Hoi Dames,Even een vraag en graag jullie mening daarover. Sinds twee dagen laat onze dochter de fles met opvolgmelk na haar broodje staan. Ze maakt er dan echt een drama van. Kunnen we deze fles laten vervallen en vit. D daarbij starten of moeten we haar op een ander tijdstip deze fles aanbieden?Dit is haar schema nuntbijt; fles 200ml soms broodje of crackertje erbijtussendoor; fruit met wat drinkenlunch; broodje met tot gister aan toe een fles van 200mltussendoor; fruit of koekje met wat drinkendiner; warme groentehap en yoghurtvoor naar bed gaan fles van 200ml of 230 als ze een slechte eetdag heeft gehad.Alvast bedankt voor jullie reactie!Het is overigens een vrij tenger meiske maar wel heel vrolijk en ondernemend.
Wil ze dan helemaal niets drinken bij haar broodje? Misschien in een bekertje aanbieden om het interessant te maken? Met 10 maanden hebben ze ongeveer 400ml zuivel nodig, dat krijgt ze dus met 2 flessen, dus dat is prima. Maar eigenlijk is het de bedoeling dat ze 's ochtends en 's middags een bekertje melk drinken en 's avonds gewoon goed avondeten (met evt. een toetje) en dat de laatste melkvoeding dan vervalt. Zo heel strak is dat natuurlijk niet, maar op een gegeven moment gaat die laatste melkvoeding wel vervallen en in jullie geval zou je dan nog maar 1 moment hebben dat ze zuivel krijgt, tenzij je dan wel weer melk gaat geven bij de lunch, maar ik vraag me af of ze dat dan wel wil.
Als ze haar brood goed eet, zou ik de fles weglaten. Wil je daar nog een flesje bijhouden, dan zou ik zeggen, verklein de fles. Toen wij gingen starten met brood heb ik haar flesje gehalveerd. Dus bij een half broodje nog een halve fles erbij. (90cc+3)
hier nog zo 1, na zijn broodje wil hij absoluut geen fles meer hij neemt niet eens 1 slok hij krijgt sochtends en savonds van mij 210/7 eerst dacht ik mssn zit hij nog wel vol dus 2 uurlater proberen aan te bieden maar nee hoor ook niet toen dacht ik als het na zijn slaapje nou is doe maar ook niet kan nu nog proberen om na zijn groente een fles te geven en dan naar bed en dan rond 22.00 nog een papfles
Wij hebben nu dit (ruim 7 maanden): ontbijt 200 ml opvolgmelk +bambix + fruit tussendoor: oefenen met water / thee / aangelegd sap lunch 1 belegde boterham + fruit + beetje thee / water tussendoor 135 ml opvolgmelk + rijstwafel avondeten 150 gram warme maaltijd + 25 gram volle kwark voor het slapengaan 200ml opvolgmelk (soms met vanille rijstebloem) Totaal 535 ml opvolgmelk + 25 gram kwark = 560 ml zuivel (ruim voldoende) De fles in de middag zal binnenkort wel verdwijnen als ze wat beter gaat drinken van de andere dranken. WE zitten dan nogmaar aan 400 ml opvolgmelk en dat is ook prima. Dat blijft tot 1 jaar. Met 1 jaar (11 maanden) ga ik gewone melk geven bij de boterham en hanteren we 300 ml als richtlijn. De late fles gaat er dan ook uit. ontbijt: pap (200ml) of boterham + volle melk 100ml tussendoor: drinken lunch: 1 boterham + fruit + 100 ml volle melk tussendoor: drinken + koekje / rijstwafel, soepstengel etc avondeten: warme maaltijd + zuiveltoetje 100 ml (volle yoghurt/kwark)
Volgens mij krijgt ze wel genoeg binnen, ook als je die fles zou laten vervallen. Je zou dan wel een bekertje drinken (bijvoorbeeld melk) bij het broodje kunnen aanbieden. Meestal drinken ze dan een stuk minder dan zo'n hele fles, maar krijgen ze nog wel wat binnen. Overigens eet mijn dochter (9 maanden) véél meer, en nog heeft ze volgens mij niet genoeg. Maar daar moet ik misschien maar even een apart topic voor openen, ipv jouw topic ermee te vullen...