het onderwerp zegt het al. mijn zoon is 3,5 maand oud en ben laatste weken begonnen met flesvoeden door omstandigheden en vraag me af hoeveel hij moet drinken eigenlijk? Eerst gaf ik hem 120 en het was prima! maar sinds anderhalf week zag ik dat hij meer wou dus stapte naar 150 en hij drink prima heel soms stopt hij en wacht ik 10 a 15 even om hem even uit te rusten want hij is een sneller drinker en dan maakt hij het netjes af... ik ga hem vandaag wegen ... zien hoeveel hij weegt hoeveel geven jullie kind cc?
oh wauw oke, dus mijn zoon drinkt te weinig? ik ben gisteren naar die cb geweest en hij woog kilo 7,03 had eerder meer verwacht weet ook niet waarom maargoed.. me zoon komt wel om de 3 uur,of eigenlijk ik geef hem om de 3 uur.. hoeveel om de uur geven jullie dan? en hoe reken je eigenlijk uit hoeveel je moet geven? ik woon in engeland en die cb hier zijn echt niets hier :x
Ik laat mijn kleintje zelf komen. Meestal komt ze om de 3,5 a 4 uur. Dit sommetje kan je aanhouden voor het aantal ml per voeding je ongeveer nodig hebt: 150-180ml x aantal kilo's : hoeveel voeding je per dag geeft.
Zoƫ woog vorige week 5,4 kg en we proberen nu weer op te hogen naar 150/5 en dat dan 5 keer per dag. De ene keer gaat het wel en de andere keer niet, dan drinkt ze 120/4. Beetje kwestie van aanvoelen vind ik. Ze krijgt om de 3,5/ 4 uur en 's nachts slaapt ze dan door.