Wanneer stoppen met Nutriton?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamavanJurre, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Ander vraagje van mij... Ik blijf bezig zo ;)

Sinds mijn zoontje 3 weken oud is krijgt hij Nutriton door zijn voeding vanwege het spugen. Hij spuugde niet heel veel en het kwam er ook niet in bogen uit, maar wel vaak 3 uur na de voeding nog.

Inmiddels hebben we het gebruik van Nutriton al gehalveerd, eerst kreeg hij op een fles van 180+6 4 schepjes Nutriton, nu nog zo'n 1,5 schepje. Als ik er minder in doe dan begint hij toch weer een klein beetje te spugen.

Ik dacht alleen dat baby's vaak rond de leeftijd van 6 maanden al wel zo ver waren dat er gestopt kon worden met de Nutriton, althans bij de kindjes die niet zo ernstig spugen. Jurre is inmiddels bijna 8 maanden... Ook als hij wat anders te drinken krijgt, water o.i.d. dan spuugt hij gelijk daarna weer wat eten uit. Heeft hij verder geen last van maar het is niet altijd even handig ;)

Op welke leeftijd zijn jullie gestopt met de Nutriton? En herkent iemand dat ze bij ander drinken dus ook gaan spugen?

Groetjes!

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noor begint nu juist weer te spugen. een beetje zoals jij aangeeft. Dus ik heb in de fles nu alleen comfort (is ook met jbpm en eerst verdeelde ik dat met de standaard). Heb ook geen idee waar het van komt. Dus ik blijf even meelezen.

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik heb ook nutriton gegeven, dit omdat hij met standaard 1 plus de s speen erg veel moeite had om het eruit te krijgen. dus standaard 1 met nutriton en de m speen, ging beter. maar gaandeweg ben ik erachter gekomen dat thijs er wat forte doorheen mocht. standaard en forte past wel door de s speen. dus heb geen nutriton meer nodig.

4. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    toen mijn meisje 6 maand was ben ik gestopt en het ging goed

5. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn zoontje is nu 7,5 maand. Op het begin gebruikte ik wel 8 schepjes nutriton door de voeding. Nu ongeveer 3 schepjes. Hij spuugt er nog wel door maar heeft er zelf niet zo'n last van en groeit goed.('t is natuurlijk wel erg irritant om overal door het huis heen melk te vinden... als hij rondtijgerd spuugt hij nml steeds een beetje:()
    Volgens de arts van het consultatiebureau kan het spugen nog wel tot ongeveer 9 maanden aanhouden (en bij sommige kids nog wel langer).

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Bij mijn dochtertje ben ik met 11 maanden gestopt. Eerder had mischien ook wel gekunt. Maar dan spuugde ze weer en dat vond ik niet nodig (scheelt ook een hoop was)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn neefje kreeg ook langer nutriton. Geloof dat het rond de 10-11 maand beter ging en de nutriton weg kon blijven. Daarvoor steeds beetjes minderen..

8. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik begin ook nu te minderen
    Ipv 180/6 en dan 6 schepjes JBPM nu 4 schepjes

9. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Een paar dagen nadat ik dit berichtje geplaatst had, viel het me ineens op dat hij minder tot niet spuugde als hij water/diksap dronk. Heb toen nog eens een poging gewaagd en we gebruiken nu geen Nutriton meer! Echt vaag, het ene moment spuugde hij nog wel, en nu (lijkt - ik hou het nog even onder voorbehoud alhoewel we nu al een week geen Nutriton meer gebruiken) is het over!!

Scheelt toch weer ;)

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hiet met 11 mnd gestopt, ook door de fruithap.

Deel Deze Pagina