fles maken met warm kraanwater

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door gerdine, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier altijd koud water uit de kraan opwarmen in de magnetron.
    Dit omdat ik het ook wel eens met warm water uit de kraan heb gedaan ( toen we geen stroom meer hadden in de keuken wegens verbouwing) maar meneer kreeg alleen maar krampjes.
    Dus zo ging ik 3x per dag naar de buurvrouw;)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ikzelf drink in Belgie ook nooit water uit de kraan. In Nederland is het kraanwater erg schoon.

3. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik ben kraamverzorgster en wij gebruiken koud stromend water uit de kraan....paar seconden in de magnetron poeder erbij er roeren of zwenken niet schudden anders komt er teveel schuim kans op meer kramp.

4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.208
    1.265
    113
    Centrum België
    Hier ook water uit de fles. En dan niet in de magnetron, maar flessenwarmer... Vriendin van me is kinderverpleegster en gebruikt op de afdeling ook de flessenwarmer ipv magnetron...

PS: onlangs is het kraantjeswater hier in Belgie getest geweest vs fleswater in een tv-programma en kwaliteit was gelijkwaardig... Dus BE vs NL??

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Kraanwater mag tegenwoordig. Dat is hier in NL van dusdanig hoge kwaliteit dat het goed is.

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    mitch krijgt gewoon warm kraanwater (gelderland) niks mis mee en lekker makkelijk.

7. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Wij gebruiken op advies van de kraamverzorgster en het cb ook gewoon warm kraanwater, Tijn heeft er nooit geen last van gehad. Hij heeft wel de 1e 4,5 maand bv gehad, dus hij was ook al wel wat ouder toen hij de fles kreeg, misschien dat dat scheelt.

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb altijd, tot Fay 7 maanden was ongeveer, Bar le Duc en Spa gebruikt en dan in de magnetron, nu gebruik ik koud kraanwater wat ik opwarm in de magnetron!

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier op aanraden van kraamverzorgster ook gewoon warm kraanwater.
    Lekker makkelijk want zo hoef ik snachts ook niet naar beneden om de fles te maken. Maakt het gewoon boven klaar :)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Onbepeljdat je van je kraam zo'n adviesgegrkegen hebt!

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    :( onbepelj?

12. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    hahahahaha

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Gheghe.... :D

Ik denk altijd: drink je zelf water uit de warmwaterkraan? Vies he? Ik doe het dus niet. Gewoon koud water uit de kraan en dan in de magnetron opwarmen. Maar ook ik overtreed de regels hoor, doe namelijk de bereide voeding in de magnetron (dus incl. poeder) en ik heb ook flessen voor de hele nacht klaargemaakt toen Mini nog 's nachts kwam.

En over het algemeen is het kraanwater in NL van betere kwaliteit dan dat in België. Maar ook in NL zijn er gebieden waar je op moet passen met water uit de kraan (te veel kalk bijvoorbeeld) en ook in België zijn er plaatsen waar het kraanwater gewoon van goede kwaliteit is.

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Tja warm water is sowieso vies. Of het nu uit de kraan komt of je warmt het op.
    Ooit wel eens warm water uit de magnetron gedronken? Ook vies toch?

Overigens als warm water uit de kraan niet goed is waarom werd me dan door de dokter EN de verloskundige tijdens de zwangerschap ( toen ik last had van obstipatie ) dat ik een glas lauw water moest drinken op de nuchtere maag?
    Toen kon het wel. En nu opeens kan je geen lauw water drinken uit de kraan?
    Of ik wel maar de baby niet?
    En als het echt zo slecht is warm water drinken waarom maakten mijn kraamhulpen ( heb er 2 gehad ) dan gewoon de flessen klaar met warm water uit de kraan?
    Neem aan dat hun gekwalificeerd zijn.

Snap er niks meer van......

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Soms dient gemak de mens, Mamzie... Ook de gekwalificeerde mens!

Ach, het is gewoon weer zo'n onderwerp waar iedereen zijn/haar eigen ideeën over heeft. Echt kwaad kan het alleen als je loden leidingen hebt. En als je met een geiser of boiler je water verwarmt kunnen er metalen vrijkomen wat ook niet heel goed is(combiketel schijnt weer een ander verhaal te zijn).
    En lauw water drinken om obstipatie tegen te gaan heeft meer te maken met het feit dat het water lauw is, dan met het feit dat het uit de warmwaterkraan komt. Je had, bij wijze van spreken, ook water kunnen koken en af laten koelen tot het lauw was. En er zijn veel dingen die nu niet goed zijn voor je kleintje maar waar jij geen last van hebt. Toch?

Anyway, ik schrijf niemand voor wat ze moeten doen hoor, ik doe het alleen niet maar als anderen een andere keuze maken is dat ook prima. Zoals ik al zei: ik maak ook keuzes waar anderen het helemaal niet eme eens zijn. Nou, moeten zij weten! :)

16. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    het schijnt dat het per kraamburo verschillend is want mijn kraamburo waar ik werk doet het met koud stromend water uit de kraan en zijn het lode leidingen moet het gekookt worden

17. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Hier ook Gelderland werd geadviseerd om warm water uit de kraan te pakken!

Tenzij je loden leiding hebt of een boiler!!!

Hier geen problemen mee...

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Water uit loden leidingen moet je helemaal niet aan je baby geven! Trouwens, zelf kun je dat beter ook niet drinken.

Maar goed, er BESTAAN nauwelijks nog huizen met loden leidingen...in de jaren 90 van de vorige eeuw had de overheid een grote operatie om lood in woonhuizen te vervangen.

Van koken gaat lood niet uit drinkwater. Sterker nog, door het verdampen van het water stijgt het loodgehalte juist.

In het HEEL zeldzame geval dat je in een huis met loden leidingen woont, kun je het drinkwater alleen gebruiken om schoon te maken en zul je voor je hele gezin flessenwater moeten nemen.

Deel Deze Pagina