3 maanden, ziek, droge luiers, weinig drinken. wanneer aan de bel trekken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mar9, Dec 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mar9

mar9 Actief lid

Oct 28, 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu ruim 3 maanden. Gisteravond bij de huisartsenpost geweest omdat ze koorts had (38,8), en maakte me om meerdere dingen zorgen. Was niks bijzonders te zien, het was gewoon griep (wat ik sowieso erg vroeg vind).
    Vandaag heeft ze vanmorgen tot 11 uur 300 gedronken, met moeite, maar daarna met heeel veel moeite tot 20:00 70ml melk en 50ml (suiker)water op. Tussen 20:00 en 21:00 met enorm veel moeite 150 er in gekregen!! Maar haar luiers zijn bijna droog, vanaf vanmorgen af en toe een klein plasje. Wel flink aan de diarree! Temp. is wel de hele dag goed, schommelt.rond de.37.
    Als ze nu weer niks op had, zou ik de huisartsenpost weer bellen, maar.ze heeft net.toch weer heel wat binnen.
    Wat zouden jullie nu doen? We gaan zo de.nacht in, de nacht gewoon afwachten en zo nodig morgenochtend de huisarts bellen, of toch weer naar.de huisartsenpost gaan?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nu bellen, vooral als haar luiers droog zijn en met diarree erbij droogt een kindje heel snel uit. Droge luiers zijin immers al een teken van beginnende uitdrogingsverschijnselen, niet wachten dus.

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female

Dit dus droge luiers is echt niet goed hoor

NU bellen dus

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik sprak mijn huisarts toevallig vannochtend over dit en het advies is bij hele droge luiers in 24 uur, gelijk bellen!

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

zoals ik het lees heeft ze vandaag 570 cc op, dat is echt aan de lage kant, en omdat ze diarree heeft, heeft ze dus weer heel wat vocht verloren. En koorts erbij betekend ook meer vochtverlies door de warmte.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,267
    16,651
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou zeker gaan bellen.Onze dochter is net zo oud en ik zou bij droge luiers direct bellen en vooral in combinatie met diarree.Ik weet niet of je ORS in huis hebt want dan kun je dit alvast gaan geven.
    Wel bellen!!.
    Laat even weten hoe of wat.

7. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ja en toch zou ik bij zo'n kleintje geen risico nemen. Ik zou gewoon bellen voor advies!

8. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Heb je al gebeld oid ts?

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb zo'n idee dat ze ons advies heeft opgevolgd en bij de hap zit..... Ben benieuwd, laat je het ons nog weten? Beterschap voor de kleine trouwens.

10. mar9

mar9 Actief lid

Oct 28, 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees jullie reacties nu pas, heb even afgewacht of de goeie slok van 20:00 uur effect zou hebben, maar ze heeft een heeeeeeel klein plasje in d'r luier nu. Ga nu even bellen. Bah! Arme kleine meid!

11. mar9

mar9 Actief lid

Oct 28, 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou... Niet helemaal gerustgesteld, maargoed..
    Heb gebeld, alles uitgelegd en gevraagd wat ik nu moet. Vrouw zei dat, als d'r luiers niet helemaal.droog zijn, al zijn het maar een paar druppels om de.paar uur, dat ze dan niet uitgedroogd is. (Kan ik me niet helemaal in vinden, want toen ik zelf tijdens de.zs totaal uitgedroogd werd opgenomen, plaste ik wel 2, 3 keer per dag, al.waren het maar druppels.) Ze toont ook helemaal niet uitgedroogd, maar een dokter is toch bedoeld om uitdroging te voorkomen!?
    Moet nu afwachten tot morgen en dan eigen huisarts bellen. Alleen als er alarmerende tekenen zijn vannacht, moet ik nog een keer.bellen. Laten we het niet hopen......

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

mmmm vreemd verhaal, vooral omdat ze nog zo klein is. Wat je kunt doen is zelf testen of ze uitgedroogd is. Je pakt met je wijsvinger en duim haar vel vast , bijv op haar buikje en handje (niet te hard uiteraard ;)) en als je het loslaat moet de huid direct terugveren, als de huid even blijft staan is ze goed aan het uitdrogen en moet je direct weer bellen

13. mar9

mar9 Actief lid

Oct 28, 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, ik dacht dat baby's daar een te soepele huid voor hadden, maar ga het zo.direct.even doen ja! Ze drinkt.nu voor het eerst na een lange nacht bijna niks, er zit.wel wat plas in d'r luier, maar op deze manier duurt het niet lang voor.ze uitdroogt natuurlijk.
    Ors kende ik niet, heb het even opgezocht. Is net zoiets als wat je bij een infuus krijgt, of niet? Ik bel.zo gewoon sowieso.even de huisarts, want dit.kan niet lang meer goed gaan. Bah, je bent zo machteloos! Ze krijst als ik een paar slokjes wil geven, maar als ze.dan haar speentje krijgt, gaat ze er lekker op sabbelen.

14. mar9

mar9 Actief lid

Oct 28, 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou bijna aan keelpijn denken, maar.d'r keeltje zag er goed uit...

15. Mirri

Mirri Fanatiek lid

Sep 25, 2009
    4,551
    1
    38
    N.Holland
    Beterschap, hoop dat t snel weer goed komt.
    En dat je snel bij de huisarts terecht kan

16. quinten2011

quinten2011 Actief lid

Sep 5, 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit probleem dus ook maar mijn zoontje is 16 mnd. Heeft ook droge luiers en drinkt bijna niets. De huisarts zei dat ik maar af moest wachten maar ga zo ook weer bellen want de spuitluiers vliegen me om de oren.

Hoe is t nu met je kleine meid. Beterschap

17. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik snap echt niet waarom die mensen niks doen jpv zeggen wacht maar even af...
    En dan vooral bij een baby van 3 maanden..

Ik vind het schandalig en zou dus ook zeker heeeel duidelijk maken dat je wil dat er iets gaat gebeuren!!
    Zelfde geld voor jou quinten

18. mar9

mar9 Actief lid

Oct 28, 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vind ik dus ook, maar ik zou zo zelf ook even niet weten wat ze kunnen doen voor het.drinken. Maar haar nog even nakijken lijkt me een kleine moeite en niet echt overbodig, toch?
    Ze 'schrikt' tijdens het drinken ook steeds.. Nouja, zo kijken wat de dokter zegt...

19. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nee ze kunnen idd niet helpen drinken..

Maar wel als t echt erg is een infuusje aanleggen voor vocht..
    Al zit je daar natuurlijk ook niet op te wachten maarja is alsnog een beter optie dan helemaal uitdrogen..

Hoelaat moet je naar de HA?

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,267
    16,651
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Meid ga nu naar de huisarts!!.Wacht niet op een afspraak maar loop gewoon naar binnen.
    Ik begrijp gewoon niet dat ze zo klakkeloos kunnen zijn bij een HAP.
    Ik ben zelf dokters-assistente en dit kindje had allang gezien moeten worden en wschl worden ingestuurd voor een infuusje.
    Dus pak je spullen en rijd naar de dokter.Ze is nog veel te klein om zo lang te gaan zitten wachten.

Share This Page