Pepti

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door suus1983, 3 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Hoi meiden,

Ik heb een paar vragen over pepti. Omdat Jesper erg onrustig blijft (lees veel krijzen en duidelijk ergens pijn aan hebben) + zijn eczeem+ verborgen reflux+piepende ademhaling+diarree/of verstopping hebben we een pak pepti van nutrilon gekocht om te kijken of het hiermee beter gaat. Dit hebben we op aanraden van het CB al eens geprobeerd, maar toen zeiden ze dat we na 2a 3 dagen wel verschil moesten merken en anders konden we wel weer stoppen. DAt was toen niet zo en zijn dus gestopt.

Nu lees ik overal dat je vaak pas verschil merkt na 2 week tot 4 week en wil ik dus toch nog maar een keer pepti gaan proberen. Maar nu vraag ik me af: dit kan toch verder geen kwaad voor Jesper als hij geen kma blijkt te hebben? We kunnen als we na 4 week geen verschil zien toch weer terug op gewone voeding?

Groetjes Suzanne

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, het kan helemaal geen kwaad voor hem, want pepti bevat alles wat een baby nodig heeft om te groeien.
    Als die klachten zouden best verband kunnen houden met een KEA.
    Als 2 weken pepti een beetje verschil geeft, maar nog geen echte verbetering, dan zou je beter eens kunnen overleggen over een sterker gehydroliseerde voeding als Nutramigen of zo.

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Pepti kan zeker geen kwaad. Fiene had ook een hele waslijst aan klachten, incl de klachten die je beschrijft bij Jesper. Bij haar zijn we overgestapt toen ze een week of 6 oud was.

's avonds de eerste Pepti voeding gegeven, de volgende dag merkten we al wat verschillen en de dag daarna een compleet ander kind. Ook haar eczeem begon te verdwijnen.

We krijgen de Pepti vergoed en hebben eind februari/begin maart 2 dagen een dubbelblinde provocatietest in het ziekenhuis. We willen wel zeker weten of ze een koemelkallergie/overgevoeligheid heeft.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook vandaag begonnen aan de Pepti alleen van Friso.
    Ik vroeg me inderdaad af wanneer je verschil kon merken bij je baby?

Maar nu zit ik nog met het punt, naar ons idee is ons zoontje een honger baby en/of hij heeft reflux daar kan het zogenaamde honger idee ook vandaan komen omdat hij alleen maar wil drinken omdat hij pijn heeft.

Wat als hij echt een honger baby is want hij kreeg voeding voor hongerige baby's in combi met jbpm?

Iemand ideeën?

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    @ikke: dat dachten wij hier ook, een hongerige baby. Maar bleek idd door de reflux te komen. Hij heeft een hele tijd genoeg gehad aan 5 flesjes, heb het idee dat hij nu echt wat meer honger begint te krijgen. Nog een maandje wachten, dan zullen we in overleg met cb eens gaan beginnen met wat bijvoeding.

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou ik ben nu een dag verder met de voeding, en mijn idee over hongerbaby gaat afnemen.
    Hij slaapt zelfs meer tussen zijn flessen door, en hij had al 4 uur tussen zijn flessen. Ik maak hem wel wakker hoor, want anders maakt meneer er een potje van

Maar hij sinds hij de nieuwe voeding heeft geen enkele keer meer gespugd, hij is rustig, hij slaapt rustig mega vrolijk! Wat wil je als ouders zijnde nog meer?!

Nu aan kijken oe het verder gaat, maar heb er alle vertrouwen in :D

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ikke; wat fijn dat Quinn het zo goed doet. Hopelijk blijft dit zo!

suus; ben jij alweer begonnen met de pepti? En hoe gaat het?

dirksmama; bedoel je met KEA een KMA (koemelkallergie)?

Wij zijn sinds vrijdag begonnen met pepti en het eczeem van Louise is sinds vandaag een heel stuk minder, hopelijk trekt het helemaal weg.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, KEA = KoemelkEiwitAllergie Wordt zo genoemd omdat de allergie geldt voor de eiwitten in koemelk (daarom worden in dieetvoeding die eiwitten in kleine stukjes 'geknipt') en om onderscheid te maken met een LI (lactose-intolerantie, die twee zaken worden vaak door elkaar gehaald).

Wat fijn dat het meteen al beter gaat met Louise!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    @manuela: wij zijn zondagavond begonnen.

