Op de verpakking van de flesvoeding staat dat je water voor de flesvoeding in de magnetron moet verwarmen. Mijn man zegt dat gewoon warmkraanwater ook moet kunnen. Maar ik twijfel daarover. Iemand raad?
in het begin verwarmde ik de spa water in de magentron, na een paar maanden verwarmde ik kraanwater in de magnetron en nog weer later idd gewoon warm kraanwater. kindjes hebben nog nooit krampjes gehad of problemen met ontlasting. dus lijkt me geen probleem als ze wat ouder zijn! (als je geen loden leidingen hebt) ik vond wel: met hele kleintjes kun je niet voorzichtig genoeg zijn dus vandaar spawater in het begin..
Hier wordt de fles, op aanraden van de kraamzorg, al vanaf de geboorte gemaakt met warm kraanwater. In bronwater zou volgens de kraamhulp teveel zouten (mineralen) zitten en het kraanwater in onze regio is van dusdanige kwaliteit dat het niet afgekookt hoeft te worden. We zijn met haar op vakantie geweest toen ze 4 weken oud was en daar kookte ik het water eerst af.
Wij gebruiken nooit warm kraanwater omdat daar veel kalk in zit. Het werd ons toen juist weer afgeraden. Ik warm het water op in de fleswarmer of gebruik af en toe gekookt water. Magnetron gebruik ik ook niet voor het verwarmen van water.
Het waterleidingbedrijf raadt af om warm kraanwater te drinken. Dus voor de fles zou ik het al helemaal niet gebruiken. Wij hebben altijd gewoon koud water in de magnetron opgewarmd. Dus geen bronwater ofzo. Mijn schoonouders wonen in de buurt van Utrecht. Daar komt hetzelfde water uit de kraan als waar ze een paar kilometer verder Sourcy "maken".
Ben ik met je eens, alleen bereik je dit niet met spawater. Kraanwater in nederland is milder dan spawater. TS: Ik zou geen warm water gebruiken omdat warm water geen drinkkwaliteit heeft. Door de opwarming worden een aantal processen in werking gezet waardoor de samenstelling van water verandert. Dus gewoon koud water uit de kraan en opwarmen in de magnetron.
Mij is verteld, na de geboorte van Noof, dat dat idd mag.. Heb het zelf 1x gedaan.. Maar ik weet niet, ik vond het maar niks. Dus deed gewoon koud water, in de magnetron.
hier werd gewoon kraanwater aangeraden..ook gewoon warm. heb t de eerste tijd ook gedaan. nu kook ik water en maak ik melk in een kan, voor de hele dag.
Hier b ij alle twee de meiden warm kraanwater gedaan op aanraden van de kraam. Nooit een probleem....
Onze kraamhulp raadde t juist af om warm kraanwater te gebruiken..( metalen die in de leiding zitten lossen dan makkelijker op...) Ik heb nu gekookt water in de waterkoker staan.. ff aan en zo klaar..Dat is hier sneller dan wachten op warm kraanwater..
hier komt prius d´eau uit de kraan , en werd ook aangeraden door kraamhulp. moet er wel bij zeggen dat mijn waterkoker zo verrot is dat ik zelf niet eens thee durf te drinken. misschien maar eens een nieuwe kopen
onze kraamverzorgster zei dat je de fles rustig met warm kraanwater kan vullen en zonodig nog even in de magnetron... heb ik ook altijd gedaan en nooit geen last van krampjes hier gehad.... bij mijn eerste was ik zo voorzichtig en toen zeiden ze nog dat het absoluut niet met warm kraanwater mocht... tsjah wat moet je dan geloven he
hier zei de kraamzorg juist dat we wel warm kraanwater konden gebruiken, hebben dit alleen niet gedaan, hebben koud water warm gemaakt in de magnetron. toen hij rond de 200 ml zat zijn we water gaan koken en dan half kokend en half koud water zodat het de juiste temp was.
Onze waterleverancier raad het af: Kan ik warm water uit de kraan drinken? Drinkwater dat verwarmd is door een boiler of geiser kan van kwaliteit veranderen. In warm water kunnen metalen beter oplossen dan in koud water. De gegarandeerde kwaliteit van koud leidingwater geldt daarom niet voor door de boiler of geiser verwarmd leidingwater. Water voor consumptie? Gebruik de koude kraan U kunt al het water dat u voor consumptie gebruikt (ook voor de bereiding van voedsel) het beste uit de koude kraan tappen. De verblijftijd van warm kraanwater is namelijk langer dan de verblijftijd van koud water. Zo zit warm water een langere tijd in uw boiler of CV ketel. Koud kraanwater is dus veel verser dan warm water. Heeft u nog meer vragen over dit onderwerp? Neem dan contact op met Oasen. Dus wij doen het niet en gebruiken de waterkoker om het koude water te verwarmen en dan afkoelen met koud water weer als het iets te warm is.
Het bovenstaande staat ook op de site van Brabantwater. En als de leverancier het zelfs afraadt hoe kan een kraamvrouwtje het dan beter weten vraag ik me af?
Oei, ik weet niet wat ik lees! Dit is waarschijnlijk één van de cultuurverschillen tussen Nederland en België . Maar leidingwater aan mijn kindjes geven? Nooit of te nimmer. Wordt ook absoluut afgeraden bij ons. Of zou Nederland nu echt zoveel beter leidingwater hebben?
Dat zou best kunnen hoor... Ik zou zelf in belgie ook geen water uit de kraan drinken als ik op vakantie was geloof ik. Mij is altijd geleerd dat dat alleen in Nederland kan . Maar mogelijk zijn er meer landen waar het water zo schoon is.