Onze Niek is met 30 weken zwangerschap geboren en is nu ruim 10 weken oud en weegt nu 3,5 kilo. Onze Niek zit nu op 6 voedingen, 5 overdag en 1 snachts. ik combineer borstvoeding met flesvoeding trouwens (hij heeft nu 1 flesvoeding) De laatste voeding heeft Niek rond 22:30 maar eigenlijk slaapt hij altijd nog rond die tijd. Meestal maak ik hem rond 23:15 toch maar wakker, omdat ik anders bang ben dat hij rond 01:00 gaat komen als ik hem wakker maak. Hij krijgt die laatste voeding flesvoeding en is dan heel slaperig. Drinkt ook vaak zijn fles niet op. Ik heb hem afgelopen nacht eens laten slapen om te kijken wat hij dan doet. Ipv 18:30 23:00 - 02:30 - 06:30 kwam hij 18:30 - 00:30 - 04:00 - 06:30. Hij slaapt dus savonds 6 uur achter elkaar, maar ik zou hem zo graag snachts die 6 uur willen laten slapen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Verder drinkt Niek meestal tussen de 650 en 700 ml per dag. Ruim voldoende dus. Wanneer gaan kindjes ongeveer op 5 voedingen per dag?
Hallo! Wat zou kunnen helpen is om de voeding van 18:30 al iets eerder te geven en dan het wakker maken rondhalf 10-10 uur. Je zou bij de volgende voeding kunnen proberen om de voeding rustig aan af te bouwen: wel dezelfde hoeveelheid water maar per avond een schepje voeding minder. Waarschijnlijk gaat er wel even tijd overheen maar wellicht pakt hij dit ritme op. Vanzelf komt die voeding dan ook te vervallen. Succes. groeten Femke
Hoi Femke, bedankt voor je antwoord. Maar je vindt niet dat Niek te jong is om hier al mee te beginnen? Een vriendin van mij heeft het afgebouwd door steeds langer snachts te laten liggen en speen te geven. Ik heb afgelopen nacht hem een speen gegeven en hier door heeft hij nog een uurtje langer volgehouden tot 04:00. Of zou ik een combinatie kunnen maken? Uitstellen en dan minder voeding geven???
Hoi! Niek is inderdaad 10 weekjes oud, maar zou rond deze tijd geboren moeten worden begrijp ik? Dan is het inderdaad heel logisch dat hij 's nachts nog een keer komt en doet hij het eigenlijk met 1 nachtvoeding al heel goed! Je kan inderdaad de tijden van de laatste voedingen een beetje schuiven, zodat hij die lange poos slaapt wanneer jij ook slaapt. Dan zou je hem inderdaad de enerlaatste voeding wat eerder kunnen geven van 18.30u en hem wat eerder wakker kunnen maken (bv rond 22u). Hopelijk slaapt hij daarna wat langer en kan je hem weer voeden als hij uit zichzelf komt voor een voeding. Groetjes Linda
Bedankt voor je antwoord! Heel toevallig slaapt Niek nu sinds een aantal dagen langer, namelijk van 22:30 tot 03:30 en dan pas weer 08:30. Super goed dus!!