Hoi, Door omstandigheden zijn wij overgestapt op kunstvoeding uit de fles. Het is de bedoeling dat we over een aantal dagen overgaan op deels kunstvoeding uit de fles en deels borstvoeding, maar voor nu heb ik een vraagje over de flesvoeding. Mijn dochter drinkt minder dan aangegeven wordt op het pak. De 150 ml. per kilo lichaamsgewicht haalt ze wel, maar meer is het dan ook niet. Toch groeit ze enorm goed. We hebben zelf een weegschaal (hadden we in het begin nodig en hij komt nog wel eens van pas) en ze groeit rustig vijftig gram per dag of meer. Is het dan erg dat ze niet aan de aanbevolen hoeveelheid flesvoeding komt? Ik verdeel de voeding al over iets meer flesjes dan op het pak staat, omdat ze met de borstvoeding die ze tot enkele dagen geleden kreeg gewend was aan 7-8 voedingen. Ze krijgt nu haar flesvoeding verdeeld over 6-7 voedingen in plaats van de 5 die op het pak staan. Moet ik me maar gewoon geen zorgen maken zolang ze goed groeit en wel aan die 150 ml per kilo lichaamsgewicht komt?
Nee, je hoeft je geen zorgen te maken. Zolang ze tevreden is, plasluiers heeft en goed groeit krijgt ze voldoende!
Heey heey Neej je hoeft je geen zorgen te maken,,, zolang ze goed groeit en goede plasluiers heeft is er niks aan de hand Liefsz
Die schema's op de verpakking werkten hier ook nooit. Mijn zoontje zat rond de 5 weken ook nog op zo'n 7 flessen (soms 6, soms 8). Gewoon op verzoek geven net zoals de borst. Borstkindjes zijn doorsnee geen grote drinkers, die drinken liever vaker kleine beetjes. Mijn zoontje kreeg FV, maar wilde ook niet zoveel tegelijk in het begin. Naja, dan maar wat meer en kleinere flesjes. En inderdaad dat regeltje een beetje in de gaten houden. Dus 150cc aangemaakte voeding per kg baby, en een max van 180cc (tot 1000c)
onze boef die heeft ook nooit de hoeveelheid gehaald die hij minimaal moest hebben. hij ging zelfs met 2 maanden al over op 4 flessen , hij kwam gewoon simpelweg niet vaker meer. nu bleek dat hij bij de laatst meting ruim 600 gram gegroeid was in 4 weken tijd, dus dat gaat prima!! zolang ze tevreden is, en goed groeit, lekker laten gaan. joyce
Het pak is maar een richtlijn hoor.. niet teveel van aantrekken. Voor veel kinderen is het veel te veel
Maak je geen zorgen. Ook als ze minder drinken, maar wel goed groeien en vrolijk zijn kan het geen kwaad. Milan heeft een periode (tussen 10-15 weken) maar 100 cc per fles gedronken (5 flessen per dag). Ik heb toen met de kinderarts overlegd en die vonden het geen probleem zoals de groeicurve niet zou afbuigen en hij geen zieke indruk maakt.