Hallo Mijn zoontje is geboren op 23 oktober en bijna 7 weken. Voorheen gaf ik altijd bv maar helaas is deze in een rap tempo achter gelopen en heb nu niks meer. Ben nu 2.5 weken bezig met kunstvoeding en dat gaat prima maar me zoontje krijgt er maar geen genoeg van. Hij is geboren met een gewicht van 3360 gram lengte 52 ik gaf hem altijd 120 ml en daarvan over de gehele dag 6 flesjes dus ook met de kunstvoeding en dN 4 schepjes nutrillon. Onze eerste afspraak bij de CB werd hij gewogen en gemeten. De lengte ligt net iets onder de middellijn maar qua gewicht is hij wel aangekomen teveel volgens kinderarts. In 5 weken van 3660 maar 4745 gram. Ik moest dus minderen met de voeding ipv 6 flesjes worden het er dus maar 5 met 120 ml voeding. Alleen me zoontje heeft daar geen genoeg aan en dat is best zielig. Hij is nu bijna 7 weken en zal vast 5 kilo of meer wegen en hij heeft echt vaak honger maar toch houdt ik me aan de richtlijn van het CB. Hebben ze dan eigenlijk wel gelijk?
Punt is bij kunstvoeding dat er een maximum zit aan wat je kindje kan krijgen. Dit heeft met samenstelling en belasting van de organen te maken, niet zozeer met of je kindje te zwaar wordt. Ik zou een afspraak maken met iemand van het cb die thuis komt kijken eventueel naar hoe een voeding gaat dan. Mogelijk zijn de signalen anders dan honger, anders kan ze zien dat je kindje honger heeft en kunnen jullie samen naar een oplossing voor je kindje! Succes