fles niet willen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door meisje24, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje24

meisje24 Lid

28 dec 2007
    55
    0
    0
    Ik geef volledige bv en af en toe als mijn man met de kleine was gaf hij afgekolfde voeding, dat ging vooralsnog goed.
    Maar nu wilt ze absoluut niet meer aan de fles, en vlg week moet ze voor 2 daagjes naar de opvang.
    Ze kokhalst, spuugt het uit en duwt het weg met haar tong en gaat dan huilen. Zodra ze de borst ziet is er weer een :D.
    Wie heeft er tips voor mij?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ben je veranderd van speen mischien?van 1 naar2 bijvoorbeeld?

3. meisje24

meisje24 Lid

28 dec 2007
    55
    0
    0
    Ik heb wel andere flesjes gekocht, zowel avent, en nog een duur merk (waarvan ik de naam even niet meer weet) en verder nog wat aantal goedkope flesjes, maar ze weigert ze dus allemaal.
    Ook het oude vertrouwde flesje met dezelfde speen wilt ze niet meer hebben.

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ze kan het dus wel drinken uit de fles.
    Hier hetzelfde probleem.
    Nu na 2 maanden uiteindelijk drinkt ze met gemak dus 2x 180 cc weg :)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En als je het eens niet met een fles geeft maar de kleine gewoon uit een beker laat drinken? Of anders een tuitbeker(geen antilek) waar de kleine uit kan drinken. Dan kan er toch gedronken worden en hoeft het niet uit de fles.

Maarja ligt wel aan de leeftijd, tenminste een tuitbeker, een gewone beker kan natuurlijk eigenlijk altijd ;)!

6. meisje24

meisje24 Lid

28 dec 2007
    55
    0
    0
    Ze is nu 3.5 maand. En is het echt zo dat je ook een normale beker kan gebruiken? Ik zou dan bang zijn dat teveel naar binnen schiet..
    Vanaf wanneer kan een tuitbeker?

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Een tuitbeker is lastiger omdat je daarmee echt moet kiepen en het met een klets naar binnen komt zegmaar, het loopt gewoon in de mond en je ziet niet hoeveel.

Met een beker kan je doen door de beker tegen de lipjes te zetten en dan gaan ze (als jouw kleine het doet, die van ons nog wel) met het tongetje eigenlijk het eruit lepelen. En wij doen ook weleens een beetje kiepen. (ja geef het maar meteen toe, ik vergat een tijdje geleden steeds de fles mee te nemen, terwijl ze toen wel uit een fles kreeg).

8. meisje24

meisje24 Lid

28 dec 2007
    55
    0
    0
    haha oke vandaar dus je ervaring. Nou ik ga het morgen maar eens proberen dan, want nu kolf ik iedere keer af voor de gootsteen :(.
    En dan ook nog meer verder proberen met speentjes.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja maar wel erg slecht om dat te doen ;) en het toegeven nog veel erger ;)!

Maar je kan het even proberen, eigenlijk een beetje cupfeeding wat ze bij kleine baby's doen (net alsof ze met 2.5 mnd erg groot zijn ;)).

Heb je verder geprobeerd om het te laten geven als jij er echt niet in de buurt bent? En als de kleine niet echt heel veel honger heeft? Of te laten geven dat je man een gedragen shirt van jou aandoet (als dat past ;)) of op hem legt zodat de kleine toch jou ruikt?

10. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier ook het probleem. Jayro dronk best af en toe uit een fles. Maar het lijkt opeens alleen maar lastiger te worden.
    Ik ga deze week een tommee-tippee (ofzo) fles halen. Dat schijnt echt als een borst te drinken, dus ik weet niet of je dat al hebt geprobeerd?

11. meisje24

meisje24 Lid

28 dec 2007
    55
    0
    0
    Toevallig heb ik deze fles (tommee-tippee ) gisteren gekocht en het werkt beter dan die andere.
    Gisterenavond was ze alleen met haar vader en ze heeft zo'n 50cc gedronken, tis niet erg veel, maar het is iig wat.
    Nu ga ik iedere dag gewoon een beetje oefenen.

12. appeltje

appeltje Niet meer actief

Het is trouwens wel een berichte flesweigerleeftijd. Hier had ik dat ook rond de 12 weken en ik lees het veel (ondanks veel oefenen en geslaagde flessessies vanaf 4 weken). Hopelijk werkt die TT fles. Anders hoor ik veel goede verhalen over de breastflowfles, daar moeten ze echt zo drinken als uit een borst. Breastflow flessen

Deel Deze Pagina