hoeveelheid aanpassen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by hallokarinahier, Apr 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hallokarinahier

hallokarinahier Actief lid

Feb 22, 2009
    116
    0
    0
    Secretaresse
    Provincie Utrecht
    Hallo,

Mijn zoontje is 9 weken oud en weegt 7100gr en is 65cm (alles in verhouding).
    Hij slaapt eigenlijk al vanaf het begin 's nachts door, heel soms komt ie om 3u voor een fles.

Hij krijgt nu al een tijdje 150/5 (samenvoegen 2 flesjes tot 180).
    Maar einde van de middag/ 's avonds heeft al vrij snel (na 2u) weer honger na zijn fles en laat dat goed merken :$.
    Kan ik die voeding verhogen naar 180/6?
    Vandaag heeft hij pas 2 flessen op en zal zijn hoeveelheid toch ergens in moeten halen lijkt me.

En ik vraag me af of het voor hem ivm zijn lengte/gewicht ook noodzakelijk is dat ie na 10u wakker wordt voor de eerste fles ivm zijn bloedsuikerspiegel.
    Hoe merk ik dat die dan te laag zou zijn?

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Karina,

Je zoontje mag voor zijn gewicht maximaal 5 flessen van 180/6 hebben. Dat is wel gelijk de maximale hoeveelheid voeding tot 6 maanden. Je zou dus prima nog een fles kunnen ophogen tot 180/6.

Totdat je zoontje 4 maanden oud is, is het wel fijn als je in de gaten kunt houden dat er maximaal 10 uur tussen 2 voedingen zit. Bij een lage bloedsuikerspiegel merk je dat je zoontje suf wordt/ niet meer alert is.

Groetjes Linda

Share This Page