heeft iemand hier enig idee wat ik laura kan geven voor haar darmen? Ze heeft sinds zondag al geen poepluier meer gehad, En heeft echt enorm pijn in haar buik! ze krijst af en toe hartverscheurend, overstrekt zichzelf en laat dan alleen wat windjes zo zielig! Ik gebruik al cinababy voor de krampjes en nu ook dat kiddicol voor de ontlasting zacht te houden.. maar het helpt allemaal niet... het is zo enorm zielig, en ik heb geen idee wat ik voor haar kan doen. Op mijn arm houden , buikje masseren en warme kruik enz helpt overigens ook niet Ze krijgt 7 voedingen waarvan 5 fles(kunstvoeding) en 2 gekolfde borstvoeding Hoop dat iemand een goede tip heeft
Hier hebben wij hetzelfde gehad! Zo zielig. Wij hebben er eerst een thermometer ingestopt, even een handje helpen. Dat maakte al een groot verschil want de arme schat was het even kwijt. Daarna een hoop geklooi om te kijken wat nou hielp. Uiteindelijk zijn wij bij nutriton (johannesbroodpitmeel) beland en dat helpt, we doen het er nog steeds door. Niet veel maar gewoon 2 schepjes. Let wel op, het kan er ook voor zorgen dat je kleintje verder verstopt raakt (gebeurt niet zo vaak maar je moet het toch weten) Wij hebben ook lactulose e.d. geprobeerd, extra water en noem zo maar op maar dat hielp allemaal niet. Nogmaals, probeer eerst maar te ontlasten met een thermometer dan is het ergste er even af. En trouwens, zolang je kleintje nog scheten laat, werken de darmen nog goed. Succes!
als je ziet dat ze echt heel veel last heeft kan je mischien eens een vaselinestopje steken maar zou dit zeker niet te vaak gebruiken zodat ze geen luie darmen kweekt
Wij hebben dit ook gehad... Ruben had al 5 dagen geen ontlasting gehad.. wisten ons geen raad meer van alles geprobeerd.. toen van alle ellende een stukje zeep gebruikt zodat de druk eraf was en daarna Johannesbroodpitmeel door zn voeding gedaan.. werkte meteen. Ruben was gelijk poep en kramp vrij! Maar net wat Astrid zegt.. soms gebeurd het dat een kindje er juist een verstopping van krijgt. Nu gebruiken we het niet meer omdat we groentje hapje geven..
Hoe lang gebruik je de Kindicol druppels al? Het duurde hier namelijk een paar dagen voor ze gingen werken.
Misschien helpt het ook wel om weer even wat meer bv te geven, als je voldoende hebt of anders een klein voorraadje opbouwen door het kolven. Bv werk laxerend..
ik heb niet meer borstvoeding helaas, die 2 flessen is 200cc en dat is alles wat ik in een dag kan kolven. De kindicol druppels gebruik ik pas een dag! en de truc met de thermometer werkt helaas niet, dan komt er niets... ik kijk het morgen nog even aan en dan zal ik eens voor dat johannesbroospitmeel kijken, ik dacht dat dat tegen spugen was? Waar haal ik het eigenlijk?
Dat is idd tegen het spugen maar het staat er ook om bekend dat het laxerend kan werken. Hier kan ik het bij de drogist halen. En je hoeft niet de volle lading erin te doen hoor, dat is echt als je kleintje veel spuugt. Bij ons was 2 schepjes voldoende. Het wordt trouwens wel dikker, dus misschien moet je een iets grotere speen kopen (gaatje). Succes!
mijn dochtertje had het ook heel erg, die poepte eens in de 4 dagen en was het keihard, wij zijn toen overgestapt op friso comfort. dit werkte bij haar heel goed.
Kyra heeft dat ook gehad toen ze heel klein was en we hadden vanalles geprobeerd en niks hielp. uiteindelijk zijn we met haar naar een osteopaat geweest en het was gelijk een heel ander kind...
Wat je ook kunt doen als eenmalige oplossing, zodat het even kwijt is, is een druppeltje olie in de fles. Dat hebben we wel eens gedaan bij Jesper en dan was hij het een paar uur later kwijt.
het gekke is dat als ze poept dat het niet kei en kei hard is.. maar gewoon breierig! En het stinkt echt enorm! PFFFF Hoop dat het snel beter gaat.
hoi, bij ons werkte na 1 of 2 keer de termomether met een beetje vaseline er aan altijd erg goed. Wat extra water geven of een theelepeltje uitgeperste sinaasappelsap deed ook vaak wonderen. Nu heb ik van de huisarts een bepaalde soort theezakje gekregen speciaal voor darmproblemen, maar deze heb ik nog nooit gebruikt, gelukkig maar! succes Henriette
vandaag heb ik het consultatiebureau om advies gevraagd, want ik had werkelijk alles al geprobeerd... Ze hebben mij het advies gegeven om over te gaan op nutrilon Omneo speciaal voor baby's met problemen met spugen en moeizame ontlasting. Vrijdag bellen ze me om te evalueren hoe dit gaat. Ik hoop dat het helpt, ik laat het weten.
Wij hebben dit ook gehad met Sanne. We hebben sinaasappelsap, rooibosthee, thermometer, andere voeding, venkelwater (voor de krampjes),etc. Niets hielp. We hebben Lactulose van de huisarts gekregen, dir hielp maar is natuurlijk niet de oplossing. Sanne kreeg eerst Friso Comfort, daarna zijn we overgegaan op Nutrilon Omneo, na 2 weken had ze hier wel resultaat op maar ze vond het niet lekker, een dilemma dus. We zijn toch weer overgegaan op Friso Comfort en Nu poept Sanne om de dag en soms elke dag een paar keer! Het is erg vervelend maar het komt goed! Ga anders een keer naar de huisarts voor Lactulose dan is de druk er even af.
Hey ! Ik probeer ook af en toe een handje te helpen met de thermometer ! Maar dat lukt niet altijd.. Heb ook wel eens een paar druppeltjes olijfolie aan de fles toegevoegd... Dat hielp in het begin goed, maar nu laatst had het geen zin... Maar goed, je kan het altijd proberen, of over te gaan naar voeding tegen krampjes, moeizame ontlasting en spugen. (Friso comfort is een aanrader!) Succes ! -x-
De flesvoeding verdunnen met 10cc water helpt ook altijd goed. En inderdaad de termometer prikkelt de darmen ook even en dat wil ook wel eens helpen.
Hier hielp extra water niet. En die lactulose was helemaal een ramp! Nathan had 1 en al kramp, arme ding kon niks anders doen dan gillen. Daarna overgegaan om jbpm en dat werkt nog steeds perfect. Heb je dat al geprobeerd? Misschien moet je dat eerst eens aanzien hoe dat gaat ipv op een andere voeding over te stappen... (ik ben daar niet zo'n voorstander van)
johannesbroodpitmeel word afgeraden omdat je er juist verstopping door kan krijgen bij babys'.. het cb heeft de omneo aangeraden, en dat krijgt ze sinds gistermiddag.. ben benieuwd het lijkt qua krampjes en huilen beter te gaan! alleen nog altijd geen poepluier!
Het kán verstoppend werken, ik heb echter begrepen dat het meestal laxerend werkt. Maar goed, hopen dat omneo helpt.