Reflux vraagje mbt voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Isis26, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik geef nu Friso comfort alleen komt de voeding nog wel naar boven in de slokdarm maar hij spuugt niet meer. Hij heeft allemaal symptomen van verborgen reflux. Ik heb ook een bus enfamil in huis maar durf het niet te geven omdat hij net is gewent aan de Friso comfort. Wat is jullie ervaring hiermee?

Heb dus het idee dat bij Friso comfort de voeding nog wel omhoog komt en misschien is dit bij emfamil niet zodat hij minder last heeft van het branden in zijn slokdarm. Ben naar de ha vandaag geweest en die gaat overleggen met de kinderarts maar wil ook graag jullie mening

2. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Waarom laat je je niet door sturen naar een kinderarts ??
    Hier ook verborgen reflux, wij dikken de voeding in met nutriton. Hij drinkt neocate voor KMA. Ik zou niet zomaar ineens van voeding veranderen, mischien kun je beter met een kinderartrs gaan kijken voor medcijnen voor reflux ?
    Dan kan de voeding gewoon zo blijven en is het probleem mischien beter opgelost ?

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

zou idd een verwijzing voor de kinderarts vragen en niet switchen van voeding.

Hier ook reflux ,alleen kunnen we het niet indikken ,want de kleine meid reageert vreselijk op JBM. Wij gebruiken voor de reflux nexium, tevens heeft ze Nutramigen AA voor de koemelkallergie.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou ook niet zomaar switchen van voeding, dat kan door de onrust het spugen juist (tijdelijk) verergeren. En de vraag is nog maar of het zal helpen. Je zou nog altijd beter een klein schepje nutriton aan de comfort kunnen toevoegen om te zien of dikkere voeding beter helpt. Maar ik denk het eerlijk gezegd niet hoor.

Je kunt beter langs de kinderarts met hem.

5. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Spugen doet hij niet meer gelukkg. Vanochtend langs de huisarts geweest en zij heeft overlegd met de kinderarts. Krijg nu medicijnen dus hopelijk zie ik verbetering. Ook heeft hij al 3 weken spruw en gaat ook niet over, krijg nu van de kinderarts sterkere medicijnen die eigenlijk niet onder de 4 mnd gegeven mogen worden maar omdat het maar niet overgaat krijg ik ze nu wel en moet ik het dun aanbrengen.

6. carma

carma Niet meer actief

Hallo
    Mijn dochter (nu 2,5) had ook reflux (verborgen)
    Huilen huilen huilen
    Wij hebben ook de vanalles geprobeert maar niets hielp
    Uiteindelijk hebben wij via de huisarts vloeibare zantac gekregen die je met een spuitje moest geven en dat hielp super
    Ik heb het zelf moeten uitzoeken via internet
    In belgie geven ze het heel makkelijk en mijn ha had er nooit van gehoord een baby met zantac
    Maar goed de zantac in combi met dikkere voeding (johannesbroodpitmeel en later rijstbloem) en de fles van dr brown heeft de ellende opgelost
    Ik ben ook met haar naar de osteopaat geweest en dat heeft ook bijgedragen
    suc6 allemaal

7. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier hebben we Enfamil gebruikt omdat onze dochter niet tegen de JBPM kon en verborgen reflux had. deze voeding dikt pas in in de maag. Ze spuugde af en toe nog wat, vooral als ze druk was met bewegen. daarnaast had ze motillium en nexium.

8. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Medicijnen lijken aan te slaan want hij is echt rustiger dus even niet van voeding wisselen.

Deel Deze Pagina