Hoe doen jullie dit?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Sunshine09, Jun 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Niek is inmiddels 3590 gr. en van het cb mogen we naar 6 voedingen gaan. Nu vind ik het een beetje moeilijk hoe we dit aan moeten pakken.

Cb had aangegeven dat we laatste avondvoeding konden verhogen tot 100 cc. Dus dit gisteren bij de voeding van 23.30 gedaan, wel 10 cc extra water in de fles gedaan ivm moeilijke ontlasting.

Hij heeft doorgeslapen tot 4.30 uur. Toen dronk hij ook weer heerlijk 100 cc weg. en om 8.15 uur weer. En er kwam weinig terug.

Maar hoe krijg ik nu een goed schema voor 6 voedingen die ook een beetje goed uitkomt in de avond. En wat moet ik nu vanavond als laatste avondfles geven?

Als Niek zijn nachtfles heeft gehad dan slaapt hij maar heel kort tot zijn volgende voeding. Vannacht dus om 4.30 en hij kwam om 6.45 uur alweer. Dit hebben we kunnen rekken tot 8.15 door hem bij ons te leggen en te spelen.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier is het met 6 flessen ook 04.30 of 05.00, dan tussen 8 en 9 weer, tussen 11 en 12, tussen 15 en 16, tussen 18 en 19 en de laatste om 22.30, soms 23.00 uur.

ik moet wel zeggen dat ik het mijn dochtertje laat aangeven, ik voed dus op verzoek maar probeer het enigszins tussen de aangegeven tijden te houden.

mijn meisje is ongeveer net zo oud als jouw kindje en ze slaapt ook door tot 04.00, soms iets langer,

als het nog geen tijd is voor een voeding (vooral 's nachts) dan probeer ik haar even te laten jammeren, 9 van de 10 keer valt ze dan weer in slaap, als dat niet zo is probeer ik een speentje en het is nu 1 keer voorgekomen dat ik haar een extra flesje heb gegeven, het rekken lukt hier dus goed.

als laatste avondfles zou ik hem geven wat het cb aanraad, 100cc, hier heeft het geen zin om op te hogen in ieder geval ze komt toch altijd rond 4 uur.

dus:
    04.00
    08.00
    12.00
    16.00
    19.00
    23.00

zou je kunnen proberen, maar kijk ook goed naar je kindje, dit schema heeft mijn kindje zelf ongeveer opgebouwd door voeden op verzoek.

3. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Bedankt voor je advies. Zit me net te bedenken dat dit misschien ook niet zo'n goede dag is geweest om er mee te beginnen. Hij heeft gisteren zijn 1e vaccinaties achter de rug en ik merk dat hij nu vrij veel slaapt. Heb hem net wakker gemaakt voor fles anders werd het te lang.

zal eens kijken hoe het morgen gaat.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi sunshine,

Ik vroeg mij dat toen ook af (maakte me er zelfs druk om), maar uiteindelijk is het vanzelf gegaan. Ik neem aan dat je van 7 naar 6 flessen gaat ? En daarbij de voeding wat ophoogt? Als jouw mannetje dan meer krijgt laat hij er vanzelf wel meer tijd tussen zitten. Wij voeden op verzoek en hij heeft er zelf zijn schema van gemaakt. Overigens zou ik hem bij de laatste fles nog ietsjes extra geven zo is die van ons snel de nacht door gaan slapen. En 10 of 20cc extra geven kan geen kwaad. Hier werd ook veel geslapen na zijn 1e vaccinatie. Gelukkig verder geen last van gehad

5. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Ja klopt van 7 naar 6 en ook ik maak me hier druk over. Probleem hier ook is dat hij geen stop heeft. Hij heeft een behoorlijke zuigbehoefte. Dus hij geeft niet zelf echt aan of het genoeg is :).

Vaccinatie heeft hij gelukkig ook geen last van, pak van mn hart want hij mag 24 uur niet gebakerd worden.

Ga nu maar gewoon 100 cc proberen. Eens kijken of dat pakt. En misschien laatste avondfles ietsje meer. Als ik 175 ml aanhoudt dan mag hij bij 6 voedingen 115 cc. Misschien vanavond eens proberen.

Moet zeggen dat ik het allemaal niet makkelijk vind hoor.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Klinkt heel herkenbaar. Maar ik moet zeggen dat ik me ook niet zo druk maak als hij wel een keertje wat meer drinkt (zo een dag kan er nu eenmaal tussen zitten) groeispurt of zo. Als het kan zou ik als ik jou was gewoon een beetje voeden op verzoek? Of denk je dan dat je er niet uitkomt omdat hij "geen stop" heeft? Je zou het kunnen proberen

7. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Ga het gewoon maar eens proberen. Op het cb gaven ze het ook al aan om dat te proberen. Vind het wel een beetje eng, we dachten een aantal weken geleden ook dat hij veel wilde drinken, maar toen bleek dus dat we hem veel te veel gaven :). Dat bleek dus die zuigbehoefte te zijn.

Maar wie niet waagt wie niet wint. Hou je op de hoogte! :)

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    En je mag me ook PB'en als je er echt even niet uitkomt.

9. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Je kindje is ruim 2 maanden oud, dan mag je toch wel op gaan hogen naar 120+4? Dan laat hij er vanzelf wel meer tijd tussen zitten hoor. Met 2 1/2 maand zat ik zelfs met allebei mijn kinders al op 150+5.. Maar mss heeft het wel een speciale reden dat jou Niek die kleinere flessen krijgt, maar persoonlijk vind ik het erg weinig voor een kindje van 2 maanden oud..

10. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Misschien komt het door het gewicht Loetje, weet niet hoeveel jouw kindjes wogen toen ze ruim 2 maanden waren? Niek is nl. nog erg licht voor zijn leeftijd.

11. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ja, die van mij waren wel iets zwaarder, maar dan nog vind ik het weinig hoor, aangezien die zwaardere van mij met 2,5 maand naar 150+5 gingen...En als je van 7 naar 6 voedingen gaat, dan is het ook logisch dat je wat meer per fles aan gaat bieden, anders mist hij een hele voeding. Je kan nog eventueel 120+4 voeding aanmaken, dat is 135cc voeding. Dat is mss wat veel, maar door wat voeding uit te gieten kun je voedingen maken van precies 120cc...Door de iets grotere flessen, heb je ook kans dat hij vanzelf wat meer tijd tussen de voedingen gaat laten, waardoor je niet meer krampachtig hoeft te rekken.

Maar ik ken jou kindje natuurlijk niet persoonlijk en je volgt het advies van het cb op, dat lijkt me logisch, zij kennen de situatie;)

Share This Page