We zijn ook meteen begonnen met het afbouwen van nutriton op advies van de ka. Hij lijkt hier tot nu toe geen last van te hebben. Ik hoor hem geen voeding terugslikken en heel af en toe geeft hij een mondje terug, maar voor zover ik begrepen heb is een beetje spugen geen spuugprobleem, maar een wasprobleem toch? Zolang Jesper er maar geen alst van heeft, vind ik alles best!

Hier lijkt de eczeem ook al minder vurig te worden, zou dat zo snel kunnen? Misschien verbeeld ik het me wel. Hij lijkt veel rustiger en tevredener, maar ja, dat kan ook per dag veranderen. Zoals jullie lezen ben ik nog een beetje sceptisch, maar ben wel blij dat ik ben begonnen met de pepti.

Ik denk dat dirksmama met kea koemelkeiwitallergie bedoelt. In principe bedoelen we dus hetzelfde hoor.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Super zeg!

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij zijn nog niet gestopt met de Nutriton eigelijk, maar ik denk dat wij dit ook zeer spoedig gaan uitproberen hoe dat gaat. Maar ik wil hem nu even rust geven, hij en wij genieten er n zo enorm van!
    Word er zelfs emotioneel van, wat heeft ons mannetje geleden :(
    Geen ka die er aangedacht heeft, van het kastje naar de muur gestuurd! Lange leve inet anders hadden wij er nooit bij stil gestaan

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @dirksmama; bedankt voor de opheldering. Ik dacht dat KEA misschien iets anders was dan KMA maar het is dus in feite hetzelfde. Wij zijn ook erg blij dat het zoveel beter gaat met haar huidje... het is al zo'n verschil! Net als bij suus, werd het eerst veel minder vurig en nu lijken de plekjes helemaal weg te trekken.

@suus; het is toch ook niet erg om sceptisch te zijn. Maar het kan dus wel zo snel al verbetering geven. Een vriendin van mij heeft 2 dochtertjes met KMA/KEA en nadat ze zijn begonnen met pepti was alle eczeem binnen een week weg.

@ikke; inderdaad, wat zijn wij toch gezegend met het internet en onze generatie die voorzichzelf en de kinderen opkomt en niet zomaar alles klakkeloos aanneemt voor zoete koek. Logisch dat je er emotioneel van wordt. Ik heb er ook erg veel verdriet van gehad dat Louise er zo zielig uitzag en zoveel jeuk had (zij heeft verder niet hoeven spugen oid). Maar je hebt gedaan wat je kon en gelukkig gaat het nu al stukken beter!

Liefs
    Manuela

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Meiden ik vind het zo fijn voor jullie!
    Je voelt je zo machteloos als je kindje niet lekker is, en je geen flauw idee hebt wat je kunt doen!

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    aaah wat lief dirksmama... en je verwoordt het goed hoor, je voelt je inderdaad zo verschrikkelijk machteloos!

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou wij zijn weer terug bij af, het is a 4 dagen goed gegaan.
    Vanaf vrijdag is het weer helemaal mis, spugen, huilen door merg en been, uitslag word weer erger.
    Ik weet het niet meer.
    De volgende fles ga ik wat minder voeding in doen, misschien dat het helpt, anders weet ik het niet meer :(

Heeft er iemand nog een wereld tip?

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou toch eens overleggen met een arts. Dat hij een paar dagen echt een ander kind was met de pepti kan toch echt wel op een allergie wijzen. Dat de klachten terugkomen kan komen omdat de pepti mischien nog niet sterk genoeg is waardoor hij na een paar dagen toch weer op de melkeiwittten er in reageert.

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje wat balen ikke...

Is misschien Nutrimagen (weet niet meer hoe je het schrijft) iets voor Quinn?

Veel succes!

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    @ikke1981: hoe gaat het nu bij jullie?

Hier gaat het ook niet meer goed met de pepti! De eczeem is eigenlijk alleen maar erger geworden.

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou ik zeg het zachtjes, het gaat redelijk goed
    Hij spuugt nog wel, maar wel minder, maar nog wel 3 a 4 na de voeding spuugt hij nog.
    Blijf het wel in de gaten houden
    Het eczeem is bijna helemaal weg, hij krijgt weer een mooi gezichtje en zacht.

20. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Suus; hoe gaat het nu met Jesper?

Hier is de eczeem ook een tijdje erger geworden maar nu net als bij Quinn is het bijna weg en is haar huidje weer heerlijk zacht. Hopelijk is dit ook bij jou het geval.

Liefs
    Manuela

Deel Deze Pagina