3 maanden oud en 4 flessen van 210+7 (+3 jbpm), maar....

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door B85, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B85

B85 Lid

20 mei 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    ..sinds een paar dagen wordt hij soms wat eerder wakker, namelijk rond 05.30 uur. Eerder sliep hij gewoon door van 20.00 uur tot 07.15 uur.
    Hij werd dan wel rond 04.30 uur wel even wakker, maar na 5 minuten sliep hij dan gewoon weer verder. Ik weet niet zo goed wat ik nu het beste kan doen?
    Hem dan al een grote fles geven zo vroeg? Maar dan redt hij het zeker niet tot de laatste fles die ik graag pas vanaf 19.30 uur wil geven. Om na deze fles de nacht in te gaan. 5 flessen van deze hoeveelheid is teveel voor hem, dus dat lijkt ook geen optie. Als hij een klein flesje krijgt schreeuwt hij het uit!! Hij weet dus heel goed hoeveel hij in zijn fles wil en dat is 210 + 7 scheppen friso en 3 scheppen jbpm. Dit gaat al bijna 4 weken met gemak naar binnen!
    Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dat is moeilijk. Met 3 maanden 3 flessen van 210 ml/7 schepjes voeding is over het algemeen wat aan de vroege kant. Vaak zijn kindje hier pas tussen de 4-6 maanden aan toe. Het kan zijn dat je zoontje nu tijdelijk even rond 5.30 uur komt, dit kan je even in de gaten houden. Wanneer hij het anders niet redt met 4 voedingen, heeft hij misschien toch behoefte aan 5 voedingen? Dan kan je ook 5 x 180/210 ml water met 6 schepjes geven. Wat extra water kan geen kwaad, in de fles of tussen de voedingen door.
    Groetjes Angelique

3. B85

B85 Lid

20 mei 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad eerder ook wel meer water gegeven en dan minder schepjes voeding. Toch trapt hij hier niet in! Nu al zo eigenwijs.
    Volgens het CB kon ik 4 voedingen gaan geven omdat hij al ruim 7 kilo weegt en ontzettend diep en lang slaapt. Ik moest hem dus altijd uit zijn slaap halen voor de avondfles.
    Ik kijk het nog een paar dagen aan en mocht hij vroeg blijven komen, dan ga ik gewoon weer terug naar 5 flessen van 180 cc.

Bedankt!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Dat is inderdaad verstandig om te doen.

Groetjes Sanne

5. B85

B85 Lid

20 mei 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Zou het ook zijn 3 maanden sprongetje (?) Kunnen zijn?
    Ik heb namelijk niet echt het idee dat hij echt honger heeft. Hij is afgelopen 2 nachten ook weer rond 4.30 uur wakker geworden.. Hij jammert dan een beetje, is niet echt huilen. Valt dan weer 5 minuten in slaap, dan weer 15 minuten wakker en jammeren. En zo gaat het door.. Ik heb hem gewoon laten liggen tot 7.00 uur. Om 7.30 krijgt hij dan de fles en dat vind hij prima. Is gewoon vrolijk als ik dan zijn kamer binnen kom.

Kan het dus hiermee te maken hebben?

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Dat zou inderdaad kunnen. Je kunt het denk ik het beste nog even aankijken.

Groetjes Sanne

Deel Deze Pagina