
Mijn zoontje is nu 7,5 maand. Op het begin gebruikte ik wel 8 schepjes nutriton door de voeding. Nu ongeveer 3 schepjes. Hij spuugt er nog wel door maar heeft er zelf niet zo'n last van en groeit goed.('t is natuurlijk wel erg irritant om overal door het huis heen melk te vinden... als hij rondtijgerd spuugt hij nml steeds een beetje) Volgens de arts van het consultatiebureau kan het spugen nog wel tot ongeveer 9 maanden aanhouden (en bij sommige kids nog wel langer).
Bij mijn dochtertje ben ik met 11 maanden gestopt. Eerder had mischien ook wel gekunt. Maar dan spuugde ze weer en dat vond ik niet nodig (scheelt ook een hoop was)
Mijn neefje kreeg ook langer nutriton. Geloof dat het rond de 10-11 maand beter ging en de nutriton weg kon blijven. Daarvoor steeds beetjes minderen..
Een paar dagen nadat ik dit berichtje geplaatst had, viel het me ineens op dat hij minder tot niet spuugde als hij water/diksap dronk. Heb toen nog eens een poging gewaagd en we gebruiken nu geen Nutriton meer! Echt vaag, het ene moment spuugde hij nog wel, en nu (lijkt - ik hou het nog even onder voorbehoud alhoewel we nu al een week geen Nutriton meer gebruiken) is het over!! Scheelt toch weer