ervaring met slaapsiroop

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stephanie86, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    even in het kort. mijn dochtertje is nu net 1 jaar en slapen is echt drama (eigenlijk altijd al geweest) ze slaapt grotendeels bij ons in bed anders slapen we helemaal niet.
    ze krijgt volledig borstvoeding.

ze kwam altijd 3 a 4 x snachts om te drinken, dat vond ik opzich goed. ging even paar weken beter dat ze nog maar 2x snachts dronk alleen nu komt ze al weken elke 3 kwartier. ze drinkt dan paar slokken en dan hoeft ze niet meer. ene keer is het echt huilen andere x is ze gewoon 2 of 3 uur lang klaar wakker. (vaak tussen 2 en 5)

loop al bij osteopaat en die zegt dat dat de oorzaak ondertussen niet meer kan zijn (zat eerst wel vast maar is verholpen) homeopaat ook geprobeert maar daar werd het alleen maar erger door

net bij drogisterij met alleen natuurproducten geweest en die adviseerde me slaap siroop van golden naturals. dus gekocht en vanavond maar is uit testen

maar vroeg me af of er iemand ervaring mee heeft

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Krijgt ze overdag voldoende eten, drinken en slaap?

Ik denk eerlijk niet dat het zal helpen, het maakt kinderen een kleein beetje suffig, maar een kind dat wakker wordt uit gewenning zal daardoor niet worden tegengehouden.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou het in plaats van bij rare middeltjes eerder zoeken in een duidelijk slaapritme en aanpak 's nachts en vaste drinkmomenten. Een paar nachten lastig maar daarna slapen ze als een roosje (is mijn ervaring dan, bij beide kinderen).

4. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ze drinkt overdag nog 3bij me en verderook nog water. eten doet ze ook goed.meestal slaapt ze overdag1x ongeveer 1,5 uur als ze vaker slaapt is het helemaal drama .

5. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    eylem dat hebben we al geprobeerd maar toen stonden uiteindelijk de buren voor de deur omdat ze nachten aan het krijsen was dus dat werkt helaas ook niet

bij de winkel zeiden ze dat dit middel haar rust kunnen geven in haar hoofdje waardoor ze meer rust heeft om te slapen.is druk meisje, liep met 7 maanden al aan de tafel enzo.

en raar middel is het opzich niet is allemaal op kruiden basis.

6. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Productinformatie
    Dit alom geprezen middel is een echte uitkomst voor iedereen die kleine kinderen heeft waarbij het slapen nogal eens voor toestanden zorgt. Kindjes kunnen soms niet in slaap komen of worden ’s nachts vaak wakker. Ook kinderen, die iedere ochtend voor dag en dauw wakker worden, kunnen slopend zijn voor de vaders en moeders! De zeer uitgebreide samenstelling van Golden Naturals Slaapsiroop is rustgevend1 en bevordert een natuurlijke gezonde slaap1

Golden Naturals Slaapsiroop Junior is een heerlijke siroop op basis van een uitgekiende samenstelling van rustgevende slaapbevorderende kruiden. Slaapsiroop bevat o.a. Valeriaan, Hop, Lindebloesem, Oranjebloesem en Citroenmelisse1. Slaapsiroop van Golden Naturals is een natuurproduct, 100% veilig en vanwege de heerlijke natuurlijke bosbessensmaak is het uiterst geschikt voor kinderen van 3 maanden tot 12 jaar.

Golden Naturals Slaapsiroop:
    • Rustgevend1
    • Bevordert een natuurlijke, gezonde slaap1
    • Slaapsiroop geeft de ouders dus ook een goede nachtrust!

Slaapsiroop bevat als werkstoffen Oranjebloesem, Lindebloesem, Citroenmelisse, Valeriaan en HopSamenstelling per dagdosering (= gemiddeld 10 ml.) Extracten van: Lindebloesem80mg Citroenmelisse80mg Oranjebloesem40mg Hop20mg Valeriaan20mg
    Vrij van: kunstmatige kleur- en smaakstoffen

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou het niet geven. In België wordt zelfs hoestsiroop bij baby's en peuters en kleuters afgeraden, owv de versuffende werking en de risico's die daaraan vasthangen qua wiegendood. Dus slaapsiroop zou ik al helemaal van wegblijven.

Ik weet echt wel wat slaapproblemen met je doen. Mijn dochter was ook een probleemslaper, nog steeds eigenlijk. Maar wij hebben ons heil gezocht in slaaptraining op 11 maand. Het was een verlossing voor ons, en voor haar.

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Als ze overdag maar 1X slaapt + zoveel wakker is s nachts heeft ze denk ik een structureel slaaptekort waardoor ze juist zoveel wakker wordt en onrustig is s nachts.
    Ik zou tijd investeren om haar te leren om zichzelf rust te gunnen en goed te slapen, 2x overdag (1x een uur, 1X bijv 2 of 3uur), en s nachts ong 11-12uur.

Ze kan best gewoon voor voedingen komen, maar uren wakker lijven s nachts of elke 3kwartier wakker worden (ze kan dus niet langer dan 1 slaapsyclus slapen) leidt tot onvoldoende nachtrust.

Er zijn verschillende kindvriendelijke methodes om een baby te leren om uit zichzelf in slaap te leren vallen na een slaapcyclus .

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Valeriaan is verslavend en volwassenen moeten ermee opletten, aan een baby zou ik het echt niet geven.

10. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    hebben all van alles geprobeerd maar kan het snachts niet maken om haar te laten krijsen. (wonen in appartement en buren klagen al) smiddags na slapen is ze gewoon klaar wakker. nu net 1.5 uur geslapen om haar dan in bed te laten liggen werkt niet blijft echt krijsen

met 2 slaapjes gaat soms maar dan is ze ongeveer heel de nacht wakker. echt klaar wakker.

11. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ze heeft wel beter geslapen hoor. maar kwam altijd wel 3 keer ongeveer maar dat vind ik niet erg want dan sliep ze na t drinken gewoon weer verder dus ze kan het wel. kan haar ook gewoon wakker in bed leggen smiddags en savonds en valt ze ook gewoon in slaap

verder is ze overdag ook gewoon erg vrolijk

maar niemand ervaring met dit slaapsiroop?

12. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Wij hebben zelf valdispert voor kinderen in huis. Heel soms als zoontje een erg onrustige dag heeft gehad, geven we dat om hem wat rustiger in slaap te laten vallen. Maar idd, het kan verslavend werken, dus zoals in jullie geval waarschijnlijk de bedoeling is om het dagelijks te gebruiken zou ik niet doen.
    Het slaapprobleem klinkt een beetje als gewenning/gewoonte. Dat zal je moeten doorbreken, een pittige klus waarschijnlijk.

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Vertel eens wat meer over je dochter :) wat is ongeveer haar schema met eten en drinken? Heeft ze medische klachten?

Wat ik begrijp is dat in slaap vallen het probleem niet is, maar vooral s nachts weer verder slapen?

14. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    TS ik zou eens met verschillende mensen praten wat voor methodes zij aanraden (huisarts, consultatiebureau, kinderarts of babyconsulent). Kies een methode waar je achter staat en ga desnoods in een vakantiehuisje bivakkeren voor een week. De buren zouden namelijk geen invloed moeten hebben op de keuzes die jij maakt als moeder.

Betrek bij je keuze niet alleen de dingen die niet goed gaan, maar ook de dingen waarvan jij er van uit gaat dat ze wel goed gaan. Soms is het goed om iemand van buitenaf mee te laten kijken naar het geheel. Als moeder zit je er zo dicht bovenop dat je misschien iets over het hoofd ziet.

Alle 'middeltjes' die geen medicijnen zijn, worden niet zorgvuldig gecontroleerd. Je loopt met al deze producten het risico dat de verhouding in de door jou aangeschafte verpakking niet klopt. Hoe vaak hoor je niet in de media dat voedsel en andere waren niet voldoen aan de beschrijving op de verpakking? Dat risico wil je niet lopen met je kind als het gaat om ingrediënten waarbij de hoeveelheid er heel erg toe doet.

15. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ehh ze word meestal om 8 uur wakker dan ontbijten meestal heeft ze weinig honger de laatste tijd (snap ik na zoveel drinken snachts) en paar slokken borstvoeding 10 uur fruit met water. 12 uur lunch meestel 3 kwart boterham en daarna nog wat fruit. dan rond 1 uur bv en naar bed half 3 wakker dan meestal rijstenwafeltje of iets met water (borst wil ze dan niet) half 6 avond eten. eet ze ook erg goed en daarna nog wat fruit, (yoghurt gaat niet ivm koemelk allergie)

vaak komt het op die trainingen neer op laten huilen en dat kan ik tegenover buren niet maken(hebben we al paar keer geprobeerd maar werkt echt niet) en wil ik ook niet meer.

ze heeft ook bij dermatoloog gelopen en die adviseerde druppels te geven tegen jeuk (wat ze met zalf niet meer heeft) maar dat vooral te geven omdat ze er suf van word voor de nacht,nou dan geef ik liever die slaapsiroop.

huisarts en cb zegt er weinig van. komt omdat ze erg druk en erg snel is overal mee en dat in dr hoofdje niet goed kan verwerken.

groeit er vanzelf overheen zeggen ze.
    maar ondertussen slaap ik al ruim 3 weken niet (hooguit telkens kwartiertje) en daarvoor ook altijd wel gebroken nachten

16. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    probleem is inderdaad niet het in slaap vallen maar het niet door kunnen slapen. of elk geval niet kunnen vind ik groot woord. toen ze ingeent was heeft ze om 10 uur savonds nog gedronken en kwam toen pas om half 6 weer....heerlijk, dus ze kan het ergens wel.

en voor deze 3 weken leek het goede kant op te gaan maakte toen blokken van 5 uur. dat was goed te doen!

17. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Is je eigen voorstel dus om als interventie je kind iedere avond slaapsiroop te geven? Ik denk niet dat je daar ergens mee komt, zeker niet als de oorzaak in haar hoofd zit. Stel dat het werkt, dan houdt de werking op als je ermee stopt.

18. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    wat ik eigenlijk hoop is door dit middel het te kunnen doorbreken en daardoor ander en dus beter ritme krijg (dus niet van plan het weken te blijven geven.maar om even haar ritme te veranderen

19. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Tja, ik weet niet hoe jouw dochter in elkaar zit, maar mijn zoontje wisselt ongeveer iedere maand van ritme. Wel gelukkig vaak op een prettige manier (goede richting), maar soms ook wel eens een hele tijd met meerdere keren 's nachts eruit.

Ik zou het risico te groot vinden en dat soort middeltjes niet uitproberen op mijn zoontje. Als er iets fout gaat zou ik mezelf niet recht in de spiegel kunnen aankijken. Er zijn genoeg andere dingen die je kan proberen die geen gezondheidsrisico's met zich meebrengen.

20. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    nou die andere dingen heb ik helaas al zo goed als allemaal geprobeerd dus helaas :(

Deel Deze Pagina