Fles leegdrinken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jubbos, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Drinken jullie baby`s de fles altijd leeg?
    Hier is dat namelijk vaak niet zo, hij komt ook elke keer om andere tijden voor de fles, vannacht bijvoorbeeld 150 cc + 5 op (05.00), op 150 gegaan omdat hij soms dus na 120 cc aangeeft nog niet voldaan te zijn daarna weer zulke flesjes klaargemaakt maar dan drinkt ie soms maar 60 cc en dan komt hij na 2 uur alweer voor de fles.. Dit is nu al een tijdje zo..

Hoe krijg ik het nou voor mekaar dat we een beetje een schema krijgen en hij zijn flessen goed opdrinkt? Of zou ik hem te snel geven als hij huilt (volgens mij echt zijn honger huil, hij hapt dan ook op zuigt op zijn handjes) met speentje kan ik het even uitstellen.
    HELP!!

2. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Jasmine drinkt ook niet altijd haar flesjes helemaal leeg. Ik bied haar sinds 1 week 120/4 aan en de ene keer drinkt zij deze helemaal leeg en een andere keer bv. maar 80 cc. Als zij dan voor de vlg, voeding weer wat eerder komt, heb ik hier geen problemen mee.

Als een kindje na het voeden nog op de vuistjes zuigt, kan dit verschillende oorzaken hebben, maar hoeft niet altijd te betekenen dat ze nog honger hebben.
    Bij Jasmine heb ik goed op haar non-verbale signalen gelet en hieruit maakt ik op dat zij mn nog op haar vuistjes zuigt als de fles te snel leeg was...of als ze last heeft van krampjes. (beide op te lossen door haar de speen aan te bieden)

3. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier werkte het voeden op verzoek toch minder goed en we zijn uiteindelijk overgegaan op een redelijk strak schema. Dit ging veel beter. Milan is meer voldaan en komt nu inmiddels keurig om de 4 uur.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij voeden ook op verzoeken en de flesjes gaan bijna altijd wel leeg of soms laat hij 10 hooguit 20cc staan

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Madelief drinkt ook niet altijd haar flessen leeg (150+5), maar ze drinkt veel beter dan haar grote zus. Jasmijn was een ramp met drinken. Die dronk vaak maar de helft van een fles. Ik maakte me toen zorgen, maar zou Madelief dat nu doen dan denk ik er nu makkelijker over. Ze drinken wat ze willen en als ze dan wat vaker de fles willen is dat ook prima. Ik wilde tot een week of 2 geleden ook koste wat het kost Madelief op een schema hebben, nou dat werkte hier dus niet echt. Toen ik dat losgelaten heb en haar drinken heb gegeven op verzoek was het ritme er redelijk snel in. Zij bepaalde dus... En nu zitten we op een schema van 7-11-15-19-22.30 En als Madelief ervan afwijkt ontstaat er bij mij nu geen stress meer. Ik ga gewoon om 22.00uur met haar douchen, geef haar om 22.30uur de laatste fles en dan zie ik wel weer wanneer ze komt. Ik hopo dan natuurlijk dat ze doorslaapt en dat heeft ze nu de afgelopen 2 dagen al gedaan. Veel succes en het loslaten heeft bij ons goed geholpen!

6. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Hier is Jasmine ook een eigen ritme gaan ontwikkelen nadat ik op verzoek was gaan voeden.
    Ze drinkt nu 6 flesjes van 120+4. De tijden die zij hier voor aanhoudt is ongeveer zo:
    tussen 8.00-9.00
    tussen 11.00 en 12.00
    tussen 15.00 en 16.00
    tussen 18.00 en 19.00
    tussen 22.00 en 23.00 en
    tussen 4.00 en 5.00
    Ik vind dus dat ze het eigenlijk heel netjes doet en ben best trots op mijn meisje. In het begin veel problemen gehad rondom de voeding.

Deel Deze Pagina