Baby wil (tijdelijk) geen melk (meer)

Discussie in 'Voeding' gestart door Joycey, 20 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hoiiii :D

Mijn baby van 9 maanden wil geen melk meer drinken. Hij is op dit moment verkouden (je hoort gereutel tijdens het ademen) en hij zit niet helemaal lekker in zijn vel. Hij heeft binnen 1 week bijna 4 tandjes gekregen en blabla - dus hij is uit zijn hummetje...

Nou komtie: hij wil zijn flesjes melk niet meer drinken. Al ongeveer anderhalve week niet.

Hij drinkt diksap, water, thee, eet koekjes, toetjes, yoghurt, volop verse groentes en fruit, hij eet zijn broodje... Hij doet eigenlijk verder van alles maar dan wel in kleine slokjes. Je moet het hem wel eerst zestienhonderdduizend keer per dag aanbieden. Dat begrijp ik allemaal best (en daar ga ik ook wel in mee; anders ben ik bezorgd dat hij niks binnen krijgt) maar dan... Alles gaat goed totdat je hem een fles melk geeft; want dan gaat hij huilen.

En niet zo maar huilen maar huilen alsof hem een groot onrecht aan wordt gedaan. Hij duwt de fles weg, hij schud wild met zijn hoofd, hij trekt een gezicht alsof er een mol in zijn fles heeft gepoept... Why? We hebben gewoon dezelfde voeding als normaal...

En is het erg dat hij op dit moment even tijdelijk geen melk krijgt? We geven soms wel 's nachts 1 fles en tussendoor geven we hem wel eens een avondpapje (of hoe heet die standaard zoete fabrieksmeuk die eigenlijk niet goed voor hem is - máár die hij tenminste wel drinkt). Ik was vanochtend bij het consultatiebureau en ik heb het zeker drie keer gevraagd, maar die vrouw is alleen bezig met haar eigen onderzoekjes op ons mooie kind in plaats van antwoord geven op mijn vragen - dat doet ze nooit :p;)

2. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Ons mopje is momenteel niet zo dol op melk en drinkt met moeite haar fles en laat meestal wel een flinke laag over. Tja, ik ga er maar vanuit dat ze het zelf regelt en zorg in elk geval dat ze genoeg vocht binnenkrijgt.
    Als alternatief kun je hem wellicht extra joghurt geven? Hier geef ik griekse joghurt, daar smult ze van!

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja, hij krijgt wel genoeg vocht binnen, hoor! En ook de juiste afwisseling, vitamines, weetikveelwat allemaal, daar probeer ik echt op te letten. Yoghurt krijgt hij dan ook wel. Maar die melk...

Komt dat nog goed? Trekt dat wel bij?

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Die fase hebben we ook gehad alleen begon dat rond de 6 maanden.
    Hij dronk alleen s'ochtends redelijk zijn melk op. Heb toen heel de supermarkt bij elkaar gekocht en bijna alles geprobeerd maar niks werkte buiten die zoete fabrieksmeuk genaamd avondpapje. Die dronk hij redelijk maar neer ik die had gevonden waren we toch al 1 of 2 maanden verder :p

Rond de 9 maanden weer bij het cb aangegeven en toen zei die man ons dat het niet meer zo erg is met 9 maanden. Gewoon wat extra yoghurt geven of die zoete fabrieksmeuk :p
    De dag na het cb begon hij ineens weer melk te drinken.

Dus mijn tip : veel klagen tegen mensen over het melkprobleem! Die baby's horen dat ;)

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hee, dat kan ik wel :D !!! Thanks.

Nee, even zonder gein; bedankt. Fijn dat het 'vanzelf' weer over is gegaan, want ik vind het te vroeg om hem 'helemaal' over te laten gaan op vast/kindervoedsel.

Een maand... Pfff. Nou, ik maak me dus al zorgen na anderhalve week :) Chill Joycey!

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Tja met 6 maanden hebben ze echt nog melk nodig dus wij zaten hier de hele dag te proberen.
    Wat soms wel hielp was om hem de fles al lopend te geven, hem op de arm, rondjes lopen en de fles erin. Dan dronk hij soms 50 cc en maar lachen omdat wij zo idioot aan het doen waren :p

S'ochtends gaf ik hem dan een grote fles, dan had hij dat al binnen. Hoeveel geef je hem s'nachts?

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Gedurende de hele dag/nacht heeft hij tot 2x toe 200 ml flesvoeding op. Dus in totaal 400 ml. Daarnaast ook iets van 2-3 flessen diksap/water of thee ofzo.

Hij wil 's ochtends juist helemaal niet drinken. Hij wil dat sinds een week om 03:45 's nachts. AARRGGGHHH :D !!! Maar goed, 's avonds rond 19:00 probeer ik het weer en dan gaat er 60 ml in en dan is het weer klaar. Totdat hij weer wakker wordt... Er valt gewoon even geen peil op te trekken op dit moment.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zo weinig melk is het niet he? Is toch 400ml. Dat kreeg ik er niet in.
    Alleen jammer van de 03.45u in de nacht :)

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee, het is ook niet onwijs weinig; maar dit zijn we niet van hem gewend. Meestal drinkt hij 4 van zulke flessen; en dan zou hij nog wel een halve erbij lusten ook. Zijn gastouder vond het ook al opmerkelijk. Hij is best wel een goede eter; daarom maak ik me gelijk licht zorgen.

Maar zoals altijd bij het CB reageren ze niet goed op dit soort situaties als ik er iets over zeg of een vraag stel. Want ja, hij zit PERFECT op de groeilijn, dus dan is er niks aan de hand - period. Haha.

10. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Misschien is hij wel een beetje klaar met de melk? Op zich is 4 flessen voor 9 maanden best royaal. Mijn zoontje had dit ook was echt een flessenmonster. Totdat hij met 7 maanden zijn namiddag fles niet meer bliefde en nu met 10.5 maand is de lunch fles ook steeds vaker overbodig. Zou me niet te veel zorgen maken. Als hij 2 flessen drinkt en wat ander zuivel binnen krijgt komt ie wel aan die 500 cc

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als hij verkouden is is melk niet het lekkerste om te drinken, dat geeft veel slijmvorming.

Ik vind 4 flessen met 9 maanden ook best riant hoor... en zo te lezen krijgt hij genoeg ander zuivel, vocht, vitamines en mineralen binnen. Ik zou me geen zorgen maken verder. Misschien is hij wel toe aan 2 flessen op een dag, waarvan bijv. die bij het ontbijt met pap?

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou, die pap hoeft voor hem schijnbaar ook niet... Hij heeft meer over zichzelf, de stoel en zijn haar gesmeerd dan dat er in zijn mond kwam.

Meneer wil alleen een broodje 's morgens vroeg.

14. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    CB gaf van de week bij mi aan dat 300 ml melk op een dag voldoende zou zijn. Smorgens gaat er hier ook gen melk meer in dus overgestapt op een broodje met een bekertje koude opvolgmelk er bij. Deze pakt hij tijdens het broodje eten ineens wel. (alles zelf doen fase) Zelfde doe ik bij het middag en avond eten. Op die manier accepteert hij het wel en krijgt hij gemiddeld toch zon 350 tot 400 binnen.

Deel Deze Pagina