fles niet leeg drinken 7mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door moontje2008, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Eef is nu 7mnd en drinkt 's morgens zo'n 230cc leeg, eet 's middags fruit', flesje, groente en 's avonds nog een pap fles van 230cc..

alleen gaat het nu om die middagfles.. ze wil hem amper nog.. drinkt zo'n 130 en duwt hem dan gewoon weg.. kaken strak op elkaar en dan zo'n big smile.. blijf ik doorgaan dan wordt ze boos!

zal ik haar te veel fruit geven? ze had vandaag bijvoorbeeld een potje van 200cc en laat daar misschien zo'n 20 van staan.. hoeveel fruit heeft ze nodig?

ik raak gruwelijk gefrustreerd met die fles, ben zo bang dat ze niet genoeg binnenkrijgt.. ik vind het al zo'n eng idee dat ze nog maar 3 flessen krijgt.. van groente eet ze wel bijna een heel bord.. dat lust ze wel...

voor de rest is ze vrolijk, plast genoeg en is gruwelijk actief.. rolt al gillend van plezier de hele kamer door..

oja ze is zo'n 7800 gram..

groetjes!

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hier precies hetzelfde. Meneer wil de fles ook zo min mogelijk. Ik heb dit van de week nagevraagd op het cb en die vertelde mij dat als hij 300 dronk en ik wel netjes vitamine d erbij geef en hij ook goed vast voedsel eet, dit absoluut geen probleem is. Tegenwoordig hoeven ze dus niet meer minimaal 500 te drinken en ik ben blij dat ik het gevraagd heb want de stress is nu weg. Het lijkt ook wel of meneer dit voelt hoor want de flessen gaan nu een stuk gemakkelijker.
    Als ik jou verhaal zo lees drinkt ze prima toch, smorgens 230 savonds 230 en dan nog 130 dat is 590 samen. Ik zou me dus absoluut geen zorgen maken ze drinkt prima wat ze mag hebben en dat is 600, niks meer aan doen en lekker zo laten.
    Als je bang bent dat ze te weinig vocht krijgt geef je haar toch een tuitbeker met water/sap/thee.
    Hoop dat je zorgen wat minder worden want het is niet nodig, ik zou willen dat mijn zoontje zo goed dronk hihi.

groetjes Kim

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gaven met 7,5 maand nog 3 flesjes. 's ochtends 200cc met pap (of van een bordje), 's middags 100-130cc bij de boterham, en 's avonds nog eens 200cc. Wij kregen het advies van het CB om met 6 maand naar 600cc te gaan, en bij 7,5 maand naar 500..

Deel Deze Pagina